Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-11-2002, 23:38   #1
Supermedlem

Monipen sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Østlandet
Meldinger: 747
MP Rating: 0% (0)
Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.Monipen har mye å være stolt av.
Kjøper dere julegaver til barnet sammen eller hver for dere?

Når jeg har fått julegaver fra mine foreldrehar det alltid stått: "Fra Mor og Far". Slik har jeg også regnet med at vi kom til å gjøre det. Altså ikke noen konkurranse om å være den som kjøper den fineste/dyreste/mest populære leken til vårt eget barn.

Men min mann vil at vi skal kjøpe noe sammen og noe hver for oss. Jeg var altså helt uenig, helt til han kom med et fornuftig argument:

Når vi pakker opp gavene på juleaften er det jo spennende for meg å hjelpe Amandus å åpne pakker fra FAR, mens han kan hjelpe Amandus å åpne pakker fra MOR. Slik får vi jo nesten flere pakker selv!

Så nå er jeg besten helt overbevist om at dette er gøy, men kanskje bare mens barna er så små at det fortsatt er mest vi foreldrene som har glede av pakkene. Når de blir litt større vil man nok føle presset allikevel tror jeg, selv om vi har felles økonomi og er enige om prisen på forhånd.

Hva gjør dere?
Monipen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2002, 23:43   #2
Veteranmedlem

fant sin avatar

Sted: Sånn ca midt i skaue
Meldinger: 3,628
fant er fantastisk mot andre.fant er fantastisk mot andre.fant er fantastisk mot andre.fant er fantastisk mot andre.fant er fantastisk mot andre.fant er fantastisk mot andre.fant er fantastisk mot andre.fant er fantastisk mot andre.fant er fantastisk mot andre.fant er fantastisk mot andre.fant er fantastisk mot andre.

Vi kjøper fra oss sammen...........
Tror som du sier at det kan bli en slags konkuranse hvis en kjøper hver for seg. Men vi har aldri hvert inne på den tanken vi da.........

fant er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-11-2002, 23:56   #3
Æresmedlem

Nennemor sin avatar

Meldinger: 32,578
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei, det har aldri falt meg inn at vi skulle kjøpe gaver hver for oss. Det er jo jeg som kjøper absolutt alt av gaver (med penger fra vår felles konto) og så skriver jeg lapp på at det er fra oss begge. Mannen min kjøper bare én eneste gave han og ingen får en premie for å gjette hvem den er til.

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-11-2002, 00:01   #4
Seniormedlem

Pica sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 1,784
Pica er et navn alle kjenner.Pica er et navn alle kjenner.Pica er et navn alle kjenner.Pica er et navn alle kjenner.Pica er et navn alle kjenner.Pica er et navn alle kjenner.Pica er et navn alle kjenner.Pica er et navn alle kjenner.Pica er et navn alle kjenner.Pica er et navn alle kjenner.Pica er et navn alle kjenner.

For oss hadde alt annet enn å gi gave sammen vært unaturlig, tror jeg.

Nennemor; siiiii det daaaa....
Gammel 07-11-2002, 01:10   #5
hal
Medlem

hal sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 345
hal er en kommende stjerne på ryktebørsen.hal er en kommende stjerne på ryktebørsen.hal er en kommende stjerne på ryktebørsen.hal er en kommende stjerne på ryktebørsen.hal er en kommende stjerne på ryktebørsen.hal er en kommende stjerne på ryktebørsen.hal er en kommende stjerne på ryktebørsen.hal er en kommende stjerne på ryktebørsen.hal er en kommende stjerne på ryktebørsen.hal er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Nå blir det jo første jul vi har sammen med Thomas...men sammen med x-en min gjorde vi det sånn til den eldste datteren min:

Pakkene kjøpte vi bestandig sammen.
Var enige om en stor og dyr pakke som var fra mam og pap.
De andre "små-pakkene" vi kjøpte SAMMEN ble fordelt ut på forskjellige givere..pus, nissen, mam, pap osv.

Synes ikke det er viktig å gi mest og størst.
Blir teit å holde konkuranse mellom mor og far!!

hal er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-11-2002, 08:02   #6
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Vi kjøper sammen!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-11-2002, 08:09   #7
VIP-Medlem

Kristin sin avatar

Meldinger: 5,707
Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.Kristin har mye å være stolt av.

Vi kommer også til å gi sammen. Noe annet hadde vært unaturlig for oss.
Gammel 07-11-2002, 08:48   #8
Veteranmedlem

Raven sin avatar

Sted: Bergen
Meldinger: 4,344
Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.

Vi kjøper sammen

Raven og de 3 små: Nov 99, Des 01, Feb 04
Raven er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-11-2002, 09:35   #9
Seniormedlem

LilleVirre sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Østfold
Meldinger: 2,831
LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.LilleVirre er fantastisk mot andre.

Vi har ikke snakket om det her en gang.
Vi har bare tatt det som en selvfølge at vi kjøper sammen.

Trym kommer til å få en stor pakke fra oss i år. Han er så liten enda, men mormor kommer til å kjøpe mange.....
Gammel 07-11-2002, 10:16   #10
Marieta
Gjest

Meldinger: n/a

Vi kjøper sammen
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:57.