Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-11-2008, 02:34   #1
Supermedlem

skyfri sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Meldinger: 569
MP Rating: 0% (0)
skyfri har en strålende fremtid.skyfri har en strålende fremtid.skyfri har en strålende fremtid.skyfri har en strålende fremtid.skyfri har en strålende fremtid.skyfri har en strålende fremtid.skyfri har en strålende fremtid.skyfri har en strålende fremtid.skyfri har en strålende fremtid.skyfri har en strålende fremtid.skyfri har en strålende fremtid.
Vistaprint, mine erfaringer med bestilling fra de.

Vistaprint.no har ofte tilbud på bl.a. kalendere. Sånne som er kjekke å gi til besteforeldre til jul. Og det KAN bli veldig billige kalendre, men da må man passe på!

Det ser veldig billig ut, og siden ser norsk ut. Men de sender fra utlandet og det kan fort komme på moms og toll på bestillingen.

Det som skulle bli så billige kalendere ble til superdyre, bl.a. fordi Vistaprint hevder de ikke har mulighet til å spesifisere vare- og fraktkostnader hver for seg utenpå pakkene. Jeg har sendt de utallige mail med bønn om de vennligst kunne spesifisere kostnadene utenpå pakken, men nei! fikk jeg til svar.
Dermed har jeg pådratt meg moms og toll, for selv om jeg bestilte varer for under 200, så blir det litt over med fraktkostnadene. Og med kun en totalsum utenpå pakken så blir det moms og toll. Suuukkkkk

(Nå har jeg ikke motatt varene enda, så det kan jo hende at de likevel har spesifisert vare og fraktkostnader utenpå pakkene. Men etter utalige mailkorrespondanser har de sagt at de ikke spesifiserer, så da må jeg bare gå ut i fra at det kommer moms og toll på pakkene mine. Jeg oppdaterer her når jeg har fått pakkene, nå antar jeg at det blir dyrt siden de selv hevder at det kommer på moms og toll)

Men er man heldig og gjør ting rett kan man bestille kalendere til 100 kr pr stykk. Det greide jeg på de 2 siste bestillingene mine. Men det er utrolig mange feller å gå i. Hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg fått alle bortsett fra den første til bare 100 kr. Det hadde blitt superbillig.

Huskeliste og råd hvis man skal bestille mer enn en kalender derfra:

1. Kjøp kun en kalender i første ordre. Helst når den er på tilbud til ca 50 kroner (eller aller best; når de har gratistilbud). Det påløper nemlig et gebyr på 30 kr for å laste opp bilder til kalenderen, slik at den første kalenderen egentlig koster 80 kr (med mine priseksempel)
Ved å bestille kun en kalender først sørger dufor at den totale kostnaden, inkl frakten kommer under 200 kr. Jeg valgte frakt til ca ca 100 kr, men kan velge billigere, selvsagt med tregere levering.
OBS! Siden er skrevet på norsk, men de sender fra utlandet, og de hevder at de ikke kan spesifisere varekostnader og fraktkostnader utenpå pakkene - de skriver kun totalkostnadene. Ergo må man betale moms og toll på totalkostnadene, selv om selve varene koster under 200 kr og man da egentlig skulle sluppet unna toll og moms.

2. Sett deg ned og vent litt.
Sjekk mailboksen din om det har kommet tilbud fra vistaprint.
De sendte ut tilbud om gratis kalendre til meg etter første bestilling, men det så jeg ikke og bestilte 4 kalendere ekstra uten å vite om at jeg hadde et gratistilbud liggende fra dem.
Bruk gratistilbudet du forhåpentligvis har fått til å bestille flere kalendere på. Husk en om gangen!!! Da kommer frakten på ca 100 kr (det billigste fraktalternativet var ca 70 kr, kan velge det istedenfor ), og siden kalenderen er gratis kommer kalenderen totalt på 100 kr
Du kan evt kjøpe en kalender til på samme bestilling - da blir regnestykket ca sånn:
1 gratis
+ 1 til den prisen de oppgir (MÅ være godt under 100 siden fraktkostnadene øker litt pr vare som sendes)
+ frakt på ca 140. (alt etter hvilken fraktmetode du velger)
Husk bare å holde totalkostnadene under 200 kr. Ser du at totalen blir over, fjern den siste kalenderen fra bestillingen før du gjennomfører orderen.
Da jeg sendte inn en sånn "gratis bestilling" ventet jeg litt igjen, og vips kom det enda en mail med nytt gratistilbud på kalendre! På han igjen, og gjenta punkt 2 til du har nok kalendre.

