Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Januar 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-09-2008, 20:28   #11
Supermedlem

Tiki sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,208
MP Rating: 0% (0)
Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.Tiki har en strålende fremtid.
Sv: Julekalender?

Sitat:
Opprinnelig postet av Madde 81 Vis post
Eller finnes det noen bedre alternativer? Lego-kalender? finnes det i duplo-utgave til de små?
Tror ikke det finnes duplo kalender. Storebror hadde Lego city i fjor, og så tror jeg det var denne Brettevil eller hva det heter til jenter. Tror det finnes en del andre slike typer kalendere også, men mye smådill, så egner seg nok best for litt større barn.
Gammel 24-09-2008, 22:05   #12
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Jeg og Ceery-mannen hadde en kalender i fjor som jeg vurderte Gullet kunne være med på. Men jeg tror han skal få en egen, kjøpte en brodert i fjor. Satser på ting han trenger, sokker, klær, mandarin og sorte oliven eller røde bønner (Hans favoritter).
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-09-2008, 23:42   #13
Seniormedlem

pluttis sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: kr.sand
Meldinger: 2,301
MP Rating: 100% (1)
pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.

blir nok pakkekalender... siden storbror får så må jo nesten ho også få synes jeg...
Gammel 25-09-2008, 07:39   #14
Veteranmedlem

PlutseligBaby sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 3,558
PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.PlutseligBaby har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har faktisk en brodert kalender som jeg har brodert selv Den er ikke så fin som de du viser frem da, for min har rød bakgrunn... lagd på slutten av nittitallet må vite

Men jeg syns forresten begge de der var fine... Men jeg syns det finnes mange fine klipp og lim filt kalender pakker også, det går jo litt fortere, også kan man lage den på en sponplate elr noe sånn så blir den mer stødig
Gammel 25-09-2008, 08:24   #15
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,680
Blogginnlegg: 42
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.

jeg vet panduro har en filtkalender som er kjempe fin

Amalie får pakke kalender i år ååå jeg gleder meg som en unge he he...

jeg synes det er viktig at det ikke bare blir ting og godterier men også opplevelser rett og slett ting som vi egentlig gjør i jula uansett...setter vi som en aktivitet som hun får i kalenderen..for å sette pris på alt rundt julen og det ekstra vi gjør da..

kan være alt i fra å se en julefilm, bake, lage kakao til barnetv, og lignende

sa jeg at jeg gledet meg til jul? he he

Velkommen til Upsis verden
Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-09-2008, 08:39   #16
Supermedlem

suupaahGirl sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,243
suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.

Har lyst å lage kalender til Elena, men det er jo så vanskelig. Har ikke lyst å putte snop i pakkene (jeg er litt sær der gitt). Også er det ikke vits å putte hårstrikk å sånn i pakkene (sånn som mange kommer med forslag om)...så hva putter man i da???som de småtrollene syns er stas???! Syns det er veldig vanskelig jeg, for de er jo tross alt LITT små enda da

Også må jeg bare si: Sy selv????!!!Da måtte jeg begynt i forfjor. Blir aldri ferdig om jeg begynner nå, hvor skal jeg finne timene til det liksom??! Men det hadde vært utrolig stas da, for å brodere er vel så og si det eneste jeg kan av sånn håndarbeidsgreier
Gammel 25-09-2008, 08:47   #17
Supermedlem

Kavring sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 1,288
Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.Kavring har et ubeskrivelig bra rykte.

Lillemann i huset her skal få kalender.
Fikk i fjor også, men det var nok mest for min del for han skjønte ikke så mye.

Har kjøpt noen små bøker, tannbørste, smokker, små biler, pakke med Postmann Pat tallerken, kopp og skål (skal dele opp i 3 gaver), Pat matboks, sokker.
Så skal jeg kjøpe en Pat film (ja han er den store helten om dagen), noe sjokolade og litt duplo osv...
Gammel 25-09-2008, 08:59   #18
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,218
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Isse Vis post
Jeg hadde også valgt nr en..Jeg tar foressten mot tips til julekalendere man kan sy selv. ENKLE vel og merke..Men vil gjøre det selv Må vel kanskje tenke på å begynne hvis jeg skal bli ferdig.. burde helst begynt ifjor...
Liker nr 1 best jeg også.. men den er mest jobb..

Sitat:
Opprinnelig postet av suupaahGirl Vis post
Har lyst å lage kalender til Elena, men det er jo så vanskelig. Har ikke lyst å putte snop i pakkene (jeg er litt sær der gitt). Også er det ikke vits å putte hårstrikk å sånn i pakkene (sånn som mange kommer med forslag om)...så hva putter man i da???som de småtrollene syns er stas???! Syns det er veldig vanskelig jeg, for de er jo tross alt LITT små enda da
Ja, jeg syns også de er litt små.. og Alexander har jo ingen store søsken.. Det eneste som er, er jo at gubben sannsynligvis har lyst på en kalender, men det er jo sjokoladekalender, og det blir ikke aktuelt spør du meg..
Men skal man ha pakke kalender må man jo ha noe disse små har glede av.. kjøpe leker da? Små biler? Legoklosser? *urk* Det blir jo egentlig bare masse dill ..

Sitat:
Opprinnelig postet av suupaahGirl Vis post
Også må jeg bare si: Sy selv????!!!Da måtte jeg begynt i forfjor. Blir aldri ferdig om jeg begynner nå, hvor skal jeg finne timene til det liksom??! Men det hadde vært utrolig stas da, for å brodere er vel så og si det eneste jeg kan av sånn håndarbeidsgreier
Planen er å sy kalender selv.. men lurer på om jeg er litt seint ute for dette året.. har et bilde jeg skulle ha brodert ferdig også.. det har lagt siden jeg gikk gravid ..
Gammel 25-09-2008, 09:07   #19
Supermedlem

suupaahGirl sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,243
suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Mex Vis post

Men skal man ha pakke kalender må man jo ha noe disse små har glede av.. kjøpe leker da? Små biler? Legoklosser? *urk* Det blir jo egentlig bare masse dill ..
Jeg også tenker litt sånn, masse smådill-dall som tar plass. Hun hadde jo blitt storveis fornøyd om jeg hadde pakket inn samme gaven hver dag hun. Det er liksom interressangt å pakke opp, så ser hun på innholdet i 2 sekunder...så legger hun det fra seg. <tenker litt på sånne opplevelser da...men...så tenker jeg litt at, vi kan jo gjøre det likavel liksom. Det blir jo mye julegreier i barnehagen også. Lurer på om jeg heller mot å vente til neste år med kalender jeg. Hun har jo ikke eldre søsken hun her heller, hadde hun hatt det hadde saken sikkert vært en HELT annen
Gammel 25-09-2008, 09:17   #20
VIP-Medlem

Jannicke81 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Follo (Langhus)
Meldinger: 5,179
Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja her blir det nok kalender til begge ungene i år.

Har sånne små stømper som henger i en snor over sengen. (24 stk)
Er min mor som har sydd de til meg og broren min da vi var små.
Utrolig koselig kalender syns jeg!

Oppi er det plass til ett pitteliten gave som feks. et lite dyr, to små sjokoladebiter el.
Blir nok ikke godteri oppi der i år.. så får se hva jeg finner på.
Kanskje kjøper jeg en legepakke el. til storebror, og fordeler utover alle dagene.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:37.