Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-10-2007, 13:41   #1
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,592
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.
Lindas kalendergave-oversikt

Jeg liker å planlegge ting i god tid, og 1.desember kommer raskere enn man aner det. Da skal 24 pakker være pakket inn og hengt på kalenderen
På tide å begynne å tenke på hva som skal være inni, og kjøpe...

Kan først vise hva som var i kalenderen ifjor:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Og dette er årets planleggingsliste (oppdatert etterhvert)
Dette er idèer
Dette er kjøpt

1. Amalies Jul-dvd
2. tannbørste
3. truse + blyanter
4. truse + blyantkvesser
5. truse + viskelær
6. truse + penn
7. truse + skriveblokk
8. truse + ande-ring
9. saks
10. Peter Pan-dvd
11. Lite søtt stempelsett
12. Belle-magisk vaskeklut
13. Magisk akvarium
14. Kjole
15. Vanter m/figurer på
16. Hårkliper
17. T-skjorte
18. Lærebok om tall
19. 4 togbaneskinner
20. 4 togbaneskinner
21. limstift og linjal
22. Morsomme lekebriller
23. Klistermerke-ørepynt (30 par)
24. Iq-puslespill

Dette er ikke den orginale rekkefølgen da. Hun skal slippe å få truse sju dager på rad
Og jaaa jeg VET at enkelte ting her er for dyre for en kalender. Men sånn som Amalies jul-dvd'en... det er noe hun kommer til å få til 1.des uansett, så kan liksågodt ha den inni kalenderen da.

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)

Sist endret av LindaSD; 22-11-2007 kl 13:09.
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-10-2007, 14:01   #2
Seniormedlem

gullli sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 1,675
MP Rating: 0% (0)
gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.gullli har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Lindas kalendergave-oversikt

Så flink du har vært! Jeg kommer sikkert ikke til å kjøpe inn før siste uken i november.... Jeg har også tenkt å kjøpe inn julekalender til 1. desember, men da jul i blåfjell. Tror kanskje den er mer passelig til en jente på 2 1/2 enn barnas superjul eller hva det nå er som skal gå på nrk...

Member of AF's jaktlag
gullli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-10-2007, 14:06   #3
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av gullli
Jeg har også tenkt å kjøpe inn julekalender til 1. desember, men da jul i blåfjell. Tror kanskje den er mer passelig til en jente på 2 1/2 enn barnas superjul eller hva det nå er som skal gå på nrk...
Vi skal gi den nye kalenderen på nrk en sjangse ja. Men etter alt jeg har lest på hjemmesidene deres, så blir det ikke en så mye adventsserie som vi (les: jeg ) ønsker meg. Og fjoråret var så skuffende med Jul i svingen at det vil vi ikke ha igjen. Så må ha dvd
Jul på Månetoppen fulgte snuppa mi på da 2 år kjempemye med på!! Så nisser er nok en hit ja. Og Amalies Jul har jeg jo sett mange ganger selv. Så valgte den som familie-adventskos i år ja

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-10-2007, 23:28   #4
Medlem

Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 387
lykkeligmamma er et navn alle kjenner.lykkeligmamma er et navn alle kjenner.lykkeligmamma er et navn alle kjenner.lykkeligmamma er et navn alle kjenner.lykkeligmamma er et navn alle kjenner.lykkeligmamma er et navn alle kjenner.lykkeligmamma er et navn alle kjenner.lykkeligmamma er et navn alle kjenner.lykkeligmamma er et navn alle kjenner.lykkeligmamma er et navn alle kjenner.lykkeligmamma er et navn alle kjenner.

Gleder meg til å lage kalender til snuppa. Tror nok jeg venter til neste år da..
lykkeligmamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-10-2007, 00:48   #5
Medlem

Ladybug* sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Nordland
Meldinger: 364
Ladybug* har en strålende fremtid.Ladybug* har en strålende fremtid.Ladybug* har en strålende fremtid.Ladybug* har en strålende fremtid.Ladybug* har en strålende fremtid.Ladybug* har en strålende fremtid.Ladybug* har en strålende fremtid.Ladybug* har en strålende fremtid.Ladybug* har en strålende fremtid.Ladybug* har en strålende fremtid.Ladybug* har en strålende fremtid.

