NybaktMamma er et åpent diskusjonsforum.
Moderatorene gjør en frivillig jobb her på NybaktMamma, det samme gjør jeg som Hjelpeadmin.
Når man registrerer seg på NybaktMamma, så aksepterer man
Vilkår for bruk av møteplassen, NybaktMamma er et privateid forum, hvor eierene selv avgjør hvilke regler som skal gjelde. Eierene av forumet er Silje og Ove. De kan nås på
webmaster@nybaktmamma.com.
Det er Admin som har bestemt reglene her på NM. Moderator og Hjelpeadmin jobber utfra dette, vi lager
ikke relgene selv.
Det hender til tider at jeg/vi får henvendelser fra brukere som reagerer på at en moderator/hjelpeadmin har vært for frekk/krass i en tråd.
Det jeg vil frem til med denne tråden, er at moderatorene og jeg som hjelpeadmin også kan være vanlige brukere.
Det er derfor litt viktig at brukerene kan skille moderatorene/hjelpeadmin fra jobb og privat.
Når vi har tatt en avgjørelse, og legger igjen et svar ute i forumet, eller sender PM til en bruker, så skriver vi stort sett under som
Moderator/Hjelpeadmin.
Ellers kan moderatoren skrive og svare det hun har lyst til, i alle tråder, så lenge man følger
Vilkår for bruk av Møteplassen.
Selvsagt skal vi gå foran som gode eksempler, men å delta i "hete" diskusjoner er helt ok, så lenge man holder seg saklig og følger vilkårene.
Avgjørelser tas i felleskap inne på Moderatorforum.
Det skjer svært sjelden at avgjørelser tas på egenhånd av en moderator. Men av og til er også det nødvendig, om verken hjelpeadmin, eller en annen moderator er pålogget.
Admin kan alltid overstyre slike avgjørelser. Men igjen, dette skjer svært sjelden.
Det jeg som hjelpeadmin og moderatorene kan prøve å bli flinkere til, er jo å skrive tydelig under som Hjelpeadmin/Moderator når vi poster innlegg i jobbsammenheng.
Så jeg håper at dere i fremtiden kan forstå at vi på en måte er to personer. Vi bruker bare et nick, siden det er mest praktisk, men vi uttaler oss på to forskjellige måter i blandt.
Noen ganger i jobbsammenheng, og noen ganger som helt vanlig bruker av forumet.
Vi har jo selv små barn, hører til i barselgrupper, og ønsker selvsagt å være vanlige brukere vi også. Delta i diskusjoner.
Men i tillegg gjør vi altså en frivillig og gratis jobb, for Admin.
Håper på forståelse for dette.
Eventuelle spørsmål kan sendes via PM, eller mail.
hjelp@nybaktmamma.com
Ellers vil jeg i samme slengen anbefale dere å lese gjennon
denne tråden.
Der finner dere en del svar på ofte stilte spørsmål om forumdriften.