Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-03-2004, 23:12   #1
Seniormedlem

Iben005 sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Kristiansund
Meldinger: 1,578
MP Rating: 100% (6)
Iben005 har en strålende fremtid.Iben005 har en strålende fremtid.Iben005 har en strålende fremtid.Iben005 har en strålende fremtid.Iben005 har en strålende fremtid.Iben005 har en strålende fremtid.Iben005 har en strålende fremtid.Iben005 har en strålende fremtid.Iben005 har en strålende fremtid.Iben005 har en strålende fremtid.Iben005 har en strålende fremtid.
Opp kirkegulvet..

På hvilken side skal bruden gå?? Min mamma mener hun gikk til høyre for sin far opp men det var jo lenge siden. Er det ikke til venstre for far/brudgom nå da?

Gikk dere opp med far, mann eller andre alternativ??
Jeg skal bli fulgt opp av pappa som gruer seg allerede
Gammel 28-03-2004, 00:35   #2
Seniormedlem

Stina sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Oslo
Meldinger: 2,047
MP Rating: 0% (0)
Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.

Menar det är till höger jag....
Gammel 28-03-2004, 09:30   #3
lille berta
Gjest

Meldinger: n/a

Så samme diskusjon på kvinneguiden.. Der kom de fram til at brude skal gå til høyre for ledsageren
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-03-2004, 12:47   #4
Supermedlem

Carnita sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Karmøy
Meldinger: 932
Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.

Bruden skal gå til VENSTRE for ledsager opp kirkegulvet. Dette er fra gammelt av da mannen skulle ha høyre hånden fri for å slå bort andre friere eller noe sånt...

Etter vielsen så går bruden til HØYRE for brudgommen ned kirkegulvet...

Slik gjorde vi det, og slik har det blitt gjort i ALLE bryllup jeg har sett
Gammel 28-03-2004, 13:08   #5
Medlem

Adnil sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 433
Adnil er et navn alle kjenner.Adnil er et navn alle kjenner.Adnil er et navn alle kjenner.Adnil er et navn alle kjenner.Adnil er et navn alle kjenner.Adnil er et navn alle kjenner.Adnil er et navn alle kjenner.Adnil er et navn alle kjenner.Adnil er et navn alle kjenner.Adnil er et navn alle kjenner.Adnil er et navn alle kjenner.

Jeg gikk på pappa`s høyre side.... Da gikk jeg jo rett i mot mannen min som kom ned og møtte oss da vi nesten var framme, bukket for pappa, og så gikk vi sammen opp de siste to meterene. Vi gjorde det slik ettersom vi hadde vært sammen nesten 10 år da vi gifta oss og alt hadde fått barn. Da var liksom litt av vitsen med at pappa skulle "gi meg bort" borte.....

Hadde på forhånd øvd med presten, så jeg regner med han hadde sagt fra dersom vi gikk på feil side.....

På tur ned gikk jeg på min manns høyre side.

Riktig eller ikke. Det var VELDIG romantisk, og vi ble gift.
Gammel 28-03-2004, 13:18   #6
Seniormedlem

Hermine sin avatar

Sted: Alta
Meldinger: 2,489
Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.

Nå måtte jeg jammen leite frem noen bilder fra bryllupet for å huske dette...

Jeg ser at på vei UT fra kirka gikk jeg på hans høyre side, så da gikk jeg nok på venstre side på vei INN.

Jeg gikk altså inn sammen med samboern. Det føltes mest naturlig iom at vi hadde vært sammen i årevis + at jeg var 33 år gammel.

Nå kom ikke faren min i bryllupet vårt, men vi ville gjort det likedan uansett.
Gammel 28-03-2004, 13:30   #7
Seniormedlem

beth sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Meldinger: 2,574
beth har en strålende fremtid.beth har en strålende fremtid.beth har en strålende fremtid.beth har en strålende fremtid.beth har en strålende fremtid.beth har en strålende fremtid.beth har en strålende fremtid.beth har en strålende fremtid.beth har en strålende fremtid.beth har en strålende fremtid.beth har en strålende fremtid.

Jeg gikk på høyre side da min pappa fulgte meg opp kirkegulvet. Og når mannen min og jeg skulle ut av kirken var jeg også på høyre side!
Gammel 28-03-2004, 13:56   #8
Supermedlem

Kwistin sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Ålgård
Meldinger: 1,354
Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.Kwistin har mye å være stolt av.

Brudens familie sitter på høyre side i kirken, da passer det best om bruden går på høyre side, slik at familien hennes, ser henne best.'

Jeg var på Bryllups"kurs" i går. Det blir ikke feil om bruden går på venstre eller høyre.. Men bestem dere for hvilken side før kirken
Gammel 28-03-2004, 14:03   #9
Seniormedlem

Hermine sin avatar

Sted: Alta
Meldinger: 2,489
Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.Hermine har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig melding fra Kwistin
Brudens familie sitter på høyre side i kirken, da passer det best om bruden går på høyre side, slik at familien hennes, ser henne best.'

Min familie satt på venste side i kirka ( altså på venstre side når man står i døra og ser inn mot alteret)
Mulig at det er forskjellige "regler" rundt om i landet

Ikke at det betyr noe, gift blir man jo uansett
Gammel 28-03-2004, 14:26   #10
Supermedlem

Carnita sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Karmøy
Meldinger: 932
Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.Carnita er som en uslipt juvél.

Som Hermine så satt også min familie på venstre side i kirken...

Og vi øvde med presten før bryllupet vi også, og gikk til venstre opp kirkegulvet...

Det er nok forskjellig rundt om kring da

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:33.