Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-04-2002, 10:05   #1
Veteranmedlem

Raven sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 4,344
MP Rating: 0% (0)
Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.
Må ma absolutt ha ringer ( eller andre smykker ) som tegn på forlovelse?

Vi ble som sagt forlovet på Fredag ( eller Lørdag kan du si. Klokken var etter midnatt ) og vi vurderer å kjøpe ringer som vi bruker både til forlovelsesring og giftering.
Men nå er det jo sikkert en lang stund til de ringene blir kjøpt.

Men uansett så ser jeg på meg selv som forlovet for det. Men så har jeg fått det inntrykk av at man MÅ ha ringer for å kalle seg selv forlovet. Jeg synes egentlig det virker litt tåpelig.

Et vennepar av oss var forlovet uten ringer. Men så giftet de seg et par mnd senere etter det da.......

Men jeg mener å ha lest/hørt om andre par som kjøper et smykke e.l. istedet for ring når de forlover seg.
Men uansett, kan man være forlovet uten ringer? Eller virker det bare teit? Det er iallefall mitt inntrykk etter svigermor sin kommentar. Hun sa at man kan jo ikke være forlovet uten ring.

Raven og de 3 små: Nov 99, Des 01, Feb 04
Raven er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-04-2002, 10:24   #2
tia
Seniormedlem

Meldinger: 2,435
tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.tia er som en lysfontene.

Vi kjøpte ikke ringer før vi skulle gifte oss vi. Så her satte vi ikke ringer på fingeren før vi var gift, men vi var jo "OSS" likevel da

(Personlig synes jeg det er tull å forlove seg og gå med en ring i årevis før man gifter seg, ring, det hører til når man er gift det, synes jeg da. Eller når man vet at man kommer til å gifte seg om noen måneder)
tia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-04-2002, 11:04   #3
yes
Seniormedlem

yes sin avatar

Sted: Ved skogen
Meldinger: 1,930
yes er fantastisk mot andre.yes er fantastisk mot andre.yes er fantastisk mot andre.yes er fantastisk mot andre.yes er fantastisk mot andre.yes er fantastisk mot andre.yes er fantastisk mot andre.yes er fantastisk mot andre.yes er fantastisk mot andre.yes er fantastisk mot andre.yes er fantastisk mot andre.

Ifølge gammel tradisjon så skulle en gifte seg innen 1 år etter en ble forlovet.

Vi var aldri forlovet i ordets rette forstand, med ring.
Men vi viste jo at det var oss da så vi gjorde som Tia satte på ringen da vi giftet oss. Det er jo ikke ringen som er viktig, men den bestemmelse som du og din kjære har tatt.
Gammel 08-04-2002, 14:40   #4
Hummingbird
Gjest

Meldinger: n/a

Kjenner mange som er forlovet uten ringer, jeg. Men man får jo selvfølgelig mer oppmerksomhet om man kommer med ringer... I min familie skjer det ikke noe spesielt rundt en forlovelse, men jeg kjenner de som nesten får mer gaver når de kommer med ringene enn når de gifter seg...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:42.