Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-11-2007, 22:13   #1
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,680
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (1)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.
hyper Vi skal feire vår første jul hjemme

og da trenger jeg litt hjelp fra dere...for jeg skal lage min første julemiddag

Vi skal ha både ribbe og pinnekjøtt...hva må jeg ha av tilbehør og slikt..hva pleier dere å ha??

dessert...hva er typisk??

og ikke minst...drikke??

og om det er noe mer dere vil tilføye

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Velkommen til Upsis verden
Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-11-2007, 11:48   #2
VIP-Medlem

Mondeo sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Rogaland
Meldinger: 5,804
Blogginnlegg: 11
Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vi skal feire vår første jul hjemme

Jeg er ikke vant med pinnekjøtt, men til ribbe pleier vi å ha surkål, rosenkål og gulrøtter. Det er jo alt etter hva dere liker.
Jeg er vant med riskrem til dessert, men det har også hendt vi har hatt karamellpudding eller is og fruktsalat.
Vi drikker bare julebrus til middagen.

Å lage julemiddag er moro!

Mondeo er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-11-2007, 11:56   #3
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.

ååååååååååå jeg gleder meg

vi tenkte vi skulle ha minijuleaften til amalie først...siden hun legger seg seinest sju (er helt umulig å holde våken lenger) så tenkte vi at hun kunne åpne gavene sine litt tidligere

også skal jeg dekke bord også kjenne lukten av ribbe i vårt hus.......åååååå

Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-11-2007, 12:03   #4
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,592
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Til ribbe må det være surkål, rødkål, gulrøtter og sjysaus.
Til pinnekjøtt er det kålrabistappe og smeltet smør. Og potet til begge disse da

Som dessert er riskrem med rødsaus ganske vanlig, men liker ikke det jeg. Liksågodt ettersom jeg spiser meg så mett på julemiddagen - hihi.

Som drikke har vi julebrus. Sambos familie drikker juleøl til middagene (til den eldre garde da).

Masse lykke til med første jul hjemme Ser også fram til det engang... lage litt egne tradisjoner og sånt. Gleder meg masse! Men tror enda det blir en stund til ja. Føler at vi er litt for unge, dessuten skal vi iallefall ikke feire jul i denne leiligheten vi har nå!

Som tips kan det være greit å surfe litt på nettet etter tips til disse julemiddagene. Hvordan få best mulig kjøtt... og ikke minst, sprø svor på ribba!

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-11-2007, 12:07   #5
Seniormedlem

Sissel sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Nordland
Meldinger: 2,210
MP Rating: 100% (2)
Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.Sissel har et ubeskrivelig bra rykte.

Til pinnekjøttet pleier vi å ha kokte poteter og kålrabistappe. Godt å ha kjøttet litt under grillen før servering, så blir det litt sprøtt

Til ribben pleier vi å ha surkål eller rødkål, kokte poteter, brun saus, kokte gulrøtter, kokte eplebiter og svisker.

Dessert er jo smak og behag. Vi pleier å ha riskrem med rødsaus, men en fruktsalat er jo lett og frisk etter den fete maten.

Til drikke har vi vann, julebrus, Munkholm juleøl og mannen liker en akevitt til fet julemat (Aalborg er god).

Et tips med ribben er å gni den godt inn med salt og pepper dagen før man skal steke den.

Sist endret av Sissel; 07-11-2007 kl 12:09.
Sissel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-11-2007, 12:08   #6
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Vi er jo ganske unge vi også da..jeg er bare 22

Men vi har kjøpt oss nytt hus i sommer...så vi har gooooooood plass

Ja surfer nettet som en helt..så blir det nok en liten øvemiddag eller to

Gammel 07-11-2007, 12:13   #7
Veteranmedlem

*Linda* sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Ringerike
Meldinger: 3,519
*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.

Tipsene om middagene har du fått så vil bare ønske deg lykke til i jula

Vi skal starte våre egne tradisjoner i år vi også...gleder meg kjempemasse til å lage i stand hele jula uten hjelp
Kommer nok til å bli litt rart å bare være meg og gubben og ungene, men tror vi skal få det kjempekoselig
*Linda* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-11-2007, 12:28   #8
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 15,592
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Upsidaysi
Vi er jo ganske unge vi også da..jeg er bare 22

Men vi har kjøpt oss nytt hus i sommer...så vi har gooooooood plass

Ja surfer nettet som en helt..så blir det nok en liten øvemiddag eller to
Vi er også 22 Men det der med huset stemmer ikke på oss da Så vi må nok vente litt... dessuten vil vi kanskje ha flere barn også før vi lar vær å reise hjem til jul. For tiden er foreldrene og søskene våre veldig viktige... og når de alle sammen bor 70 mil unna så blir det til at vi reiser dit ja. Men i år skal vi feire nyttårsaften her i byen vår da..!! Så det blir morsomt. Lage litt egne tradisjoner så smått så smått...

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-11-2007, 13:30   #9
Supermedlem

Ragdoll sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 1,111
MP Rating: 0% (0)
Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.Ragdoll har en strålende fremtid.

Ble sulten nå Åh som jeg gleder meg til julematen! Til pinnekjøttet bruker vi kålrotstappe og potetstappe vi da. Hver for seg eller blandet. KJEMPE GODT! Ellers er det det samme som de andre skriver.
Drikke: Tomtebrygg. Herlig! Litt vanskelig å lage, men så godt! Multekrem og karamellpudding (hjemmelaget selvfølgelig) er et must!

Dette er også vår første jul vi skal være vertskap. Ser virkelig frem til det. altså!

2. Mai-09
Galleri
Ragdoll er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-11-2007, 13:31   #10
Medlem

LeneG sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Stjørdal
Meldinger: 261
MP Rating: 0% (0)
LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.LeneG har mye å være stolt av.

Vi også skal feire vår første jul hjemme i år, med egne juletradisjoner. Kommer til å feire på hytta de påfølgende årene.
Vi og skal ha ribbe ( og sosisser og medisterkaker). Da blir ingrediensene: rødkål, poteter og gulerøtter. Drikke blir i år julebrus. Men de neste årene blir det nok vin til. Er vant til juleøl og aquavit, men foretrekker selv vin. Er vant til multekrem litt utpå kvelden (da vi er så stappmette av den gode julemiddagen), men kommer nok til å lage hjemmelaget karamellpudding selv.

Kommert til å la barna åpne julegaver litt utover hele dagen. For i fjor åpnet hun noen få om dagen og om kvelden gikk hun faktisk lei av å åpne. Ble litt for mye på en gang. Vi selv åpner de fleste når barna har lagt seg.
Mens vi åpner pakkene koser vi oss med godteri og noe godt å drikke.
Jeg er vat til det selv, men vi var hos svigers i fjor og de satte ikke frem sånn før vi var ferdig med å åpne pakkene. Der ble jo rett før vi la oss...Der var liksom noe som manglet...
Skal bli godt å få sin egen jul. Bestemme alt selv, lage sine egne tradisjoner. Kommer neste år f.eks. til å invitere min familie (som bor i samme bygd som hytta) til julegrøt med mandel, og premie til den som får mandelen på lillejulaften. Og kanskje litt skattejakt med premier til barna. Og gløgg da.
Gleder meg!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:04.