Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-11-2002, 20:54   #1
ZELDA
Gjest

Meldinger: n/a
Litt om vasking og sånn

Hei alle sammen,nå nærmer julen seg og jeg har ett pr spm til dere

Når skal dere henge opp julegardiner og sette opp julenisser?
Jeg har hørt at det er mange som henger de opp på lillejuleaften.
Selv henger jeg opp julegadiner den 1 des,og julenissene står i hylla 1 uke før julaften.
Bruker dere å vask runt i skapp og hyller før 1 advent?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-11-2002, 21:10   #2
Veteranmedlem

Raven sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 4,344
MP Rating: 0% (0)
Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.

Jeg begynte på julerengjøringen nå i kveld jeg. Så er jeg ferdig med den til Fredag, for på Søndag begynner julen for meg
Julenisser og engler, julelys, adventstaker settes fram 1 desember. Julegardiner har jeg desverre ikke, men juleduker har jeg og de blir også tatt fram 1 Desember.
Juletreet pyntes lille julaften.
Jeg gleder meg som en liten unge!

Raven og de 3 små: Nov 99, Des 01, Feb 04
Raven er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-11-2002, 21:23   #3
Guttemamsebamse
Gjest

Gleder meg enormt til jul, men har et avslappet forhold til julestria... Tar julevasken etterhvert som jeg får tid, eller rettere sagt når jeg har litt ekstra energi. Vasker både skap og skuffer, og det trengs nok også.
Nissene kommer ikke på plass før lillejulaften, samtidig med pynting av treet. Vi koser oss imidlertid litt ekstra i adventstiden. Tenner lys og spiser god mat. Advent er en deilig tid, synes jeg. Venter på jula da, og gleder oss over barnas glede over pakker på julekalenderen, og ikke minst barne-tv...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-11-2002, 22:11   #4
Æresmedlem

Nennemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,578
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Julegardinene henges opp til 1. desember sammen med stjerna i vinduet og den syvarmede lysestaken og utelysa på treet i hagen. Deilig med masse lys i mørket!

Pyntingen av huset foregår lille julaften og til slutt pyntes treet. Vaskingen gjøres mellom 1. og 23. desember, det samme med bakingen. Gavene er i hus for lengst.

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-11-2002, 23:03   #5
Tidligere bruker
Gjest

.

Sist endret av Tidligere bruker; 12-03-2003 kl 21:45.
Gammel 27-11-2002, 23:13   #6
Zondic
Gjest

har ikke kommet så veldig inn i det med julevask ennå.. men siden huset ser ut som en støvbombe siden vi holder på å pusse opp... så blir det nok en grundig julevask i år... hadde tenkt at det skulle blu slik hvert år..
kommer til å ta litt fra hvordan vi har gjort det hjemme å da.. da er gardinene oppe ti advent.. å så pyntes det til jul på lillejulaften.. da er det også siste finpuss på vaskinge.. så når julaften kommer er det bare å sette seg ned i god stolen å se på "tre nøtter til askepott".. da er det jul..
Gammel 28-11-2002, 00:06   #7
Marieta
Gjest

Julevasken tar jeg hver dag nå,hvis jeg skal bli ferdig.Julegardiner vet jeg ikke helt,men ser det er noen som skal henge opp til advent,så kanskje jeg også gjør det
Gammel 28-11-2002, 00:09   #8
Seniormedlem

Nutta sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 1,953
Nutta er som en lysfontene.Nutta er som en lysfontene.Nutta er som en lysfontene.Nutta er som en lysfontene.Nutta er som en lysfontene.Nutta er som en lysfontene.Nutta er som en lysfontene.Nutta er som en lysfontene.Nutta er som en lysfontene.Nutta er som en lysfontene.Nutta er som en lysfontene.

Jeg henger opp julegardiner og adventsstaker/julestjerner og broderte julekalendre til søndag. Også pynter jeg med nisser og juleduker ca 1 uke før jul. Juletreet pynter jeg lille julaften. Og det pyntes på kvelden når ungene har lagt seg.

Julevask tar jeg ikke. Vasker gjennom hele året, så i julestria gjør vi heller andre ting som følger med jula.
Gavene er unnagjort. Pakket de siste for noen timer siden. Deilig å være ferdig.

Mamma til 4, men lille Maren hviler i bestefars armkrok.
Nutta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2002, 10:55   #9
Veteranmedlem

Itherska sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 3,670
Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.Itherska har en strålende fremtid.

Har bare et par gaver som skal kjøpes inn,juledukene har mamma strøket. Julestjerna er hengt opp,men skal henge opp en i stua til helga da
Skal bare kose meg i hele desember,ny sofa kommer snart og alt er bare velstand
Men kan ikke huske å ha vært ferdig med gavne så tidlig før.Deilig er det iallefall
Gammel 28-11-2002, 14:30   #10
Tidl. bruker
Gjest

Jeg har akkurat blitt ferdig med vaskinga.. hengt opp julegardiner,julestjerne og lagt på juleduker... har også satt opp 3-4 nisser!

tenkte jeg skulle vente litt til med å sette fram alle nissene mine..

Jule bagynner med advent hos meg altså..
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:51.