Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-07-2004, 20:42   #1
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,577
MP Rating: 100% (23)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
MÅ bruden komme med tale eller sang?

Jeg har ingen stemme som helst (noe jeg skjemmes veldig over) og jeg hater å holde tale.

Har det forekommet at bruden ikke har kommet med tale eller sang i det hele tatt?

Eller ville det bare ikke tatt seg ut, etter din mening? Hvorfor i så fall?
Gammel 13-07-2004, 20:47   #2
Veteranmedlem

Fluke sin avatar

Medlem siden: May 2002
Meldinger: 4,673
MP Rating: 0% (0)
Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: MÅ bruden komme med tale eller sang?

Jeg kom verken med tale eller sang, ingen sure miner fra noen av den grunn.
Jeg var i et bryllup der bruden hadde fått ei sangerinne til å komme å synge for brudgommen, det var egentlig ganske lurt...

(Kan noen fortelle meg om verken skrives sånn, eller om det skrives hverken?)
Gammel 13-07-2004, 20:58   #3
Æresmedlem

FlyAway sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 10,587
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.

(Det skrives verken )

Jeg har vært i mange bryllup, de fleste har jeg servert i. Synes nesten det er mer vanlig at bruden ikke holder tale jeg... Men det kan være tilfeldig da.
Gammel 13-07-2004, 21:11   #4
Supermedlem

LaLuna sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 508
LaLuna har en strålende fremtid.LaLuna har en strålende fremtid.LaLuna har en strålende fremtid.LaLuna har en strålende fremtid.LaLuna har en strålende fremtid.LaLuna har en strålende fremtid.LaLuna har en strålende fremtid.LaLuna har en strålende fremtid.LaLuna har en strålende fremtid.LaLuna har en strålende fremtid.LaLuna har en strålende fremtid.

Ikke sang jeg, og ikke holdt jeg tale i mitt eget bryllup.
Tror faktisk aldri jeg har vært i et bryllup der bruden har gjort noe sånt.
Brudgommen, derimot, er forpliktet...
Gammel 13-07-2004, 21:18   #5
Æresmedlem

Berta sin avatar

Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Puhhh, nå puster jeg jammen lettet ut.

Jeg MÅ ikke holde tale, og jeg MÅ ikke skrive en sang til ham og legge i sangheftet som alle kan synge?

Gammel 13-07-2004, 21:21   #6
Seniormedlem

Tihi sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 2,598
Tihi har mye å være stolt av.Tihi har mye å være stolt av.Tihi har mye å være stolt av.Tihi har mye å være stolt av.Tihi har mye å være stolt av.Tihi har mye å være stolt av.Tihi har mye å være stolt av.Tihi har mye å være stolt av.Tihi har mye å være stolt av.Tihi har mye å være stolt av.Tihi har mye å være stolt av.

Det er ingen "plikt" bruden har. Har vært i noen bryllup der
bruden hverken (det kan skrives på begge måter) har holdt tale eller laget sang.

Selv skrev jeg et lite dikt jeg leste opp (noe jeg forresten var veldig stolt over
for jeg har tale-angst Klikk på bildet for å se det i full størrelse.)

Sist endret av Tihi; 13-07-2004 kl 21:24.
Tihi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2004, 21:28   #7
Æresmedlem

Nennemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,578
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Bruden står ikke på den offisielle talerlisten og det betyr også at sang er valgfritt.

Hverken/verken er likestilt og dermed også valgfritt.

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2004, 21:36   #8
Æresmedlem

Berta sin avatar

Kanskje jeg skal se meg om etter et dikt, såpass kan jeg vel strekke meg
Gammel 13-07-2004, 22:44   #9
Seniormedlem

tussi1979 sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 2,269
tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.tussi1979 har mye å være stolt av.

Jeg skrev sang fikk hjelp av min forlover
Gammel 13-07-2004, 22:50   #10
Seniormedlem

Lullen sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Akershus
Meldinger: 1,782
Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.Lullen har en strålende fremtid.

Jeg skrev en sang, men jeg sang ikke den alene altså Den lå sammen med menyen og andre sanger som ble sunget.

Har helt taleangst jeg også og får ikke fram et ord når det blir så personlig som i et bryllup...

Lykke til med bryllupet!!
- -Oliver jan`04
.. -Leon 30.mars `07
Lullen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:52.