Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-03-2004, 22:02   #1
Medlem

Tigris sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 151
MP Rating: 0% (0)
Tigris er som en lysfontene.Tigris er som en lysfontene.Tigris er som en lysfontene.Tigris er som en lysfontene.Tigris er som en lysfontene.Tigris er som en lysfontene.Tigris er som en lysfontene.Tigris er som en lysfontene.Tigris er som en lysfontene.Tigris er som en lysfontene.Tigris er som en lysfontene.
Salmer!?

Til dere som skal eller har giftet dere:

Hvilke salmer velger/valgte dere???

Synes dette er vanskelig vi...

Og hvilken brudemarsj har /hadde dere?

Anniken 2002 & Mina 2005
Tigris er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2004, 23:20   #2
Dorothea
Gjest

Meldinger: n/a

"Å leva er å elska" er en vi har valgt.
Leiter veldig etter nr 2, for vi må ha to, sier presten Det er så himla mye prise herren og så mye gammeldags Gud og sånn, liker det nye mer. Men salmer er jo salmer, da..

Av marser, har vi ikke den amerikanske eller den norske tradisjonelle. Spør organisten så kan han/hun spille noen ulike for dere. Det er 7-8 stk som er veldig fine og passende. Og dere kan ha en for inn og en for ut.

Den vanlige norske: Mendelssohn
Den amerikanske (here comes the bride): Wagner

Ellers har du: Purpose av Norderrak
Bruremarsj fra Møre
Bruremarsj fra Telemark
Trumpet voluntary

Salmer som er vanlige:

669 Kjærlighet fra Gud
268 Herre Gud ditt dyre navn
698 Å leva, det er å elska
301 Lovsyng vår Herre
295 Vår Gud han er så fast en...
586 Lovsyng Herren

Disse er veldig, veldig vanlige.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2004, 23:39   #3
Veteranmedlem

~TM~ sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Elvebyen
Meldinger: 3,308
~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.~TM~ har mye å være stolt av.

Her kan du høre ulike marsjer.

Små barn sover ikke - de ligger bare til lading!
~TM~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2004, 23:57   #4
Seniormedlem

Medlem siden: Jan 2003
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,810
Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.Dimples har en strålende fremtid.

Oi! Har ikke engang tenkt på salmer jeg! Nok en ting å gjøre før bryllupet da skjønner jeg..........
Gammel 03-03-2004, 00:43   #5
Veteranmedlem

Kaija sin avatar

Sted: Telemark
Meldinger: 3,039
Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.Kaija har en strålende fremtid.

Vet et par bryllup der de har valgt å synge velsignelsen, f. eks i Oslo Gospelkors versjon. Det har vært veldig fint. Ellers trenger jo ikke salmene å være typiske bryllupssalmer. Det er mye fint å velge i. Den ene sangen vi hadde var "Jeg folder mine hender små". Presten var litt skeptisk, men det passet godt inn.

Tror dette med salmer har vært diskutert her tidligere, så om du gidder å søke litt kan det hende du finner masser av gode forslag.

Lykke til

"Å mektige feer! Gi mitt barn i faddergave ikke bare helse og skjønnhet og rikdom og alt det der som dere pleier å komme stikkende med. Gi mitt barn lesehunger, det ber jeg om med brennende hjerte. For jeg vil så gjerne at mitt barn skal få i sin hånd nøkkelen til eventyrlandet, hvor man kan hente den skjønneste av alle gleder - slik burde hver eneste mamma tenke!"
Astrid Lindgren
Kaija er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2004, 16:25   #6
Seniormedlem

Robyn sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 1,991
Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.Robyn har en strålende fremtid.

Vi hadde Mendelsohn inn og Wagner ut.
Syns det passet fint, litt høytidsstemt på veien inn mens marsjen ut var litt mer "munter".

Husker bare den ene salmen i farta , den heter "Vandre i Guds lys".
Den valgte vi fordi jeg har et forhold til den fra jeg var liten.

Alle disse dagene som kom og gikk,
ikke visste jeg at de var selve livet...
Robyn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-03-2004, 16:36   #7
Veteranmedlem

Meldinger: 4,974
Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.

"Deilig er jorden" er faktisk en "salme" som godt kan brukes i bryllup.
Den synges både til dåp, bryllup og til jul.
Den var en av de salmene vi brukte.

Den andre var "kjærlighet fra Gud"

Vi valgte også tradisjonellt med Wagner og Mendelsohn som inngang og utgangsmusikk.

Ei korvenninne av meg sang "Amazing grace" Og "kjærlighet"
Nelle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-03-2004, 09:01   #8
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Hei!

Jeg må bare reklamere litt da

På disse nettsidene finner du en del forslag til inngangsmarsjer og salmer:

http://www.orkdalsmenighetene.no/vigsel/index.htm

Klikk på musikkvalget og videre på salmevalg.

Ellers er det fullt ut mulig å tenke litt utradisjonelt i salmevalg. Det eneste man da må tenke over er om gjestene kan salmene. Det er litt kjedelig dersom ingen synger.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-03-2004, 09:26   #9
Seniormedlem

siwen sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 2,247
siwen har en strålende fremtid.siwen har en strålende fremtid.siwen har en strålende fremtid.siwen har en strålende fremtid.siwen har en strålende fremtid.siwen har en strålende fremtid.siwen har en strålende fremtid.siwen har en strålende fremtid.siwen har en strålende fremtid.siwen har en strålende fremtid.siwen har en strålende fremtid.

Vi hadde "å leva det er å elska" og også "Guds godhet sang"..
Vi var veldig førnøgd med desse og ser i ettertid at MANGE har brukt dei same som oss
siwen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-03-2004, 09:26   #10
VIP-Medlem

emin sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Harstad, Troms
Meldinger: 9,563
MP Rating: 100% (5)
emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.emin har et ubeskrivelig bra rykte.

Til innmarsj hadde vi Mendelssohns brudemarsj, utgangsmarsjen var "Purpose" av R. Nordraak.

Ang. salmer (hvis jeg ikke husker veldig feil) så hadde vi "Kjærlighet fra Gud" og "Herre Gud, ditt dyre navn og ære".

Veldig vanlig musikk og salmer, men vi ville ha noe folk kjente igjen.

sitter bakovervendt i Britax Secura
Hobbyblogg
emin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 09:03.