Fortsatt ganske lenge til det er ferdig realisert, men huskontrakten er signert. Alle mulige anbud er hentet inn og planlegging er i gang for fullt. Tomten er det startet med ryddings arbeid og det var vist stor forskjell da var innom der og tittet i går.
Huset vi har valgt er fra Block Watne og heter Brekkestø
Slik ser det ut fra et prosjekt ett annet sted i landet. Vårt blir egentlig helt likt dette, bare at vi skal ha glassert svart takstein på i steden for den rustikke som ligger på her.
Utsikten fra tomten er i dag omtrent slik
Her er tegning av baksiden av huset og det er fra den siden vi vil ha denne utsikten
Plantegningene er også så og si ferdige. Mangler de siste tegningene fra BW, men de kommer snart regner jeg med. Dere får jo ett inntrykk av hvordan det vil bli ved hjelp av disse som jeg har fikset på selv da.
1. etasje
I 1. etsasje har vi tatt bort veggen mellom stue og kjøkken, snudd dørene mellom stue og hall, tatt bort veggen mellom vaskerom og bod, samt flyttet døren melloom kjøkkenet og vakserommet.
2. etasje
I 2. etasje er det egentlig ikke gjort noen endreinger. Det eneste så langt er å flytte takluken opp til loftet fra loftstuen og inn på omkledningsrommet. Den er jo ikke akkurat pen. Vi skal gjøre annen etasje selv så der har vi god tid til evt endringer om vi kommer på noen. Vi vurdere litt endringer rundt trappen og pipen ved den, men har ikke tatt noen avgjørelser ang det enda.
Skal legge inn litt mer om de forskjellige rommene etterhvert
Kjempe fint hus. Gleder meg til å følge med videre her. Bare et spørsmål, er det ikke upraktisk å ha koketopp og oppvaskkum så langt fra hverandre? Jeg er litt opphengt i å ha en god arbeidstrekant jeg da (som ei venninne som er kjøkkenselger har plentet inn i hodet mitt). Men skjønner dilemmaet ditt med plasseringer, tror jeg tegnet hundre forslag før jeg klarte å bli enig med meg selv om hva jeg synes var best.
Kjempe fint hus. Gleder meg til å følge med videre her. Bare et spørsmål, er det ikke upraktisk å ha koketopp og oppvaskkum så langt fra hverandre? Jeg er litt opphengt i å ha en god arbeidstrekant jeg da (som ei venninne som er kjøkkenselger har plentet inn i hodet mitt). Men skjønner dilemmaet ditt med plasseringer, tror jeg tegnet hundre forslag før jeg klarte å bli enig med meg selv om hva jeg synes var best.
Kommentarer og spørsmål er lov... Er veldig klar over det med arbeidstrekant osv. Vi har også vært igjennom en haug med runder med oss selv... de stakkerne på huseby er antageligvis dritlei oss Utfra det av vi ønsker mest mulig benkplass er det ikke så mange løsninger egentlig og dermed endte vi opp på denne. Synes uansett ikke det er sånn kjempe ofte at jeg flyr mellom koketopp og oppvaskum når jeg driver på kjøkkenet i dag heller så jeg tror ikke det skal bli nor problem egentlig.
Jeg må jo si at jeg ser en helt klar fordel med dette kjøkkenet da. Når du har gjester og har lyst til å bruke tiden på gjestene og oppvask osv senere så rydder du jo bare alt bort til oppvaskummen og da synes det jo ikke lenger fra stua.