Reinsdyr- eller elgstek er deilig, gjerne med moltekrem til dessert evnt. min selvkomponerte molteiskake som du kan få oppskriften på hvis du vil.
Juleskinke får du kjøpt i butikken, ferdig kokt, bare å gi et oppkok og lage deilig saus av kokekrafta. Dronning Maud dessert kanskje? Jeg har ikke noen oppskrift tror jeg, men det finner du i ei god kokebok.
Kalkun er lett å lage og veldig godt. Følg med når det er tilbud og kjøp en og putt i fryseren. Jeg serverer med Waldorfsalat, ris og saus som regel. Karamellpudding, helst hjemmelaget passer fint.
Ovnsbakt laks eller ørret passer bra etter all kjøttmaten. Kjøp en hel fisk på 1 1/2 av 2 kg, ta ut innvollene og blodranda og fyll fisken med purre, persille, smør, salt og pepper og stek den i folie. Server med agurksalat, kokte poteter og grønnsaker. Ikke glem rø
mme til dem som liker det og lag en god fiskesaus (det finnes mye fint i poser...) For å fortsette med et lett måltid kan du jo lage Himmelsk lapskaus (fruktsalat) og servere med litt pisket krem og vaniljekrem ved siden av.
Ble du sulten nå?
Lillebror (f. oktober -04)
Er man litt munter av sans og sinn, går gjennom livet med søkende trinn,
gleder seg litt over andres hell- da kommer lykken helt av seg selv