Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-03-2002, 00:06   #1
Medlem

Skine sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Oslo
Meldinger: 233
MP Rating: 0% (0)
Skine er en ukjent størrelse akkurat nå.
Question Kjøpte dere dåpsgave til eget barn?

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men det får så være, jeg spør allikevel!
Er det vanlig at man kjøper dåpsgave til sitt eget barn? Kan liksom ikke huske at vi fikk noe av foreldrene våre til dåpen, og har ikke hørt om noen som har gjort det heller.
Så hva har dere damer gjort??
Og en annen ting: En venninne hadde dåp for datteren sin nettopp. Og hun sa at jeg burde ha med noe pentøy til Emil i tillegg til dåpskjolen som han kunne ha på seg i selskapet, etter at alle hadde tatt bilder osv.. Fordi det var visst ikke noe særlig for barnet å ha på seg dåpskjolen så lenge..
Trodde liksom man hadde på seg den hele feiringen jeg! Eller er jeg heeelt på jordet!?

Og helt til slutt: Noen som vet om bra kransekaker i Oslo-området?? (Hvis det er noen fra Oslo som leser dette da..)

Takker på forhånd for svar jeg!!
Gammel 07-03-2002, 00:07   #2
Medlem

Skine sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 233
Skine er en ukjent størrelse akkurat nå.

Ehm, glemte å legge til at vi skal ha dåp om halvannen uke - 17mars!! (ikke så lett å huske på alt... )
Gammel 07-03-2002, 00:17   #3
VIP-Medlem

Eirill sin avatar

Meldinger: 6,704
Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.

Av oss fikk Tuppsjura et gullhjerte-smykke med navnet sitt på da hun ble døpt i september. Det samme fikk jeg av mine foreldre til min dåp.

Hun hade dåpskjolen på under hele sulamitten, og fikk til og med seg den lykkebringende duppen iført kjolen.

Kransekaker i Oslo er ikke helt mitt bord, nei! Vi fikk kransekake i barselsgave, og den frøys jeg ned og tok opp til dåpen.

Men det samme jeg er i gang her vil jeg råde deg til å ta en egen "fotosession" med dåpsbarnet uten masse støyende gjester rundt. Vi ikledde Tuppsjura dåpskjolen noen timer før dåpen og tok masse fine bilder. Jeg er glad for det i ettertid, for det hadde blitt et stress å skulle ta bilder av henne alene når det allikevel var så masse blitzing rundt.

Lykke til med den store dagen!
Gammel 07-03-2002, 08:05   #4
Medlem

LindaN sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Meldinger: 262
LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.LindaN er en kommende stjerne på ryktebørsen.

Julian fikk ikke gave fra oss, faktisk fikk han bare en bitering til jul også. Vi tenker slik at vi sparer pengene nå, så kan han heller få finere gaver av oss når han begynner å sette pris på dem (og etterhvert blir det vel mindre gaver fra alle andre også)

Hos oss var det en nødvendighet med andre finklær enn dåpskjole, for Julian var aldeles ikke komfortabel i dåpskjole. Da mamma tok kjolen av, kom et lettelsens sukk, og humøret steg betraktelig da han fikk andre klær på! Vi hadde dåp i jula, så han fikk på seg juledressen; en blå heldress som så ut som en "mannedress" med hvitskjorte, vest og sløyfe.

Lykke til med dåpen
LindaN er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-03-2002, 08:38   #5
Tussi
Gjest

Meldinger: n/a

Vi ga sønnen vår en barnebibel i dåpsgave. Den var kjempefin, med store bilder og lettleselig tekst. Hadde også en barnebibel da jeg var liten, og elsket at mamma el. pappa leste fra den. Var jo så mange spennende historier...

Vi hadde hvite klær under dåpskjolen, og når vi kom hjem fra kirka tok vi av kjolen (Patrik HATET den mildt sagt!) Tok den på når bilder skulle tas, men da var det en som ikke var fullt så blid nei...

