Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema > Hus og hjem
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-03-2008, 20:05   #1
Supermedlem

Sambamama sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Drammen
Meldinger: 655
MP Rating: 0% (0)
Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.
Sambamamas oppussingsprosjekt begynner å nærme seg slutten...

Tenkte jeg skulle driste meg til å vise frem noen bilder av vårt nye gamle nyoppussede hus. Har brukt en del tid på å få den slik vi vil, med tapet, møbler etc, men nå begynner ting å komme på plass.

Er litt usikker på gardinene i spisestuen, ( er redd det blir litt for soverom ) men de får henge foreløpig.
Kom gjerne med andre forslag ( når det blir så mye oppussing på en gang så er det vanskelig å se de gode løsningene til alt.

Pga snøværet ble det ikke noen hyttetur på oss, så noe må man jo finne på ( bildeskred )

Vel her ser dere spisestuen vår:
Den har på det meste plass til 12, og det hender det rett som det er vi er
Har blitt utrolig glad i dette rommet. Det er så behagelig her, og slett ikke trangt om plassen heller
Vi sitter også og ser barnetv her sammen, og mor koser seg i sofaen på kvelden, med blader og laptop
Jeg lurte en stund på om jeg skulle har hvitt trekk på sofaen, men er glad det ble det røde. Her kan jeg spise sjokolade og drikke kaffe med "god" samvittighet

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Litt påskestemning med Narcisser

Sofakroken

Sambamamas hus

Sist endret av Sambamama; 25-03-2008 kl 18:04.
Sambamama er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-03-2008, 20:17   #2
Veteranmedlem

Lailaras sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 3,488
Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.Lailaras har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Sambamamas oppussingsprosjekt begynner å nærme seg slutten...

Så flott det har blitt!!
Jeg elsker kakkelovner, de er bare lekre. Jeg synes heller ikke gardinene ble for soveromsaktige, jeg vurderer faktisk noe lignende i stua vår til våren/sommeren. Lyst og lekkert. Kjempefint med kiste til bord, vi brukte også vår kamferkiste til bord i det forrige huset (da hadde vi to salonger i stua).
Jeg likte også den røde sofaen, det passet jo kjempefint til tapetveggen.Det er veldig fint med litt motvekt andre steder i rommet. Jeg er imponert, til og med blomstene i vinduskarmen matcher.
Gammel 21-03-2008, 20:38   #3
Supermedlem

Sambamama sin avatar

Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.Sambamama har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lailaras Vis post
Så flott det har blitt!!
Jeg elsker kakkelovner, de er bare lekre. Jeg synes heller ikke gardinene ble for soveromsaktige, jeg vurderer faktisk noe lignende i stua vår til våren/sommeren. Lyst og lekkert. Kjempefint med kiste til bord, vi brukte også vår kamferkiste til bord i det forrige huset (da hadde vi to salonger i stua).
Jeg likte også den røde sofaen, det passet jo kjempefint til tapetveggen.Det er veldig fint med litt motvekt andre steder i rommet. Jeg er imponert, til og med blomstene i vinduskarmen matcher.
Takk Laila! Alltid hyggelig med koplimenter fra deg

Kakkelovnen er husets smykke, men dessverre har den bestemt seg for ikke å fungere mer Vi venter på at en reparatør skal komme og ordne opp. Det er jo greit at den er litt praktisk også, ikke bare pen

Kisten er arvegods etter mannens grand-tante som var misjonær i Kina. Synes den gjør mye ut av seg, og jeg liker at tingene har en egenverdi.

Sambamamas hus
Sambamama er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-03-2008, 20:57   #4
Supermedlem

Liv75 sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 953
Liv75 har en strålende fremtid.Liv75 har en strålende fremtid.Liv75 har en strålende fremtid.Liv75 har en strålende fremtid.Liv75 har en strålende fremtid.Liv75 har en strålende fremtid.Liv75 har en strålende fremtid.Liv75 har en strålende fremtid.Liv75 har en strålende fremtid.Liv75 har en strålende fremtid.Liv75 har en strålende fremtid.

