Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Januar 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-10-2008, 09:21   #1
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,680
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (1)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.
å leke alene...

nå trenger jeg hjelp og råd fra dere damer...

Amalie blir værre og værre når det kommer til å aktivisere seg selv..og nå...er det ikke snakk om å finne på noe selv..vi må være med å sitte på lekerommet sammen med henne..selvfølgelig..litt koselig er det..men ikke flere timer om dagen altså

jeg kan være med...sette henne i gang med lek, forklarer at mamma ikke har tid til å leke..men må vaske kjøkkenet feks...da blir hun med en gang sutrete..og jeg rekker vel å være på kjøkkenet alene i 10 sek før hun er der ved bena mine

i skrivende stund står hun ved siden av meg..drar meg i toppen og sier komma komma skal ha meg med på lekerommet...

noen som har tips til hvordan vi skal venne henne til å leke mer med seg selv?

hilsen ei mamma som er lei å sitte på lekematta

Velkommen til Upsis verden
Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-10-2008, 09:41   #2
Supermedlem

LilleMy=) sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Meldinger: 594
Blogginnlegg: 1
MP Rating: 0% (0)
LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.LilleMy=) har en strålende fremtid.
Sv: å leke alene...

Har egentlig ingen gode råd å komme med,men skjønner at det er slitsomt. J elsker å styre alene og vil helst ikke ha no innblanding av oss voksne.
Nei her er det ganske tomt i toppen for gode råd,men håper noen andre han noen. Jeg nøyer meg med å gi deg en
Gammel 15-10-2008, 09:55   #3
Supermedlem

suupaahGirl sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,243
suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.

Elena har heller aldri vært den som er flinkest til å underholde seg selv, heller ikke nå. Ble vel litt flinkere etter hun startet i barnehagen, men vi skal helst ikke være så langt unna nei.
Noen gode råd har jeg vel egentlig ikke..liker hun å tegne? Kanskje hun kan sitte for seg selv med stuebordet og tegne en liten stund mens du får puttle med ditt?

Jeg aner egentlig ikke, i og med vi er litt i samme situasjon sjøl
Gammel 15-10-2008, 09:57   #4
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.

åå det hørtes himmelsk ut

i dag har hun vært ekstrem da..null aktivitet på egenhånd...jeg blir litt smågal av sånt jeg altså..det må jeg bare innrømme...

så nå har jeg "kjøpt" meg fri med litt bokstavkjeks og playhouse

prøvde å tømme oppvaskmaskina men det ble det rett og slett bare krangling av...

skulle gjerne ha innvolvert henne i mine gjøremål også...men det er ikke så enkelt når hun kryper enda...

Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-10-2008, 19:28   #5
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 408
Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.

Lillegutt leker endel for seg selv, men han har lekekrok i stua da(og vi har åpen løsning så han ser nesten alt som skjer fra hjørnet sitt).....hadde aldri fått ham til å leke på rommet sitt.

Jeg har verdens vakreste barn

Tante Pose er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-10-2008, 19:37   #6
Moderator

Upsidaysi sin avatar

vi har leker på stua også...

men...appropo leker...

jeg må innrømme at vi ikke har kjøpt en eneste leke til amalie ikk har hun fått uten om bursdag eller jul av andre heller...så det er kanskje ikke så rart om hun er i ferd med å bli lei.....har jo hatt null forandring på snart et år da...vet ikke om de "krever" fornying jeg...

tenkte å ta en skikkelig raid på rommet og i kroken på stua i desember...fjerne leker hun har vokst i fra..slik at lekerommet blir "nytt" etter jul

Gammel 15-10-2008, 20:03   #7
Seniormedlem

pluttis sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: kr.sand
Meldinger: 2,301
pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.

kanskje finne på noe pusle spill? noe som er en utfordring.. sofie er blitt veldig fasinert av det. og da kan ho faktisk sitte leeeeeeenge uten å si mamma tusen ganger....
Gammel 15-10-2008, 21:08   #8
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av pluttis Vis post
kanskje finne på noe pusle spill? noe som er en utfordring.. sofie er blitt veldig fasinert av det. og da kan ho faktisk sitte leeeeeeenge uten å si mamma tusen ganger....
mamma skal aller helst være med å legge puslespill også hun skjønner du

også er denne jenta ei med kort lunte..og meeeget kort tålmodighet...så er det noe hun ikke får til...så prøver hun ikke igjen for å si det sånn

Gammel 15-10-2008, 21:12   #9
Seniormedlem

pluttis sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: kr.sand
Meldinger: 2,301
pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.pluttis har en strålende fremtid.

ja da blir det ikke lett.. kjenner det igjen... går rundt meg og sier mamma mamma mamma. osv osv. og jeg svarer og ho fortsetter....
Gammel 15-10-2008, 21:22   #10
Supermedlem

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 912
Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.Pinki har et ubeskrivelig bra rykte.

Hun trenger søsken

(Kanskje hun har søsken, jeg kjenner deg ikke )
Pinki er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:16.