Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > IVF/ICSI foreldre




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-08-2008, 09:34   #1
Supermedlem
 
peanut-mamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,338
MP Rating: 100% (10)
peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.
Egg på frys,hvordan ifht medisiner?

Vi har et egg på frys,og har med tiden tenkt å forsøke på et 3. barn. Har et hjemmelaget og et ivf barn fra før. Hvodan er det ifht medisineringen når man allerede har et egg? Har helt glemt dette med medisineringen jeg

Jeg har ingen le eller mens jeg da.
__________________
JUNIOR Mars-04 MINI Oktober-07


Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?
peanut-mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-08-2008, 23:18   #2
Juniormedlem
 
Lisa78 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 2
MP Rating: 0% (0)
Lisa78 er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Egg på frys,hvordan ifht medisiner?

Jeg brukte fryse egg sist gang.Å da trengte jeg ingen form for medisinering.Alt foregikk i helt normal syklus.
Lisa78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2008, 12:31   #3
Supermedlem
 
peanut-mamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,338
MP Rating: 100% (10)
peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.
Sv: Egg på frys,hvordan ifht medisiner?

Sitat:
Opprinnelig postet av Lisa78 Vis post
Jeg brukte fryse egg sist gang.Å da trengte jeg ingen form for medisinering.Alt foregikk i helt normal syklus.
Men jeg har jo ingen syklus. Mangler el og mens
__________________
JUNIOR Mars-04 MINI Oktober-07


Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?
peanut-mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-08-2008, 19:54   #4
Juniormedlem
 
Lisa78 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 2
MP Rating: 0% (0)
Lisa78 er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Egg på frys,hvordan ifht medisiner?

Sitat:
Opprinnelig postet av peanut-mamma Vis post
Men jeg har jo ingen syklus. Mangler el og mens
Da blir nok litt annerledes ja,så da vet jeg sannelig ikke.Jeg ser jo nå at det stod skrevet i innlegget ditt,fikk ikke med meg det i går jegsorry...

Men håper du finner ut av det,ønsker deg iallefall lykke til
Lisa78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-08-2008, 22:53   #5
Medlem
 
Teeny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 308
MP Rating: 100% (1)
Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.
Sv: Egg på frys,hvordan ifht medisiner?



Hvis du ikke har syklus, eller svært uregelmessig, kjører de fryseforsøk etter Helsinkiprotokollen (dvs substituert fryseforsøk). Man ringer da inn mensen, og starter med Progynova (østrogen) 2 mg x 3 på 1. eller 2. syklusdag (mensdag). Deretter har man UL på syklusdag 10/11 for å sjekke at det ikke er follikler under modning (Progynova lurer kroppen til å tro at eggløsning allerede har skjedd), samt måler tykkelsen på livmorslimhinnen. Opptining og innsetting skjer en gang mellom syklusdag 15 og 20 i substituert syklus. Man starter med progesteron (siden man ikke har hatt eggløsning produserer man ikke progesteron selv) 1-2 dager før innsetting, og fortsetter med dette frem til testdato (og evt frem til uke 8-12 ved pos. test). Man fortsetter også med Progynova, men denne trappes som regel ned til 2 mg x 2/dgl etter innsetting.

Lykke til! (Du må forøvrig være ferdig med ammingen før du kan gå i gang med søskenforsøk)
__________________
Endelig mamma etter mange år og forsøk
Teeny er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2008, 09:23   #6
Supermedlem
 
peanut-mamma sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,338
MP Rating: 100% (10)
peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.peanut-mamma har en strålende fremtid.
Sv: Egg på frys,hvordan ifht medisiner?

Sitat:
Opprinnelig postet av Teeny Vis post


Hvis du ikke har syklus, eller svært uregelmessig, kjører de fryseforsøk etter Helsinkiprotokollen (dvs substituert fryseforsøk). Man ringer da inn mensen, og starter med Progynova (østrogen) 2 mg x 3 på 1. eller 2. syklusdag (mensdag). Deretter har man UL på syklusdag 10/11 for å sjekke at det ikke er follikler under modning (Progynova lurer kroppen til å tro at eggløsning allerede har skjedd), samt måler tykkelsen på livmorslimhinnen. Opptining og innsetting skjer en gang mellom syklusdag 15 og 20 i substituert syklus. Man starter med progesteron (siden man ikke har hatt eggløsning produserer man ikke progesteron selv) 1-2 dager før innsetting, og fortsetter med dette frem til testdato (og evt frem til uke 8-12 ved pos. test). Man fortsetter også med Progynova, men denne trappes som regel ned til 2 mg x 2/dgl etter innsetting.

Lykke til! (Du må forøvrig være ferdig med ammingen før du kan gå i gang med søskenforsøk)


Ok, så da må jeg begynne på østrogentablettene som lager en kunstig mensen da sikkert. Tusen takk for svar!
Har ikke tenkt å sette igang ennå nei
__________________
JUNIOR Mars-04 MINI Oktober-07


Si meg, er de frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle dem litt i kneet kansje?
peanut-mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:46.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com