Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-02-2004, 22:07   #1
Supermedlem

Carmen sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Meldinger: 829
MP Rating: 0% (0)
Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.Carmen er et navn alle kjenner.
middag og gjester

Nå skal vi begynne planleggingen av dåp. Vi har prøvd flere ganger, men alltid ender det med uenigheter, og så har vi lagt planleggingen på hylla for en stund. Siden vi nå har bestemt datoen begynner det å haste litt med invitasjonene. Problemet er at vi ikke vet (eller blir enige om) hvem vi skal invitere. Jeg vil invitere "alle", slik vi gjore i Veslas dåp. Han vil invitere kun de aller nærmeste. "Alle" er ca 60 personer (mange barn inkludert), men jeg vet at iallefall 20 av disse ikke kommer fordi de bor i en annen kant av landet. Uansett har vi plass til alle. Så langt er vi enige om at vi kan be alle på kaffe og kaker. Men hvem skal til middagen? Jeg mener at dersom vi skal ha koldtbord må alle inviteres til det, og det er så langt den beste løsningen. Det er mange som bor langt unna, og da mener jeg at de burde få komme til middag, og ikke bare kaffe. Og jeg syns ikke vi skal be noen tanter til middag, mens de som bor her vi bor blir bedt på kaffe. Henger du med? Hvordan ville du gjort det? Vet dette virker litt teit, men det er utrulig vanskelig

Evt går det ann at bare vår lille kjernefamile, fadderne, besteforeldrene og oldeforeldrene spiser middag, og resten blir bedt på kaffe. Men så syns jeg det er litt dumt på invitere folk som bor så langt borte bare på kaffe... Jeg vet at noen av de som bor langt borte vil være her når dåpen finner sted uansett. (Det blir i påsken).
Gammel 15-02-2004, 22:22   #2
TBM
Supermedlem

TBM sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,070
TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.TBM er fantastisk mot andre.

Vi har invitert "alle" til våre nevnefester. Hvis du har mest lyst på det, så gå for det - veldig hyggelig måte å samle slekt og venner på!!!
Gammel 15-02-2004, 22:36   #3
_Nina_
Gjest

Meldinger: n/a

Vi slet med samme dillema da lillegull skulle døpes, jeg ville be "alle", mine tanter/onkler/søskenbarn, og hans... hans hadde mest sannsynlig ikke kommet siden de alle bor langt unna, men de fleste mine ville nok møtt opp.
Lommeboken vår sa egentlig nei, og enden på visen ble at det ble de nærmeste, besteforeldre, tanter/onkler, oldeforeldre, kusine/fettere osv. Og det ble i grunn mange nok..
Jeg syntes at om dere vil ha så mange om 60 bør de nærmeste inviteres til middag, og de andre til kaker og kaffe..
Det blir dyrt med 60 gjester til både kaffe/kaker OG middag..
En billig og lur løsning er å få tak i elgkjøtt og lage gryterett til alle sammen, servere med ris og salat, det gjorde vi til lillegull, og vi kommer ti l ågjøre noe ala det samme til babyen..
Koldtbord er jo en kjempe fin løsing, men det blir og dyrt til 60 stk...
Det skal jo også være brus/kaffe o.l til maten og...!
Lykke til i valget, jeg skjønner at du vil be alle, vile det som sagt selv, men det ble de nærmeste til slutt...Lommeboken måtte styre samtidig som min mor hadde ett ord med i laget, og lokalet var for lite til fler
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-02-2004, 13:44   #4
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Vi droppet elegant "alle" i dåpen til Lile. Ser ikke helt poenget med Kjæres og mine tanter og onkler i Lilles barnedåp. Vi inviterte mine og hans søken med kjærester, våre foreldre, besteforeldre og fadderne. Det holdt lenge, var intimt og koselig.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-02-2004, 14:18   #5
Æresmedlem

Nennemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 32,578
Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.Nennemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har hatt ganske liten dåp til begge to og bedt de nærmeste. Jeg kan ikke huske å ha vært i en barnedåp med så mange mennesker som du beskriver, men på den annen side burde dere vel gjøre likt til begge ungene?

Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv
Nennemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-02-2004, 23:17   #6
Medlem

teia sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 416
teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.teia har en strålende fremtid.

Jeg synes kaffegjester er en uting uansett, det være seg i bryllup eller dåp. Det er bortimot uhøflig å invitere gjester langveisfra til kaffe - "vi synes dere skal ta dere råd til å komme, men vi tar oss ikke råd til å gi dere middag". Da er det bedre ikke å servere middag i det hele tatt.

Bedre enn kaffegjester er etterpålag dagen etter, synes jeg. Så kjipt å komme luskende midt i selskapet...

Sist endret av teia; 18-02-2004 kl 08:37.
teia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-03-2004, 01:00   #7
Supermedlem

Smil76 sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Sted: Hjemme
Meldinger: 1,325
Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.Smil76 har mye å være stolt av.

Middag til alle!

Især hvis det kommer folk langveisfra, så bør man servere middag, og jeg mener klart det er best at alle får middag. Det blir gjerne ofte mye billigere enn å ha koldtbord e.l. Få venner og kjente til å bake kaker, kok kaffe - så er desserten klar...

Gryterett eller f.eks oksesmåsteik (kok kjøttet i vann med salt, pepper og løk, server med grønnsaker, poteter og brun saus lettvint og billig hvis du finner kjøtt på tilbud)

enkelt og greit.

For oss er det ikke naturlig å invitere "alle", men det er vel opp til hver og en hva de vil gjøre ifht hvilken kontakt de har med "alle".....
Gammel 10-03-2004, 21:09   #8
Veteranmedlem

vicci sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 4,732
MP Rating: 100% (3)
vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.

Inviterte bare de aller nærmeste. Dvs. tanter og onkler, faddere, besteforeldre og våre tanter og onkler. Orket ikke flere den dagen.

Er på slankern. -11 kg. 10 kg igjen:-(
vicci er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-03-2004, 13:06   #9
Supermedlem

Stine Merete sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 1,057
Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.Stine Merete er som en lysfontene.

V inviterte bare de vi har god kontakt med, dvs foreldre, søsken med kjærester og besteforeldrene våre. Onkler og tanter ba vi ikke

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:00.