Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus og hjem
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-03-2008, 19:47   #1
Supermedlem

bananamama sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,450
MP Rating: 0% (0)
bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.
Bananplantasjen (hage tråd)

Jeg fikk aldri laget meg en bygge tråd når vi bygget på huset, så nå drister jeg med til en hage tråd istede.

Vi kjøpte huset for 5 år siden og da var hagen nydelig...men jeg har ikke vært så intressert i å stelle i hagen og når vi bygget på så ødela stilaset og materialet det som var igjenn.

Har fått fikset litt på det, så disse bildene er litt gamle, bare får å vise hvordan utgangs punktet vårt var etter byggingen.

Bildene ble litt svære men jaja

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Hagen på bak siden av huset

Terassen (den har vi nå bygd ut) jada jada vi glemte å ta inn juletre foten

Hagen på fremsiden av huset

Og her er innkjørselen

Sist endret av bananamama; 17-03-2008 kl 19:57.
bananamama er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2008, 19:56   #2
Supermedlem

bananamama sin avatar

bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.bananamama har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bananplantasjen (hage tråd)

Planene foreløpig er å legge brun røde tegl stein i innkjørselen. Ved husveggen jeg og et stort kinesisk støpt vann krukke til kuer eller noe slikt noe vi fikk i gave av min far. Og en koselig "gammel" gyngebenk om jeg finner en jeg liker. Lurer litt på om jeg skal ha bed eller plante noe busker langs carporten til naboen..

Terassen har vi bygd ut også bort langs der som stigene ligger, bak der har vi også bygd en bod.

Ved leke hytten skal vi bygge ut terassen litt og lage gjerde slik at leke området er gjerdet inne. På frem siden skal jeg pynte og dille og dalle. Vil ha et Japansk lønne tre og noen bed med "romantiske" blomster. Også har jeg veldig lyst på engel statue som gjemmer seg inni buskene.

Langs huset vil jeg ha rulle stein.

Utebelysningen må vi også få gjort noe med.

Tips,råd og andre meninger mottas med takk
Gammel 17-03-2008, 23:27   #3
Supermedlem

bananamama sin avatar

Her har det skjedd litt, dette var fra før plenen ble lagt på baksiden.

Her har vi bygget ut terassen. Skal bygges helt inntil boden som kommer bak og ha gjerde og port til trappen

Her har vi gjevnet ut og laget et trinn og fylt bark ved lekehytten for der kommer det trampoline eller noe annet leketøy

Bilde tatt fra terassen, rips og solbær busker i enden

Naboen ville ha hekken lavere enn oss, så dette ble resultatet vurderer å sette opp gjerde.

Sist endret av bananamama; 17-03-2008 kl 23:30.
bananamama er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-03-2008, 23:35   #4
VIP-Medlem

meowouch88 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 6,520
Blogginnlegg: 3
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.

Dette blir sikkert nydelig, bananamama
Det ordner seg!
Quote Strwberri:Jeg synes du er tøffeste jeg vet om, Meomin! Ærlig talt!

Sist endret av meowouch88; 17-03-2008 kl 23:38.
meowouch88 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2008, 09:23   #5
Medlem

Solo Pling sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 120
Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.

Så bra det blir.
Kjenner at jeg gleder meg til å ta fatt på vårstellet av min hage.
Solo Pling er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2008, 10:47   #6
Veteranmedlem

minniepus sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,803
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.

Hage! :vilha

Frosken min på tre år
sitter bakovervendt så lenge det går
minniepus er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2008, 12:19   #7
VIP-Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,464
Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.

Åhhhhh...dette blir knall bra!! Dere er flinke, liker idéene deres!

Her skal vi også ordne i hagen.., så her må jeg følge med!
Gammel 18-03-2008, 15:12   #8
Medlem

Lissilu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 253
Lissilu har mye å være stolt av.Lissilu har mye å være stolt av.Lissilu har mye å være stolt av.Lissilu har mye å være stolt av.Lissilu har mye å være stolt av.Lissilu har mye å være stolt av.Lissilu har mye å være stolt av.Lissilu har mye å være stolt av.Lissilu har mye å være stolt av.Lissilu har mye å være stolt av.Lissilu har mye å være stolt av.

Så gøy!
Dette kommer sikkert til å bli bra
Kjekt med hagetråd, inspirasjon for meg som er husbygger. I år blir det nok bare byggeplass hos oss, men neste vår skal jeg ordne hage. Gleder meg til å følge med på prosjektene dine
Lissilu er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2008, 15:53   #9
VIP-Medlem

Tammis sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,401
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.

abbonerer på denne for å få litt inspirasjon. Du har jo ett bra utgangspunkt da.

Tammis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2008, 23:06   #10
Supermedlem

bananamama sin avatar

Og slik ser det ut nå (og har sett ut en stund) Hage oppussingen begynner for fult etter påske forhåpentligvis.

Ingen som har noen tipså kommemed, eller alternativer på hvilke "romantiske bloster o.l jeg kan ha.

Noen som vet hvor jeg kan få tak i en søt hage engel...? Og da tenker jeg ikke av typen kritt hvit marmor greier, men noe litt røfft og gammel aktig

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.Klikk på bildet for å se det i full størrelse.Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Terassen skal bygges helt bak til boden i bakgrunnen, den er bygget et nivå lavere enn hagen.
Gjørme marka skal bli plen og blomster bed
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:18.