Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-03-2004, 14:00   #1
T&M
Veteranmedlem
 
T&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2003
Sted: Østfold
Meldinger: 3,957
MP Rating: 0% (0)
T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.
Oppfølgingsspørsmål til dere som er/har vært gift

Hvor mye kostet bryllupet
Mange ting man må ta i betraktning da, som f.eks.: årstall, antall gjester osv.
Og hva var budsjettet??

Lurer litt på hvor lenge jeg og min kjære må spare før vi har råd til å bli mann og kone
__________________
M OKTOBER 2002
T SEPTEMBER 2008
T&M er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2004, 14:06   #2
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a

Jeg tror vi brukte ca 12 000 på alt, dvs. lokalet, mat, utstyr til bruden, brudebukett (hadde min mors brudekjole), enkel dress fra Dressmann til brudgommen, øh... drikkevarer? Dekorasjoner og servietter og sånt...
Fotograferingen fikk vi gratis (har en fotograf i familien). Invitasjonene lagde vi selv på pc'en.
Mener i hvert fall å huske at det ble 12 000. Ikke noe mer i hvert fall.
Poenget er at det behøver ikke å bli så dyrt! Dessuten hjelper kanskje foreldre til litt, hvis man er heldig
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2004, 14:09   #3
T&M
Veteranmedlem
 
T&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2003
Sted: Østfold
Meldinger: 3,957
MP Rating: 0% (0)
T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.T&M har en strålende fremtid.

Gremli: Hvor mange gjester var dere?
__________________
M OKTOBER 2002
T SEPTEMBER 2008
T&M er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2004, 14:52   #4
Tidl. bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a

Mener å huske at vi var ca 35, så vi var ikke så mange, da...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2004, 14:55   #5
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a

Vi har gjort et lite overslag på vårt kommende (kontrollfrik) bryllup som er beregnet september 2005.
Jeg regner med å bruke mellom 40 000 og 50 000

35 gjester
Kuvertpris 500 for 3 retter = 17500

drikke: 4 glass pr. pers til maten, minus de som ikke drikker: 120 glass (6 glass i en flaske) = 20 flasker vin x 200 pr flaske (har fått et tilbud om å bare betale dobbel polpris) = 2000

pluss konjakk eller likør til kaffen: 18 glass pr. flaske = 1, 5 fl. konjakk, 0,5 fl. likør = ca 1000

Baren synes jeg voksne mennesker kan betale for selv.

Mat og drikke = 20 500
I tillegg kommer kjolen, smoking, brudepikekjole, bukett, knapphullsblomster, oppsatser til kirke og fest, papirutgifter...
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2004, 15:00   #6
Veteranmedlem
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2002
Sted: Orkanger
Meldinger: 3,230
MP Rating: 0% (0)
maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.maribo har en strålende fremtid.

Vi hadde budsjettert med ca 20 000,og kom oss under det, husker jeg.
Vi fikk noe veldig billig, da - gratis fotograf, og billige bilder pga slekt. Laget all invitasjoner, bordkort osv selv.
Vi hadde 60-70 til middag og nesten 100 til kaffen.
Middagen var det mellom 250-300 for (husker ikke),og det inkluderte forrett, to runder middag + dessert + kaffe + nattmat). Drikke stod vi for selv, både til middag og kaffe - så alle gjestene fikk gratis drikke til utpå morgenkvisten en gang.
Dette var i 1998.

Svigerfar kommenterte i etterkant at vi fikk gaver for langt over det vi selv brukte på den store dagen.
Og det var skikkelig opplegg fra start til mål - ingen tilfeldigheter
__________________
Ida160306 Hege-00 , Marte-02 og maribo

Sist endret av maribo; 03-03-2004 kl 15:06.
maribo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2004, 15:16   #7
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a

NB! Jeg og min eks gjorde det langt rimeligere med 85 gjester i mitt forrige bryllup. Det var koldtbord, selvkjøpt drikke og leid kjole. Tror kanskje vi klarte oss med ca 20 000.
Men det er mål for meg at ingen skal slite seg ut på dette bryllupet, ingen skal vaske, rydde, ståke og styre, alle skal komme til duk og dekket bord, spise gourmetmat og drikke deilig vin, være på et råflott sted og ha en superbra og koselig kveld, og oppleve noe spesielt.
Sist tror jeg ikke min mor sov på en uke, jeg stresset livet av meg med innkvartering av alle gjestene, organisering og styr. Nå skal alle få en frihelg!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2004, 15:23   #8
Seniormedlem
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2001
Sted: Ryfylke i Rogaland
Meldinger: 2,652
MP Rating: 0% (0)
Finni har mye å være stolt av.Finni har mye å være stolt av.Finni har mye å være stolt av.Finni har mye å være stolt av.Finni har mye å være stolt av.Finni har mye å være stolt av.Finni har mye å være stolt av.Finni har mye å være stolt av.Finni har mye å være stolt av.Finni har mye å være stolt av.Finni har mye å være stolt av.

Tror bryllupet vårt kom på ca 30 000, medregnet alt.

Kjøpte kjole til leiepris, mannen fikk låne kjole og hvitt gratis (kjenner noen som driver brudebutikk).
Pyntingen i kirken delte vi med dem som giftet seg en time etter oss.
Venner sang og spilte i kirken, og til dans.
Laget innvitasjoner og bordkort selv
brukte 20 minutter på hvert bordkort, og siden vi var 90 til bords gikk det en del tid
Det forklarer noe av grunnen til at jeg brukte ett år på planleggingen


Dette var i 1995
__________________
Finni og Lillebror født 1.august 2005
Lillemor -02 og Størstesøster -97





Finni er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2004, 15:23   #9
Veteranmedlem
 
Anne M sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2002
Sted: Bergen
Meldinger: 3,234
MP Rating: 0% (0)
Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.Anne M har en strålende fremtid.

Ble nærmere 80.000 hos oss...
Vi var 55 gjester
__________________
"One of the others..."
Anne M er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2004, 15:25   #10
Tidligere bruker
Gjest
 
Meldinger: n/a

Vi giftet oss i 1999.

Middag for 21 personer inkl. drikke = 5000 (på restaurant)
Brudebukett: 1000
Fotografering: Lillesøster *Bille* tok bildene. 500 kr totalt (innlevering av noen filmer + forstørrelser)
Blomster ellers: 300

Kaffeselskap (40 personer).
Lokale: 500 kr
Snitter: 2500
Bryllupskake: 800
Diverse annet til kaffeselskapet: ca 2500

Frisør: Totalt 1700 for meg og mannen.

Vi giftet oss i bunad og dress som vi begge hadde fra før.

Totalsummen ble ca 15000.. (kan hende at jeg har glemt noen småting).



Det ble akkurat et slik bryllup vi ønsket
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:35.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com