Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-03-2004, 21:39   #1
Veteranmedlem

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Ikkje i Bergen
Meldinger: 4,634
MP Rating: 100% (4)
Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.
Spørsmål om blomster - til bukett

Har så smått begynt å tenka på kva blomster eg skal bruke når me giftar oss. Har ikkje lyst på ein sånn tradisjonell brudebukett iom. at me giftar oss borgerlig og at eg ikkje skal ha ein vanleg brudekjole.

Har sett på to alternativ til no:

Rosa fredsliljer - sånne lange. Finnes i både rosa og kvit, men får eg tak i dei rosa her i Norge også? Pris?

Tulipanar - synes det er sååå fint! Skikkelig glad-blomster! Men får eg tak i tulipanar i august?

Bergensis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-03-2004, 23:19   #2
Supermedlem

Emilia sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 966
MP Rating: 0% (0)
Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.Emilia er fantastisk mot andre.
Heisann

Rosa fredsliljer?
Tenker du på Kala kanskje? Iså fall så får du de i alle farger i Norge, bare du er tidlig ute med bestillingen. (Finnes i gul, oransj, creme, hvit, rosa og en mørk rød farge)

Pris på Kalaen ligger på ca. 80,- (pluss minus) pr. stk.
Kan tenke meg en pris på rundt 500,- for en ferdig laget bukett, kommer litt an på hvor den bestilles.

Tulipaner får du ikke tak i i august, desverre.

Ellers kan du jo kanskje bruke markblomster???

Det finnes også mange andre utradisjonelle buketter, hvis du går til nærmeste blomsterbutikk så får du se i albumene deres, og du får tips fra dekoratørene om hva som hadde passet til deg.

Lykke til, og bare spør hvis du lurer på noe.

"Å gjøre rent i huset mens barna fremdeles er i oppveksten,
er som å måke innkjørselen før det har sluttet å snø"
Emilia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-03-2004, 23:44   #3
Veteranmedlem

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 4,974
Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.Nelle har en strålende fremtid.

Vet du det første jeg tenkte på var markblomster
Vet ikke hvorfor men innbiller meg at det passer deg.

Ellers er jo kala og liljer blant mine favoritter også da.

Det kommer ann på hvilket antrekk du velger. Stil og farger.
Nelle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-03-2004, 12:07   #4
Veteranmedlem

Bergensis sin avatar

Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for svar!

Bladde gjennom eit blad eg fekk hjå svigermor i går kveld. Da såg eg den rosa lilja mi, og det var jammen ein kala, ja
Bergensis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-03-2004, 23:44   #5
Seniormedlem

trollpia sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: østfold
Meldinger: 2,331
trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.trollpia har en strålende fremtid.
hei

jeg sliter med samme problem selv.For jeg vil at det skal være så naturlig som mulig.Hadde lyst på liljekongval men det var så fryktelig vanskelig å oppdrive i juli.
Så jeg får bare lete vidre...
Gammel 10-03-2004, 10:42   #6
Seniormedlem

Stina sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 2,047
Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.

Kan jag få lov att komma med en följdfråga i denna tråd?

Vilka blommor växer vilt i slutet av augusti? Prästkrage? Något annat? Har vi några blomexperter här?? Annat sesongbetonat som går att köpa i affär?

Tackar för svar och beklagar om jag la mig i tråden din Bergensis.
Gammel 10-03-2004, 12:33   #7
Veteranmedlem

Bergensis sin avatar

Sitat:
Opprinnelig melding fra Stina
Kan jag få lov att komma med en följdfråga i denna tråd?

Vilka blommor växer vilt i slutet av augusti? Prästkrage? Något annat? Har vi några blomexperter här?? Annat sesongbetonat som går att köpa i affär?

Tackar för svar och beklagar om jag la mig i tråden din Bergensis.
Det er da ingenting å beklage det! Berre koselig Du satte meg faktisk på ein god ide der. Prestekragar er kjempefint. Mamma hadde noko sånt i sin bukett + i håret sitt. Ho er mørk da, og prestekragar er kanskje finast til mørkt hår
Gammel 11-03-2004, 11:40   #8
Seniormedlem

Stina sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 2,047
Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.Stina har en strålende fremtid.

Tack för det Bergensis.
Jag vet inte om det passar bäst i mörkt hår. Har ljust hår själv, men tror det kan vara fint iallafall. Är dock väldigt osäker på om det är sesong för den blomman då eller om den kanske bara växer tidigare på sommaren. Vi ska (förhoppningsvis - om det ordnar sig med lokalen) gifta oss 20/8. Glädjer mig som ett barn!!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:20.