Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-06-2004, 13:33   #1
VIP-Medlem

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 6,413
MP Rating: 0% (0)
Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.Teofelia har et ubeskrivelig bra rykte.
Pris på bursdagsgaver til "ungene i barnehagen"?

Nå har det vært en del barnebursdager i det siste, men jeg er fortsatt i tvil om hvilket nivå det er vanlig å legge bursdagsgavene på. Jeg tenker på gaver til de barna man blir invitert til fordi ungene går i samme barnehage, bor i samme gate osv. Hva synes dere er grei pris på slike gaver? Jeg spør fordi jeg på den ene siden ikke ønsker å være gnien, men på den andre siden ønsker jeg heller ikke å sette andre i forlegenhet ved å kjøpe dyrere gaver enn det folk ønsker å "gi tilbake". Hittil har jeg tenkt at 50-100 kroner kanskje er greit nok (til barn på 2-5 år). Hva synes dere andre?

Prisen på gaver til venners og slektningers barn, klarer jeg godt å bestemme selv. Det er bare gaver til "andre" barn jeg er i tvil om.

Teofelia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-06-2004, 13:44   #2
Seniormedlem

Arwen* sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,336
MP Rating: 100% (9)
Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.Arwen* har en strålende fremtid.
Sv: Pris på bursdagsgaver til "ungene i barnehagen"?

Jeg pleier å tenke ca. en 100 lapp i disse bursdagene. Finner jeg noe jeg tror passer barnet, til 80 kr., så kjøper jeg det. Finner jeg noe til 130, så kjøper jeg det. Har sett at andres gaver ligger på omtrent det samme, noen litt mindre. Men sjøl synes jeg det er umulig å finne en gave til femti, og jeg vil jo gjerne at gaven skal ha en grei kvalitet. Husker vi lå på 50 når jeg sjøl gikk på barneskolen...

født 15. august-07
Arwen* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-06-2004, 13:53   #3
Medlem

livi sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: STAVANGER
Meldinger: 468
livi er som en lysfontene.livi er som en lysfontene.livi er som en lysfontene.livi er som en lysfontene.livi er som en lysfontene.livi er som en lysfontene.livi er som en lysfontene.livi er som en lysfontene.livi er som en lysfontene.livi er som en lysfontene.livi er som en lysfontene.

Synes opp til 150kr er greit...men ikke over dette..
Gammel 11-06-2004, 14:22   #4
Veteranmedlem

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Elvebyen
Meldinger: 3,308
~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.

Sånn cirka rundt hundrelappen.

Små barn sover ikke - de ligger bare til lading!
~TM~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-06-2004, 14:41   #5
VIP-Medlem

Nuta sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: Ullensaker
Meldinger: 5,671
Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.Nuta har et ubeskrivelig bra rykte.

Rundt hudrelappen syns jeg er passende sum

Nuta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-06-2004, 14:54   #6
Supermedlem

pippo sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: oslo
Meldinger: 521
pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.pippo er fantastisk mot andre.

Mens storebror gikk i barnehagen prøvde jeg å holde meg på en pris mellom 50 og 100 kroner, litt avhengig av hva barnet kanskje ønsket seg. For meg har det vært en prinsippsak å ikke kjøpe veldig dyre gaver, nettopp fordi jeg ikke har ønsket at folk skulle føle de måtte gi dyrt tilbake. Har allikevel opplevd at hvertfall et par familier har gitt dyre ting (over 200) hvert år, uten at jeg har gitt dyrt tilbake til disse. Nå som storebror har blitt skolegutt har gavene blitt litt dyrere, men igår kjøpte jeg to gaver til 60 pr. stykk, fordi jeg fant noe som jeg tror faller i smak til den prisen. Synes ikke det er noe poeng i å "måtte" kjøpe til en fast sum hvis jeg finner noe som både storebror og jeg synes det er ok å gi bort.
pippo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-06-2004, 15:16   #7
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av Teofelia
Hittil har jeg tenkt at 50-100 kroner kanskje er greit nok (til barn på 2-5 år). Hva synes dere andre?
Jeg syntes det hørtes greit ut. Vi pleier å gi gaver mellom 50-100 kr både til barn i barnehagen og medelever på skolen. Og det er til den summen barna våre får også av de andre barna.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-06-2004, 15:27   #8
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

150 maks
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-06-2004, 15:33   #9
VIP-Medlem

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 9,823
Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi hadde ganske lenge en regel i klassen til 10-åringen min at pris på bursdagsgaver skulle ligge rundt en femtilapp. På denne alderen gir de ofte penger. Nå er det stort sett 75,- de gir og får. Jeg syns det er greit at man har avtalt et nivå som ikke er så høyt. I klassen til sønnen min er det 28 barn, og han er i bursdag hos alle guttene og mange av jentene. Så har jeg tre barn til. Regn ut selv... Det blir noen tusen i løpet av et år. Synd hvis noen barn ikke skal ha råd til å gå i bursdag, det har jeg lest en grusomt hjerteskjærende historie om. Moren fant gutten mens han satt og prøvde å pakke inn noe lego han hadde fått til jul, fordi han visste at de ikke hadde råd til bursdagsgaver. Så ble han ertet i selskapet fordi han ikke hadde "ny" gave.
Maximillia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-06-2004, 16:06   #10
Medlem

Ole-Brum sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Sted: Sørlandet
Meldinger: 303
Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.Ole-Brum er et navn alle kjenner.

Jeg var et av de barna hvor mor hadde kjempdårlig råd og et par ganger pakket jeg inn ting jeg selv hadde fått fordi jeg hadde SÅ lyst til å gå i gebursdag..

Da lå det vel på 50 lappen, så 100kr +- synes jeg er greit.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:00.