|
 |
|
24-07-2008, 10:04
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Dec 2003
Sted: På landet....
Meldinger: 3,009
|
Sv: Prosjekt kjøkken i Wit-heimen
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Tuppesjura
det skal ikke være enkelt å velge ting til kjøkkenet.....det kunne ikke vært en ide med et sånt som er litt bevegelig?? Jeg er skikkelig dårlig å forklare, men altså sånn at man kan holde i det og få vasket av tallerkener og slikt på en lettere måte...
|
Jeg skjønner hva du mener  og noen av disse har sånn uttrekkbar dusj/kran. Men som jeg skrev i en tidligere tråd her har jeg også blitt frarådet sånne av entreprenøren. Han ba meg tenke meg om og snakke med rørleggeren. Dette da noen av disse kunne lage store vannskader pga lekkasjer iløpet av få år. Har fått svar her inne fra flere som er fornøyd med sånne armatur også, så det finnes sikkert merker som er gode nok.
Derfor klarer jeg ikke å bestemme meg for hva jeg skal velge
Den ene dagen vil jeg ha sånt, og neste sånt
|
|
|
24-07-2008, 10:11
|
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Aug 2004
Sted: I eget hus!
Meldinger: 6,035
|
|
|
Hehe, det skal ikke være enkelt. Men, du har fordelen med at du har bodd der en stund, så du vet jo sikkert hva som ikke fungerer for dere, og hvordan dere vil ha det. Jeg laget mitt første kjøkken før vi overtok huset, og jeg har angret på flere av tingene vi gjorde. Derfor forsøker jeg nå å få gjort noe med det. Jeg har bestandig tenkt at man er nødt til å ha et høyskap på kjøkkenet, for det er jo så praktisk, men noe mer upraktisk skal man lete lenge etter. Bare rot der
|
24-07-2008, 10:17
|
|
|
Veteranmedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Tuppesjura
Hehe, det skal ikke være enkelt. Men, du har fordelen med at du har bodd der en stund, så du vet jo sikkert hva som ikke fungerer for dere, og hvordan dere vil ha det. Jeg laget mitt første kjøkken før vi overtok huset, og jeg har angret på flere av tingene vi gjorde. Derfor forsøker jeg nå å få gjort noe med det. Jeg har bestandig tenkt at man er nødt til å ha et høyskap på kjøkkenet, for det er jo så praktisk, men noe mer upraktisk skal man lete lenge etter. Bare rot der 
|
Det er jeg helt enig i  Høyskapet vi har idag....... vel.... jeg finner ihvertfall ingen ting der 
I mitt nye kjøkken skal jeg ikke ha høyskap i det hele tatt. Bare under og overskap. Har også valgt sånne skuffer/kurver i stedet for skap nede. Da er det lettere å komme til alt, og ingen ting blir stående ubrukt innerst. Det er sånne dype store skuffer som har god plass til kjøkkenmaskin osv.
I tillegg lar jeg nå alle kjøkkenskap gå helt til taket. Da unngår jeg all den vaskingen av fett som jeg har nå.
Jeg flyttet også komfyren min i hjørneløsning (innebygd altså). Da slipper jeg den kanalen jeg idag har over noen av skapene siden ventilasjonen vil går rett ut. Jeg flytter også på oppvaskmaskin og kjøleskap for å få optimal benkeplass.
Ja, det er en fordel å bo i en dårlig løsning en stund. Da ser man veldig godt hva som ville vært praktisk
|
|
|
24-07-2008, 10:47
|
|
|
Veteranmedlem
|
|
|
Legger ut bilder av tegningene som er laget på kjøkkenet. Litt dårlig kvalitet men..... Det er ikke de fargene som er her da  Men løsningen blir sånn. Minus vasken. Den er ikke lik. Legger ut eget bilde av sånn ca hvordan den skal være til slutt:
Bilde 1:
Bilde 2 (det som ser ut som et høyskap er et innebygd kjøleskap):
Bilde 3:
Og her er vasken (ihvertfall sånn ca) bare den skal være omvendt:
Det ser mindre ut enn det egentlig er på disse tegningene siden under"skapene" er bredere enn 60 cm. Tror de er 80 cm.... Vi har åpen kjøkkenløsning, så bardisken blir skille mot spisestua.
|
|
|
24-07-2008, 13:15
|
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Aug 2004
Sted: I eget hus!
Meldinger: 6,035
|
|
|
Det der ser veldig bra ut!!
|
24-07-2008, 15:55
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 3,309
|
|
|
FInt kjøkken!
Har du tenkt på hvordan det blir å stå ved vasken og sette skitten vask i oppvaskmaskinen? Jeg synes det så veldig smalt ut mellom der...
|
|
25-07-2008, 09:03
|
|
|
Veteranmedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Lailaras
FInt kjøkken!
Har du tenkt på hvordan det blir å stå ved vasken og sette skitten vask i oppvaskmaskinen? Jeg synes det så veldig smalt ut mellom der...
|
Det blir omtrent som jeg har det idag, bare motsatt vei, så det har jeg tenkt på. Føler ikke at det er noe stort problem nå ihvertfall. Men takk for tilbakemeldingene
|
|
|
25-07-2008, 10:02
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2005
Sted: i et grått hus
Meldinger: 2,506
|
|
|
Det ser veldig fint ut.
Som Lailaras sier - det ser litt trangt ut mellom vask og oppvaskmaskin.
Har du vurdert å bytte om plasseringen på de to ?
Da får du litt mere benkeplate rundt vasken, noe jeg synes er praktisk.
(Men om dere synes det er jo en annen sak.)
|
25-07-2008, 10:23
|
|
|
Veteranmedlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Q-melk
Det ser veldig fint ut.
Som Lailaras sier - det ser litt trangt ut mellom vask og oppvaskmaskin.
Har du vurdert å bytte om plasseringen på de to ?
Da får du litt mere benkeplate rundt vasken, noe jeg synes er praktisk.
(Men om dere synes det er jo en annen sak.)
|
Det er endel praktiske ting som vanskeliggjør det. Noe som heller ikke kommer frem er at det i kroken er en varmtvannsbereder som skal skiftes ut.
MEN, jeg har omtrent samme plassen idag, og syns egentlig at det er greit  Det eneste jeg har tenkt litt på er om jeg skal bytte plass på de skapene ved siden av oppvaskmaskinen. Altså flytte det på 80 cm innerst og det andre mot komfyren...
|
|
|
28-07-2008, 09:29
|
|
|
Veteranmedlem
|
|
|
Sitter nå og lurer på hvilke farger jeg skal ha på veggene etter at det nye kjøkkenet er på plass.
Som jeg har sagt er innredningen med fargen creme. Jeg har noen helt lyse beige fliser som skal være over benken. Men hvilke farger vil passe på veggen til det? Vil ha en lys og bittelitt varm farge tror jeg. Tenkte på Caffe Latte, men den blir kanskje for brun?
|
|
|
 |
|
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:41.
|