Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Foreldreklubber > IVF/ICSI foreldre




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-01-2009, 16:16   #1
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 89
MP Rating: 0% (0)
Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.
IVF/ICSI foreldre

Kommer dere til å fortelle eller har dere fortalt barnet/barna at de ble til ved hjelp av assistert befruktning?

Grunnen til at jeg spør er at søsteren til en venninne av meg er et prøverørsbarn, men hun vet det ikke selv og det er hysj hysj. Hun er 18 år.
Så nå lurer jeg på hvilke tanker dere har rundt dette?
Tussalus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-01-2009, 16:20   #2
VIP-Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 6,387
MP Rating: 100% (9)
Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: IVF/ICSI foreldre

Ja, selvsagt kommer vi til å fortelle dem det. Ser overhode ingen grunn til å holde det hemmelig.

Blir litt sjokkert over tilfeller der du som er veninne til søsteren vet det, men ikke vedkommede selv
Pusa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-01-2009, 16:27   #3
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 89
MP Rating: 0% (0)
Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.
Sv: IVF/ICSI foreldre

Sitat:
Opprinnelig postet av Pusa Vis post
Blir litt sjokkert over tilfeller der du som er veninne til søsteren vet det, men ikke vedkommede selv
Ja, jeg reagerte jeg også. For jeg synes ikke det er riktig at "alle vet" unntatt den det gjelder.
Tussalus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-01-2009, 18:39   #4
Medlem
 
Malagi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Meldinger: 488
MP Rating: 0% (0)
Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.Malagi har en strålende fremtid.
Sv: IVF/ICSI foreldre

Vi ser ikke noe poeng i å holde det hemmelig, det er jo hverken noe å skamme seg over eller andre grunner til det syns vi Vil heller ikke vente til hun blir stor, for så å komme med en "bombe". Da gjør man det jo til en stor greie...
Nei, vi kommer stolt til å vise henne det første bildet vi har hvor hun er hele fem celler stor og forklare henne hvor inderlig ønsket hun var og at vi måtte få litt hjelp for å få det til.

Har jo hørt at mange er "prinsippielt" i mot assistert befruktning da, men har heldigvis aldri møtt på noen (kan jo være årsaken til at en del velger å holde det hemmelig).

Å fortelle omgivelsene, men ikke barnet, syns jeg nesten er utilgivelig...
__________________
Malagi
Ivf-pia kom på termin 06.07.08
Malagi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-01-2009, 19:41   #5
Medlem
 
Melita sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Meldinger: 147
MP Rating: 0% (0)
Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.Melita har en strålende fremtid.
Sv: IVF/ICSI foreldre

Vi kommer til å fortelle henne det ja . Det har vi allerede snakket om mannen og jeg. Vil mye heller at hun skal høre det fra oss når hun er så liten at det ender opp med å bli noe hun alltid har vist, enn at hun skal få høre det av noen andr etterhvert.
__________________
oktober 08
Melita er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-01-2009, 22:08   #6
Medlem
 
Teeny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Meldinger: 308
MP Rating: 100% (1)
Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.Teeny har en strålende fremtid.
Sv: IVF/ICSI foreldre

Ja, vi kommer til å fortelle dem det. Syns ikke det er noe å skamme seg over - tvert imot sier det mye om hvor veldig ønsket og etterlengtet de var. Og skulle de vokse opp og bli prinsippielt imot ass. befr. så får de ta det på sin egen kappe :knegg; Hva andre evt skulle mene bryr vi oss virkelig ikke om, og ved å fortelle det til barna så tidlig som mulig slik at de ser på det som en av dagens mange måter å bli til på tviler jeg på at de vil bry seg om andres meninger. Skjønt, vi sier ikke noe om det til andre med mindre det faller seg naturlig av samtalen.
__________________
Endelig mamma etter mange år og forsøk
Teeny er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-01-2009, 08:27   #7
lex
Veteranmedlem
 
lex sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Meldinger: 4,138
MP Rating: 0% (0)
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: IVF/ICSI foreldre

Er det snakk om vanlig ivf, eller med donorsæd?

Mine barn er små, men vi har allerede fortalt dem hvordan de ble til. Vi har også vist dem bilder av hvordan de så ut da de var små celler delt i åtte og at jeg fikk se dem på tv-skjermen før de kom inn i magen

Men jeg prøver å være restriktiv med hvem andre som vet det. Jeg vil ikke at det skal være noe som brukes mot dem før de er så store at de forstår det selv.
__________________
Lykke kommer i mange størrelser!
lex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-01-2009, 08:57   #8
Supermedlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Lier
Meldinger: 968
MP Rating: 0% (0)
Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.Monen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: IVF/ICSI foreldre

"Alle" vet at vi ble gravide med ICSI, og det kommer snuppa til å få vite også. Syns ikke dete r noe å skamme seg over, tvert imot så beviser det at hun var veldig ønsket og etterlengtet.
__________________
Takknemlig mamma til Gulljenta
f. 06.07.08 etter 8 års venting
Bittelille er ventet 30.09.09
Monen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-01-2009, 09:44   #9
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 89
MP Rating: 0% (0)
Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.Tussalus har mye å være stolt av.
Sv: IVF/ICSI foreldre

Takk for svar!
Ser dere har samme tankegang som jeg. Vi har selv et IVF-barn, og som dere sier så er det jo et barn som virkelig er ønsket.
"Alle" vet vår historie også, og vi kommer til å fortelle det til jenta vår når hun er stor nok til å forstå.

Kanskje det for 20 år siden var litt mer "tabu" med assistert befruktning?
Noen som vet noe om det?
Tussalus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-01-2009, 15:03   #10
Supermedlem
 
ceanna sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 740
MP Rating: 100% (1)
ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.ceanna har en strålende fremtid.
Sv: IVF/ICSI foreldre

Vi har et IVF-barn og et hjemmelaget barn (snart to). Kommer nok til å fortelle mellombror at vi fikk litt hjelp og at han var veldig ønsket i mange år. Foreløpig er han 1 år og skjønner vel ikke stort av det. Det er jo noe andre vet, så det hadde jo blitt helt fjernt å hemmeligholde det for hovedpersonen selv.
__________________
Rockestjerneprinsessa 2001
Travle lille trommisen 2007
Sistemann i bandet ventes juni 2009
ceanna er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



« Nytt lukket forum | - »
Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:45.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com