Så flott - og så spennende farger dere har valgt !

Jeg likte også gardinene - det blir sikkert herlig til våren , med all lyset som slipper inn gjennom!

Er huset gammelt - hvor gammelt ! Det er så sjarmerende med gamle hus ! (dørene var nydelige !)
Gammel 21-03-2008, 21:03   #5
Supermedlem

Sambamama sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Liv75 Vis post
Så flott - og så spennende farger dere har valgt !

Jeg likte også gardinene - det blir sikkert herlig til våren , med all lyset som slipper inn gjennom!

Er huset gammelt - hvor gammelt ! Det er så sjarmerende med gamle hus ! (dørene var nydelige !)
Takk, vi er også veldig fornøyd med fargene

Huset er fra ca 1924. Litt usikker, for det står 1924 et sted og 1930 et annet. Men jeg lurer på om det ble påbegynt i 1924 og innflyttet i 1930.
Vi har blitt veldig glade i huset. Det har så mye særpreg

Sambamamas hus
Gammel 21-03-2008, 21:06   #6
Supermedlem

OOOPS 4! sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: lille sotra
Meldinger: 1,301
OOOPS 4! har mye å være stolt av.OOOPS 4! har mye å være stolt av.OOOPS 4! har mye å være stolt av.OOOPS 4! har mye å være stolt av.OOOPS 4! har mye å være stolt av.OOOPS 4! har mye å være stolt av.OOOPS 4! har mye å være stolt av.OOOPS 4! har mye å være stolt av.OOOPS 4! har mye å være stolt av.OOOPS 4! har mye å være stolt av.OOOPS 4! har mye å være stolt av.

Nydelig hus!!! Elsker slike gamle hus( regner med det er gammelt...?), lekkert synes jeg det var, den røde sofaen passet godt
Gammel 21-03-2008, 23:22   #7
Medlem

Solo Pling sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 137
Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.Solo Pling har mye å være stolt av.

Spisestuen var kjempefin.
Jeg vet at jeg har nevnt det før, men atter en gang........Den tapeten er bare lekker, lekker, lekker.
Solo Pling er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2008, 06:16   #8
Medlem

lilleann sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: litt utenfor Bodø
Meldinger: 92
lilleann er fantastisk mot andre.lilleann er fantastisk mot andre.lilleann er fantastisk mot andre.lilleann er fantastisk mot andre.lilleann er fantastisk mot andre.lilleann er fantastisk mot andre.lilleann er fantastisk mot andre.lilleann er fantastisk mot andre.lilleann er fantastisk mot andre.lilleann er fantastisk mot andre.lilleann er fantastisk mot andre.

åååå kan du ikke legge ut flere bilder Flott stue!!!!

Gustav Elias 01.05.06
lilleann er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-03-2008, 06:52   #9
Supermedlem

Sambamama sin avatar

Det kommer litt i ureglementert rekkefølge dette her , men her er noen bilder fra lillesøsters rom.
Vi beholdt brystpanelet som var der fra før, men har malt. Rommet var mosegrønt over brystningen.
Hun er superfornøyd med rommet sitt, og særlig prinsessesengen

Kommoden pusset jeg opp i sommer. Den var brun med påmalt mønster på skuffene. Absolutt ikke fin.
Satte også på nye knotter. Fra før var det messingbeslag.

Sambamamas hus
Gammel 22-03-2008, 07:04   #10
Supermedlem

iana sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 758
MP Rating: 100% (24)
iana har mye å være stolt av.iana har mye å være stolt av.iana har mye å være stolt av.iana har mye å være stolt av.iana har mye å være stolt av.iana har mye å være stolt av.iana har mye å være stolt av.iana har mye å være stolt av.iana har mye å være stolt av.iana har mye å være stolt av.iana har mye å være stolt av.

Så lekkert Sambamama! Har dere god takhøyde? Kakkelovnen er et smykke - ønsker meg en jeg også. Den røde sofaen synes jeg virkelig pyntet opp og rommet til lillemor må være en drøm for enhver liten prinsesse!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:16.