Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-03-2002, 19:30   #1
K2K
Gjest

Meldinger: n/a
Tips til bordkort i bryllup...

Hei!

Har noen tips til orginale bordkort til bryllup? Helst noe man kan lage selv som ikke er for dyrt og for komplisert

Hvordan skal/var bordkortene til dere som gifter dere/har giftet dere være?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-03-2002, 19:50   #2
VIP-Medlem

Mondeo sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Rogaland
Meldinger: 5,804
Blogginnlegg: 11
MP Rating: 100% (1)
Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.

Henger meg på her jeg.Har lagt hjernen i bløt så mange ganger at den er snart oppløst ,men jeg finner bare ikke ut åssen bordkorta skal være
Tidligere var jeg jo overbevist om jeg skulle ha cala i brudebuketten,og vi hadde tenkt å bruke et bilde av en cala-bukett som bakgrunn på invitasjonene.Samme bilde tenkte vi da å bruke til bordkort ( i en mindre format selvfølgelig).Sette det i en gullramme og skrive navnet på med gullpenn.Bildet skulle være i sort-hvitt.Syntes det var en knall idé,men nå skal jeg jo ikke ha cala i buketten likevel..... Kom med tips da dere

Mondeo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-03-2002, 20:41   #3
opus
Gjest

Meldinger: n/a

Vi brukte assorterte skjell som jeg spraylakkerte i gullfarge. Skrev så navnet på gjesten med hvit penn(korrekturlakkpenn) på skjellet. Det ble faktisk kjempefint og ganske billig.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-03-2002, 23:26   #4
Supermedlem

Kelly sin avatar

Meldinger: 1,078
MP Rating: 0% (0)
Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.Kelly er som en lysfontene.

Om du har tilgang på litt passe tykke greiner, så er det fint å kutte "skiver" av greina, og skrive på med sort tusj. Litt arbeid, og litt presisjon med motorsaga...men pytt!! Fint blit det hvertfall...

Kommer jo litt an på hva slags tema festen og pynten forøvrig skal ha da...

"All who would win joy, must share it: happiness was born a twin."
Kelly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2002, 00:04   #5
Veteranmedlem

Svellen sin avatar

Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,902
MP Rating: 100% (1)
Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.Svellen har et ubeskrivelig bra rykte.

*Fine ovale/runde steiner. Skriv på med sølv eller gulltusj.

*Lag karikatur av gjesten med sernitleire (vanskelig)

*Ta ett stort skjell, lim på passende perler på innsiden og skriv navn med sølv/gulltusj. Skal ligge med innsiden opp.

*Lag bordkort med barnebilder av brudeparet

*Få tak i bilder av hver gjest, klipp ut hodet og lim på bordkortet

* Mal gjesten navn på f.eks vinglasset ( billige glass på Skeidar)

Ja, det var det jeg kom på i farten.

Lykke til
mars-07
Svellen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2002, 00:21   #6
SmilieAdmin

Pernille sin avatar

Meldinger: 1,176
Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.Pernille er fantastisk mot andre.

........

Sist endret av Pernille; 16-01-2006 kl 22:08.
Pernille er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2002, 09:19   #7
Seniormedlem

spent sin avatar

Sted: Akershus
Meldinger: 2,197
spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.spent er fantastisk mot andre.

Vi hadde blomster i grønt og hvitt. Vi valgte derforå bruke store hjerteformede blader som bordkort. Skrev på de med gullpenn. Ble veldig stilfullt og enkelt. Men, de visner jo etter et par døgn. De holder seg nemlig veldig lenge....husker ikke navnet på dem.

spent er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2002, 10:01   #8
VIP-Medlem

Acsa sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: Nittedal
Meldinger: 5,454
Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.Acsa har en strålende fremtid.

Vi hadde einerskiver, som en slektning hadde malt blomster på (helt nydelig!), også skrev jeg navn på med tusj. Einerskiver kan du få kjøpt på hobbybutikker også, hvis du har dårlig tilgang på einer eller motorsag....

Flere av gjestene bruker dem som dørskilt, har jeg sett!

Gammel 08-03-2002, 10:18   #9
Supermedlem

Annevenn sin avatar

Meldinger: 818
Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.Annevenn er som en uslipt juvél.
Minimalistisk

Hvis du skal ha en litt minimalistisk ramme rundt bryllupet, slik vi hadde, er dette et tips:

Kjøp blyplater (på en byggevarebutikk, slike man har rundt pipa). Klipp til med saks den fasongen du ønsker (firkanter) og skriv nanvnet på med sølvtusj.

Bøy den til slik at den kan stå (rundt en 1 1/2 liters flaske f.eks.)

Ta en "sølvtråd" (fåes i hobbybutikker) og surr et par omganger rundt hele greia.

Skjønte dere noe av dette? Det ble i alle fall knall stilig.

Lykke til med bryllupet!!!
Gammel 09-03-2002, 13:13   #10
Supermedlem

Tutti sin avatar

Meldinger: 1,106
Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.Tutti er et navn alle kjenner.
Roser

Hei hei!

Jeg skal ha dyprøde roser i brudebuketten, så jeg kommer til å legge en rose i samme farge på hver tallerken, med en liten, fin navnelapp på.

Har tre hovedfarger både på kjole m/tillbehør, buketten, bordpynt, osv.. (hvit, rødt (dyprødt/burgunderrødt), og gull)

Men invitasjonene, derimot.....

Hjelp!! De må sendes ut snart, og jeg har ikke begynnt i det hele tatt!!
Tutti er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:22.