Jeg holder også på å handle inn til adventskalender til snuppa!
Til nå har jeg kjøpt 2 cd'er med barnesanger.

Eller har jeg planlagt:
* badeskum
* div. leker til badekaret
* hårpynt
* noe godt på lørdagene
* på julaften tror jeg det blir 2 DVD'er med episoder av Nysgjerrige Nils
* nye fargeblyanter (tykke)

Venter spent på lillebrøster mai 2009
Ladybug* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-10-2007, 10:29   #6
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Ladybug*
* hårpynt
* noe godt på lørdagene
Ja hårpynt blir det nok her også. Mangel på både strikk og kliper her, så da er det jo kjekke ting å ha i kalenderen.
Blir nok litt godteri her også. Jeg er oppvokst med (ja fikk pakkekalender fra jeg var 10-19 år ) å få ting/leke og godteri annenhver dag. Men som mor selv nå, så syns jeg kanskje annenhverdag med godteri er litt mye
Egentlig mest for at det er jo er barnehagedager i adventen. Å spise godteri før frokost er kanskje ikke det beste 12 dager på èn mnd.
Så så lenge man finner ting og tang som er relativt nyttige, så gjør jeg heller det Men blir nok godteri på de adventsdagene som faller på lørdag/søndag ja.

(Scrappingen min)
Gammel 18-10-2007, 10:49   #7
VIP-Medlem

Mondeo sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Rogaland
Meldinger: 5,804
Blogginnlegg: 11
MP Rating: 100% (1)
Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har også begynt å kjøpe kaledergaver til guttene. De får ikke hver dag, begge to. Begge får i helgene, samt noen av ukedagene. Ellers blir det annenhver dag. Regnet ut at det blir 16 gaver på hver av dem.

3-åringen får:
-Godteri på lørdagene Kjøpt
-Dvd (Ole Brumm) Kjøpt
-Notisblokk og penn Kjøpt
-Truser Kjøpt
-Doktorveske Kjøpt
-Bok (På brannstasjonen) Kjøpt
-Klistremerker Kjøpt
-Malskrin Kjøpt
-Mønstersaks Kjøpt
-Lynet McQueen gardiner til det nye rommet Kjøpt
-Liten bil Kjøpt
-Julepynt på julaften Kjøpt
-Magisk vaskeklut Kjøpt

6-åringen får:
-Godteri på lørdagene Kjøpt
-Dvd (Elias og kongeskipet) Kjøpt
-Notisblokk og penn Kjøpt
-Truser Kjøpt
-Vogn til togbanen Kjøpt
-Bok (om delfiner og hvaler) Kjøpt
-Klistremerker Kjøpt
-Stor skilpadde i hardplast (han samler) Kjøpt
-Mønstersaks Kjøpt
-Gardiner med traktorer på (han trenger stor-gutt gardiner nå) Kjøpt
-Liten bil Kjøpt
-Julepynt på julaften Kjøpt
-Magisk vaskeklut Kjøpt

Ferdig!

Sist endret av Mondeo; 20-11-2007 kl 12:30.
Mondeo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-10-2007, 09:33   #8
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,433
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er også godt i gang. Min snart 3-åring får:

- Hårspenner
- Lite armbånd
- Truser (oppfordre til å slutte med bleier snart )
- Bittesmå pepperkakeformer
- Puslespill
- Noddy bok
- Karsten og Petra bok
- Julepynt
- Duplo som jeg deler opp over mange dager
- Kanskje en DVD hvis jeg finner en koselig en om jul osv.
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-10-2007, 23:40   #9
Medlem

Mammainspe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Råde
Meldinger: 377
Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.Mammainspe har mye å være stolt av.

Oi, det er sant! Takk for påminnelsen; dette er jo på tide å tenkte på nå...*ut-og-kjøpe*

Mammainspe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-10-2007, 16:17   #10
Medlem

Jentungen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Nordland
Meldinger: 168
Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.

her blir det litt av vært:
fargeblyanter, magisk vaskeklut, finger kritt, liten blokk,blyantkvesser, ullvangsokker,pengebok,tannkost,små hester,klistermerker, badeskum,mønstersaks,penal og litt godis
har fortsatt noen gaver igjen
Jentungen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:08.