|
 |
|
30-08-2008, 23:00
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Houston/s-Troendelag
Meldinger: 915
|
Begynt aa gaa paa do/potte?
|
|
Er det noen av disse smaa som har begynt aa gaa paa do/potte enda?
Troy har blitt veldig nysgjerrig paa det aa gaa paa do i det siste. Han vil proeve, og de gangene han sitter der og noe kommer saa blir han veldig stolt av seg selv.
Han er ogsaa blitt veldig flink til aa si ifra at han har "basja boska" som han sier. Vet ikke om jeg skal proeve aa laere han aa gaa paa do naa, hadde liksom tenkt aa vente til neste sommer jeg, men han virker saa klar for det naa.
|
|
31-08-2008, 20:42
|
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 5,903
|
Sv: Begynt aa gaa paa do/potte?
|
|
Lillebror har faktisk begynt å interessere seg for do'en ja. Er nok fordi storebror bruker den.
Han har fått sitte der et par ganger når han prøver å komme seg opp, men foreløpig har det ikke kommet noe.
Som Troy så kommer han også og sier fra når han har "'sj" i bleia (han drar også i buksa da)
|
31-08-2008, 20:49
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,476
|
|
|
Vi hadde en potteperiode for noen måneder siden uten at jeg tror han skjønte så mye av det. Han gjorde seg ut på slaget 08.30 hver morgen, så da satte jeg han på potta til det hadde kommet noe. Han syntes det var såå spennende å se på forretningene han hadde ordnet oppi der, men det ble liksom ikke noe mer. Så begynte bleiene å komme litt hist og pist, og da ble det heller ikke mer pottesitting.
Nå driver vi og lærer han å si bæsj. Spør om han har bæsja, og lukter på bleien og sier ÆSJA. Han sier ikke fra selv, tvert imot springer han når det er bleieskift 
Tror vi utsetter det tidligst til neste sommer med andre ord
|
01-09-2008, 09:08
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,161
|
|
|
Vi har ikke gått inn for noen aktiv pottetrening. Gutten sier bæsj når han bæsjer eller rett etterpå. Så sånn sett er det jo greit. Hadde han bare klart å si i fra litt før, så hadde vi fått han på do i tide.
Planen er vel å ta det neste sommer her også.
01-09-2008, 09:26
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2004
Sted: Revetal
Meldinger: 1,908
|
|
|
Har potte stående på badet,men den er visst skrekkelig skummel
|
|
|
01-09-2008, 21:39
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Houston/s-Troendelag
Meldinger: 915
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Hege-Mor
Har potte stående på badet,men den er visst skrekkelig skummel 
|
Ja den potta er skummel  Troy vil bruke doring, potta har han ikke sansen for.
Naa vil han sitte paa do naar vi staar opp, saa jeg staar og tripper mens jeg venter, men jeg vil jo oppmuntre han, saa faar heller mamma ha nesten ulykker
|
|
05-09-2008, 23:11
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 1,175
|
|
|
Lillesøster skal ofte på do/potte og hun har tisset på potte en del ganger, men bæsje har hun ikke fått til. Hun har kanskje tid til å sitte på do/potte i 2 sek. før hun skal tørke seg og trekke ned (ev. skylle potta selv), men da har hun altså ikke rukket å bæsje eller tisse.
|
06-09-2008, 10:57
|
|
|
Seniormedlem
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,476
|
|
|
Mini har faktisk begynt å vise interesse for å tisse på do. Vi har latt han prøve også men uten å forvente at det skal komme noe. Ista var sambo på do mens mini så på  Og da begynner han å dra av seg buksa og putter hånda nedi bleia. Så vi lot han stå på noe slik at han rakk opp og fikk prøve selv. Han storflira og TOK I  Han er i en periode der han hermer etter alt, så vi kan jo bare benytte oss og prøve litt, selv om jeg ikke har noe mål om at han skal være tørr innen nyttår liksom
|
11-09-2008, 11:06
|
|
|
Supermedlem
Meldinger: 528
|
|
|
Har ikke begynt med det nei. Hun vil sitte på potta noen ganger, men har enda ikke gjort noe i den. Hun sier Æsj og tar seg på rompa ca annenhver gang det er bæsj i bleien. Har planer om å få henne tørr til babyen kommer i mai... Det skal jo gå da  (deilig tanken om kunn ett bleiebarn i gangen)
|
|
11-09-2008, 11:12
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 1,282
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Isse
Nå driver vi og lærer han å si bæsj. Spør om han har bæsja, og lukter på bleien og sier ÆSJA. Han sier ikke fra selv, tvert imot springer han når det er bleieskift 
Tror vi utsetter det tidligst til neste sommer med andre ord 
|
Sånn er det her også.
Han drar seg i bleia, men kan også fint gå med det.
Men begynner dere med potte eller rett på do?
Har dere i såfall sånn 'barne-dosete'?
Lurte på å kjøpe en potte...
 |
|
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:12.
|