|
 |
|
03-10-2008, 09:43
|
|
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,479
|
litt tanker og skryt fra meg..
|
|
jeg synes det er på tide...litt sånn for terapi for min egen del også Lei til å henge meg opp i det som ikke er bra nok
Men jeg er så fantastisk stolt over jenta mi..og så utrolig glad for at hun er en del av livet mitt...uten å gå mer inn på det...så er hun grunnen til at jeg lever...hun er den som får meg opp, som gjør livet verdt å leve, som gir meg glede i små ting. Jeg kan sitte å bare se på henne leke i evigheter...så utrolig nydelig, så perfekt, så god...
Hun er 20 mnd jenta mi i dag... for 20 mnd siden var jeg veldig veldig sliten, og hadde forferdelig vondt...lite viste jeg da at om 3 små timer hadde jeg verdens nydeligste lille prinsesse på brystet...12.46 så jeg henne for første gang
Å være mamma er min stolthet, det har forandret livet mitt, og jeg nyter hvert øyeblikk av det...Tenk at et så lite vesen kan ha så stor innvirkning på en...hun kan gjøre meg sint, rørt, glad, bekymret, forvirret, frustrert og forelsket på sekundet...
Det aller største forandringen i dagliglivet er at hverdag omfatter både latter og gråt....gråt ja, på en merkelig måte har det smittet over på meg..og jeg gråter av mindre selv...men det rare er at jeg gråter ofte hvor det skulle vært latter (forvirret ) Det er vel det som kalles gledestårer....jeg har mye å være glad for, og prøver så godt jeg kan å ta vare på hvert sekund..tenk at jeg har to som elsker meg...tenk...
Amalie vokser fort, hun skjønner mye, og vi ser hun utvikler seg i full fart, så fort at jeg glemmer hvor liten og hjelpesløs hun var den første tiden, og er nå i ferd med å bli en stor jente..som (forhåpentligvis ) snart går og løper rundt i huset..
Språket sier bare pang for tiden... 3 ords setninger og nye ord i fleng, det nyeste på skjema nå er "itte røre den" Hun overrasker oss stadig.. er mulig foreldrebrillene slår til for fult her nå... men det er jammen ikke værst å kunne telle til 15, kjenne igjen flere former og det nye nå...hun kjenner igjen tall om vi tegner et tall ser hun hva det er..og om hun sitter med fonen (fisherprice telefon) foran seg, og vi ber henne trykke på spesifikke tall..gjør hun det
Nei kjære vene..jeg kunne sitti her jeg tror jeg...
Forventer ikke at noen leser igjennom hele dette..har bare vært utrolig godt å få skrevet det ned...er i en litt tøff periode dessverre...og det høres kanskje kilsje ut..men mammarollen og jenta mi bidrar til å holde meg opp..det gjør godt for sjela å føle seg stolt og litt forelska
Om du leste....tusen takk for det
03-10-2008, 09:59
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 1,175
|
Sv: litt tanker og skryt fra meg..
|
|
Så koselig og fint skrevet!
|
03-10-2008, 10:07
|
|
|
Medlem
Medlem siden: Aug 2006
Sted: Trondheim
Meldinger: 413
|
|
|
Oi... klump i halsen og tårevåte øyne på meg nå....
|
03-10-2008, 10:16
|
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 5,903
|
|
|
Så utrolig flott skrevet upsi
Men må si at snuppa di imponerer stort altså  Kjenner igjen tall og teller til 15, utrolig. Er jo helt klart at hun dytter det motoriske lenger bak ja, men hun løper nok rundt snart. Og ja, er klar over at du sikkert er drittlei akkurat den kommentaren.
Til sammenligning så kan lillebror telle noe som ligner på en-to-tre og har hvertfall null peil på tall.
|
03-10-2008, 10:21
|
|
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,479
|
|
|
takk for det *star* (fikk ikke prikket deg )
Ja er utrolig stolt av henne når det gjelder språk, telling osv...hun er også veldig glad i å synge, og synger nå flere sanger melodisk og ordlyd rett... (selvfølgelig ikke ordrett enda) men andre hører også hvilke sanger hun synger..og vi hører fort om de synger nye sanger i barnehagen ja
03-10-2008, 10:27
|
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,287
|
|
|
Så flink hun er!!!!! Her er det mest babling, men forstår jo noen av ordene hun prøver seg på. Har jo lært å skjønne hva hun mener etterhvert
Idag sa hun Hade mamma. Det er første gang hun har satt sammen to ord!!!! Så det er jeg kjempestolt av.
Kan godt hende det er som noen sa i den andre tråden din, at jenta di er forsinket med gåingen pga at hun er så flink til å prate, synge og telle.
|
|
|
03-10-2008, 11:03
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,174
|
|
|
Jenta di er så flink  ...og så nydelig skrevet. Nesten så jeg ville printa det ut å limt i albumet henna. Tenk så fint å lese for henne når hun blir større, vite at mamma er SÅ glad i henne
Jeg er rett og slett imponert når det kommer til jenta di og forståelse for ord,tall osv. Jeg er liksom stolt over tulla vår som riktignok er veldig flink å prate...men telle til 15??og kjenne igjen tall?? Nei, her går det i en,to,tre,fire,sæs,åtte,to,fem  også jobber vi med saken for å lære henne farger.
Men amalie er jo så flink som tar sånt så lett. Er nok ei intelligen liten frøken det der. Syns jeg skimter toppkarakterer
|
03-10-2008, 14:36
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,037
|
|
|
Utrolig flott skrevet. Du har en kjempe flink lita jente.
Ikke rart du er stolt 
Kos deg og nyt di gode dagene
|
03-10-2008, 14:54
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 2,412
|
|
|

|
|
|
03-10-2008, 23:28
|
|
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2004
Sted: Oppland
Meldinger: 3,675
|
|
|

Ho er rååååå flink.
Ikkje vente mammahjertet er sprekkeferdig
|
 |
|
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:21.
|