Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Januar 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-09-2008, 14:02   #1
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,161
MP Rating: 0% (0)
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.
Julekalender?

Det nærmer seg jo jul med stormskritt og det er greit å planlegge litt i forkant. Skal des06/jan07 barna få julekalender i år?
I fåfall, hva slags?

Jeg er litt usikker på om vi gidder å begynne med det i år.. kanskje drøye det til neste år...
Gammel 24-09-2008, 14:17   #2
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 5,903
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Julekalender?

Jepp her blir det pakkekalender.
Hadde i fjor også, men da skjønte vel ikke lillebror så mye. Har begynte å tenke på hva som skal være inni alt. Blir noe aktiviteter da som f.eks pepperkakepynting, juletretenning. Noe blir ting de trenger som f.eks sokker eller andre småting. Puslespill kan jo fint deles opp og en eske med brio-skinner kan også deles. Det gjorde jeg både i fjor og i forfjor (kjøpte en eske som var på tilbud så det ble ganske rimelig)
Gammel 24-09-2008, 14:54   #3
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,161
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

Hmm.. okey.. kanskje jeg bare skal hoppe i det og få laget en kalender.. Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken:
1:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Eller 2:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.
Gammel 24-09-2008, 15:07   #4
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 5,903
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Oi så flotte
Vanskelig å velge, men tror jeg hadde tatt nr.1

Her har gutta kalenderen som mamma lagde til meg og brodern. Den er kjempeenkel, men har skikkelig sjarm syns jeg.
Gammel 24-09-2008, 15:23   #5
Veteranmedlem

Tingeling84 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 3,163
Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling84 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jentene får en liten pose med et par smågodt hver, pr dag. Da jeg var liten, så hadde mamma lagt to godterier til hver, i en fyrstikkeske. Det var kjempestas! Selv om det bare var to stk hver, så var det spenning å se hvilke to godterier jeg fikk velge i dag. Jeg pleier å kjøpe slike kindersjokolader, og en pose med noe annet smågodt. Deler det i slike juleposer. Storesøster syns det var kjempestas, og tipper L vil like det også. Er jo tross alt godteri.
Tingeling84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2008, 16:14   #6
Veteranmedlem

PlutseligBaby sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 3,416
PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja jeg regner med det blir storragbalder hvis storesøs får pakke hver dag, og ikke lillesøs - så det må d nok bli.

Har veldig lyst å bestille en type lego (finner d IKKE i butikkene) som de har i barnehagen og dele opp i kalendergavene Hun elsker den kassa m leker, og jeg har veldig lyst at hun skal få en sånn.
Gammel 24-09-2008, 16:15   #7
Seniormedlem

Isse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,476
MP Rating: 100% (1)
Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg hadde også valgt nr en..Jeg tar foressten mot tips til julekalendere man kan sy selv. ENKLE vel og merke..Men vil gjøre det selv Må vel kanskje tenke på å begynne hvis jeg skal bli ferdig.. burde helst begynt ifjor...
Gammel 24-09-2008, 18:21   #8
Supermedlem

Tiki sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,189
Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.

Jeg tengte at de skulle få en pakke annenhver dag.

I fjor fikk han ikke, og storebror fikk både pakke kalender og legokalender, så var det bursddag 14 des. og julaften, så det ble rett og slett formye, må begrense det litt.

Har begynt å kjøpe inn litt småtterier da.
Noe til lillebror; småbøker til 19,- stk. Pippifigurer (får huset til jul)
Noen som har andre tips?

Til storebror: Billig bilbane som kan deles opp, Lego penn, skriveblokk, jojo, blyantspisser.

Siden det blir annenhver dag, så blir det ikke så mange truser i år.

Svigrinna mi laget et kjempefin tovet kalender til storebror for 2 år siden.
Gammel 24-09-2008, 19:19   #9
Supermedlem

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 1,006
Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.

Jeg lager en pakkekalender på deling til alle tre, så da blir det åtte gaver til hver. Mest nødvendigheter, som blyanter etc til åtteåringen og masse hjemmestrikket til de to andre.

Har begynt å brodere på en kalender også, men regner ikke med å bli ferdig med den før de har flyttet hjemmefra

Bilbo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2008, 19:57   #10
Medlem

Madde 81 sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 413
Madde 81 har en strålende fremtid.Madde 81 har en strålende fremtid.Madde 81 har en strålende fremtid.Madde 81 har en strålende fremtid.Madde 81 har en strålende fremtid.Madde 81 har en strålende fremtid.Madde 81 har en strålende fremtid.Madde 81 har en strålende fremtid.Madde 81 har en strålende fremtid.Madde 81 har en strålende fremtid.Madde 81 har en strålende fremtid.

Jeg ble faktisk ferdig med å brodere en kalender selv før jul i fjor. Det tok maaange "før-julstider" før jeg ble ferdig

Så da blir det julekalender på snuppa i år. Blir nok litt forskjellige aktiviteter, + div. hun trenger. Sokker osv... kanskje en mandarin og noen små bøker, noen hårklemmer kanskje?

Eller finnes det noen bedre alternativer? Lego-kalender? finnes det i duplo-utgave til de små?

Madde 81 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:45.