Lykke til med dåpen
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-03-2002, 08:58   #6
Veteranmedlem

Kaija sin avatar

Sted: Telemark
Meldinger: 3,039
Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.

For oss var det at vi valgte å døpe Lillegutt den viktigste gaven. I tillegg ble han medlem i Bibelbokklubben. Der får han månedlig en barnebok med bibelfortellinger.

Dåpskjolen vår var arvegods, så vi turde ikke ha den på storgulperen vår så lenge. Jeg hadde ikke ant hvordan jeg skulle vaske den uten å ødelegge den. Lillegutt trivdes heller ikke i den, og siden han skulle sove en del hadde vi et pent skift også.

Lykke til med dåpen.
Kaija

"Å mektige feer! Gi mitt barn i faddergave ikke bare helse og skjønnhet og rikdom og alt det der som dere pleier å komme stikkende med. Gi mitt barn lesehunger, det ber jeg om med brennende hjerte. For jeg vil så gjerne at mitt barn skal få i sin hånd nøkkelen til eventyrlandet, hvor man kan hente den skjønneste av alle gleder - slik burde hver eneste mamma tenke!"
Astrid Lindgren

Sist endret av Kaija; 04-05-2002 kl 21:40.
Kaija er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-03-2002, 10:09   #7
VIP-Medlem

Acsa sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Nittedal
Meldinger: 5,454
Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.

Vi hadde ikke dåp, men navnefest, bare for å ha sagt det.

Vi ga ikke Ylva noe, bortsett fra at jeg ga henne det smykket jeg fikk til min navnefest fra farmor og farfar - begge er døde, mens hun jo fikk gaver fra oldemødrene på farssiden, som er i live. Ville at hun skulle få noe fra oldeforeldrene på min side også....

Aner ikke noe om dåpskjole, siden Ylva jo ikke hadde det (hun hadde en fantasibunad jeg hadde sydd til henne).
Gammel 07-03-2002, 10:39   #8
VIP-Medlem

Hampus sin avatar

Sted: Telemark
Meldinger: 7,183
Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.Hampus har en strålende fremtid.

Vi gav Sarah en dåpstallerken i gave! Syntes liksom vi ville gi henne noe fra oss!

Hun hadde på seg vite klær under dåpskjolen! Når dåpet var overstått reiste vi hjem til svigerforeldrene mine der vi skulle ha selskapet. Da tok vi av henne kjolen! Hun elsket å ligge på gulvet på den tiden (3,5 måned), og det hadde ikke vært så lurt med dåpskjole på!

Lykke til med dåpen!
Gammel 07-03-2002, 14:50   #9
Tamia
Gjest

Erik fikk ingen dåpsgave av oss, men jeg broderer dåpsstreng til ham nå, som blir en slags forsinket dåpssgave (veldig forsinket... ).

Min mor strikket en luftig hvit dress som han hadde på seg etter at vi hadde tatt av ham dåpskjolen. Som de fleste andre ble han ganske fornøyd da han kom ut av dåpskjolen...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-03-2002, 21:54   #10
siss
Gjest

Hei bærta!!!

Nei, vi kjøpte ikke no gave til Emil'n vårres vi, syns det å spander det vi gjorde til dåpen, var gave nok vi!!! Dyrt lokale, og drikke og pynt og sånt no!

Og når det gjelder klær, så bør du nok ha noe annet ja, til etterpå, Emil'n her hadde hvit strikkadrakt han, med hvit body og hvit strømpebukse, til "etterpå"-klær.

Og som noen fler har sagt, det lønner seg å ta bilder før selve dåpen. Kjolen blir fort krøllete og mulgens flekkete. Selv glemte vi det helt, og rensa kjolen og tok nye bilder av han, til takkekortene.

Ha med deg kjolen til selskapet da, siden det blir tatt masse bilder av foreldre, faddere og besteforeldre med dåpsbarnet!!

og lykke til!!!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:08.