3. Når du har gjennomført bestillingen, fornøyd og blid siden totalkostadene ble under 200 kr, så kan det hende det dukker opp et knalltilbud på nettsiden om enda en nesten gratis kalender. Et tilbud som varer kun kort tid, osv.
Jeg falt for fristelsen, fordi jeg trodde dette ble en ny bestilling, men den ble lagt til den bestillingen jeg allerede hadde gjort, og da kom jeg akkurat over 200 kr. Arrg. Da kommer moms og toll og tull.
Og det er ikke mulig å endre bestillingen når den først er gjort. Så da ble skjegget mitt fult av postkasser (igjen).
Altså, ikke ekstrabestill noe på denne orderen hvis det fører dedg over 200 kr totalt. Gå heller tilbake til punkt 2 og vent på en ny mail om gratistilbud. Da benytter du det hvis du trenger, og lager en helt ny ordre som havner under 200 kr

4. Husk at du må betale gebyr for opplasting av bilder til bruk på kalendre og kort etc. Da jeg bestilte var dette gebyret 30 kr.
Man betaler 30 kr for opplasting av bilder til 1 kalender. Dersom du bestiller flere kalendre etterhvert og gjenbruker bildene (ikke laster opp noen nye), så slipper du dette gebyret på kalender nr 2, 3, 4 osv.
Dersom du f.eks laster opp bare ett ekstra bilde for å bytte ut kun dette ene bildet etter du har bestilt den første kalenderen, så må du betale hele gebyret på nytt (30 kr). Så bytter du ett bilde koster det ikke noe mer å bytte ut flere - 30 kroner uansett.

5. Dersom du vil bruke et bilde (eller flere) du allerede har lastet opp, på ett annet produkt enn du opprinnelig brukte det på, så må du igjen betale gebyret på 30 kr for bildene.
Kjekt å vite dersom man f.eks slenger 10 gratis julekort med på kalenderbestillingen. Den første gangen man bruker bilde(ne) til julekort vil man måtte betale gebyret, selv om bildet altså er brukt i en kalender. Nytt produkt = gebyret på nytt.
Når du først har designet et julekort og bestilt og betalt gebyret, kan du bestille det samme julekortet senere uten opplastingsgebyr HVIS du gjenbruker akkurat de samme bildene som på den første kortbestillingen.

Nå håper jeg bare at mine dyrekjøpte erfraringer kommer deg til nytte hvis du vurderer produkter fra Vistaprint.
Lykke til, det kan bli riktig så billig hvis man bare ikke roter det til så mye som jeg gjorde.

Sist endret av skyfri; 06-11-2008 kl 09:35.
skyfri er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-12-2008, 13:57   #2
Supermedlem

LeneV sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Nordvestlandet
Meldinger: 531
LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.LeneV har en strålende fremtid.
Sv: Vistaprint, mine erfaringer med bestilling fra de.

Hei!
Ville bare fortelle min erfaring med vistaprint...

Jeg bestilte 3 kalendere i en gang, + 4 kalendrer like etterpå. Jeg skulle ha 7 kalendere tilsammen, til julegave, så jeg tok sjangsen og regnet med å måtte betale toll og moms også på frakt siden de ikke skriver utenpå pakken verdien på varen. Jeg bestilte hurtigste levering, siden det bare var vel en uke til jul... Og håååpte på å få dem i tide...
Jeg regnet med at jeg måtte ¨på ¨posten for å hente dem og får å betale tollen.

På lørdag, 4 dager etter at jeg bestilte kalenderene kom de i postkassa mi!!!Det stod utenpå pakkene at verdien var 180 kroner. Så kansje de har tatt mailene dine til etteretning?!? Jeg jublet!

Altså; kalenderene kom MYE fortere enn jeg hadde regnet med, og det ble mye billigere enn jeg hadde regnet med siden jeg slapp avgifter.

Så jeg vil anbefale Vistaprint! Og kalenderene var RÅFINE!
Gammel 22-12-2008, 15:08   #3
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,207
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vistaprint, erfaringer med bestilling fra de.

takk for tips. kjenner en som har bestilt signatur fra vistaprint (en sånn fancy du kan ha nederst på e-posten din). prøvde to ganger, og fikk det ikke til noen av gangene så det var bortkasta (vi var to forskjellige vanlige datakyndige som prøvde, og ingen av oss klarte det).

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-12-2008, 18:37   #4
VIP-Medlem

Autofil sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Høygesynn
Meldinger: 5,556
MP Rating: 100% (2)
Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.Autofil har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vistaprint, erfaringer med bestilling fra de.

Jeg bestilte fotokort derfra en gang, og de så skikkelig billige ut.
Dårlig trykkvalitet.

Mener å huske at de kom ganske kjapt. Billige produkter og høy frakt såvidt jeg husker.

... "De er rett og slett helt unødig skadd på grunn av dårlig sikring, og det er grusomt å se dette."
(Tor Einar Calisch, overlege ved Barneintensiv avdeling på Ullevål.)
Mamma til gutta boys 2000 & 2006,
og meget stolt eier av Bengalgutten Ingøy's Intoxication Jungelprins Jonatan.
Autofil er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:04.