Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-11-2007, 22:21   #21
Seniormedlem

Nikonius sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 1,688
MP Rating: 100% (1)
Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.Nikonius har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Mat på julaften

Sitat:
Opprinnelig postet av Puspersille
Ribbe (med sprø svor!), medisterkaker, medisterpølser, sossiser, surkål, poteter, sjy. Multekrem til dessert.
sprø svor er meget viktig!

15.08.08
Nikonius er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-11-2007, 22:23   #22
Supermedlem

*Leeds* sin avatar

Medlem siden: May 2002
Sted: Midt i planeten..
Meldinger: 1,119
MP Rating: 0% (0)
*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.*Leeds* er fantastisk mot andre.

Her i huset er det ribbe med tilbehør til middag!
Til dessert er det sjokolademousse pyntet med nonstop + vaniljesaus

Hverken ungene eller vi voksne spiser godteri før middagen på julaften, så vi er veldig sultne når vi setter oss til bords! (og ikke minst så sitter ungene da i ro ved matbordet! ) En annen tradisjon vi har er at vi alltid spiser hjemmebakt julebrød med pålegg til lunsj... NAMNAM!

(Riskrem spiser vi til dessert 1. juledag)
Hittil i dag har jeg vært snill jente.
Jeg har ikke mistet besinnelsen eller skjelt ut noen.
Jeg har ikke vært irritert, sur eller selvopptatt.
Jeg har heller ikke furtet, bannet eller spist sjokolade.
Jeg har ikke drukket meg full, klådd på deilige menn eller overtrukket kredittkortet mitt.
Men snart skal jeg stå opp og da kommer jeg til å trenge mer hjelp..
*Leeds* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-11-2007, 11:49   #23
Medlem

MammaFraNord sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Lofoten
Meldinger: 221
MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.MammaFraNord har en strålende fremtid.

Ribbe med sprø svor og alt tilbehør Drikke blir vel øl og aqevitt til mann og gjester(Ingen beruset seff ), julebrus til meg og ungene , å sviskergrøt med fløte til dessert. Så blir det gløgg og kaffe og kaker på kvelden når vi åpner pakker

Gleder meg såååååååååååå mye
Gammel 25-11-2007, 07:58   #24
Medlem

konepoona sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: akershus
Meldinger: 208
konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.konepoona har en strålende fremtid.

Jeg er vandt med ribbe med alt tilbehør. Men i år skal vi feire med gubben sin familie og da blir det pinnekjøtt.
det gleder jeg meg masse til. liker faktisk det best.
Gammel 25-11-2007, 08:24   #25
Supermedlem

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,121
oslo78 har et ubeskrivelig bra rykte.oslo78 har et ubeskrivelig bra rykte.oslo78 har et ubeskrivelig bra rykte.oslo78 har et ubeskrivelig bra rykte.oslo78 har et ubeskrivelig bra rykte.oslo78 har et ubeskrivelig bra rykte.oslo78 har et ubeskrivelig bra rykte.oslo78 har et ubeskrivelig bra rykte.oslo78 har et ubeskrivelig bra rykte.oslo78 har et ubeskrivelig bra rykte.oslo78 har et ubeskrivelig bra rykte.

Kalkun med poteter, gulrøtter, rosenkål, saus - nam nam! Til dessert riskrem med rød saus og sjokoladepudding.

Genial mat - ligger ikke som en klump i magen etterpå. Dessuten perfekt til våre tallrike julaftener, er sjelden mindre enn 12!
Gammel 25-11-2007, 08:40   #26
Supermedlem

_InGrId_ sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Ringerike/Hønefoss
Meldinger: 719
_InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid._InGrId_ har en strålende fremtid.

Vi spiser ribbe, medisterkaker og medisterpølser. Surkår og rødkål, svisker, poteter og ribbefett. Til slutt er det riskrem med rørt jordbær.

Før jul og en gang i romjulen spiser vi pinnekjøtt. Nam nam

På nyttårsaften spiser vi kalkun med fløtesaus, grønnsaker og potet.
Gammel 25-11-2007, 08:42   #27
Seniormedlem

Lita sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 2,600
Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.Lita har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lenemor
Ribbe med tilbehør.
samme her
Gammel 25-11-2007, 09:24   #28
Supermedlem

Lime sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 863
Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.Lime har et ubeskrivelig bra rykte.

Pinnakjøtt med tilbehør

Det er bedre å være liten og tøff enn en stor bløff!!

Lime er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-11-2007, 09:35   #29
Medlem

Jentungen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Nordland
Meldinger: 168
Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.Jentungen er et navn alle kjenner.

Her har vi pinnekjøtt med tilbehør og riskrem med rødsaus til dessert.
Ribbe og lutefisk høre også julen til hos oss men dette har vi andre dager i romjulen.
Nyttårsaften er det kalkun på menyen
Jentungen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-11-2007, 11:17   #30
VIP-Medlem

Zemoc sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 5,678
Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av oslo78
Kalkun med poteter, gulrøtter, rosenkål, saus - nam nam!
Det har vi alltid på nyttårsaften, bare at vi har waldorfsalat i tillegg Snaddermat ja!!
For verden er dere bare tre i mengden
For meg er dere alt
SA 06.06.08
Zemoc er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:19.