|
|
|
14-08-2008, 13:12
|
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,479
|
uff nå begynner jeg å bli meeeeeeeget utålmodig...
|
|
Hvorfor?
for vi har ei jente på 18 mnd som enda ikke har funnet ut at det går an å gå
Hun er veldig lang, og alt...(kanskje ikke alt...men nå føles det sånn ut) blir så fryktelig upraktisk eller vanskeligere fordi hun ikke går enda...
eksempler:
Klær...eneste jeg kan ha på jenta er strømpiser og joggebukser, alt annet blir for stivt eller ødelagt eller gjør det vanskelig for henne å krype feks..kan ikke huske sist jeg så henne i kjole...det nekter hun å ha på fordi hun ikke klarer å krype da..
en forferdelig dårlig kombinasjon med at hun vil ut av vogna å utforske selv...men bare kryper... hun er farlig nær ved å bli trampa på flere ganger.
finne sko til henne når det regner...hun kryper jo..så støvler osv faller bare av
ja nei..jeg er så lei..vil at hu skal gå NÅ!!
men selvfølgelig..hun er jo flink ellers...synger masse...kan flere sanger melodisk og ordlyd riktig...synger hele sangen..snakker masse...
men gå....nei det gjør vi ikke..
vil ikke gå når vi holder i a...vil ikke gå med gå bil...
ingenting..
bare syt dette....men måtte bare få det ut...
14-08-2008, 14:53
|
|
Medlem
Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 328
|
Sv: uff nå begynner jeg å bli meeeeeeeget utålmodig...
|
|
Ta det med ro, hun finner tidsnok ut av det. Lillegutt her er 19 mnd og har først nå tatt sine første skritt helt alene.
|
|
|
14-08-2008, 15:05
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jun 2006
Sted: mellom bakka og berg
Meldinger: 3,209
|
|
|
Reiser hun seg opp? Drar seg opp? Går langsmed bord/stoler etc?
14-08-2008, 20:42
|
|
Moderator
|
|
|
hun reiser seg om om kanten ikke er for høy og går langsmed bordet
jeg skjønner at hu gjør det når hun er klar....jeg er i grunn ikke bekymret...er bare fryktelig utålmodig...er VELDIG klar for å gå over til neste epoke med et vandrende barn
14-08-2008, 20:54
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,174
|
|
|
Skjønner godt at du ser det litt mer praktisk at hun går. Som du sier, det er litt mer å tenke over nå, spesielt utendørs.
Men ja, hun har det vel så flotters på alle fire den jenta di og bruker tid og energi på å synge og telle (var det ikke hun som telte til 10? )Så flink at
Hun kommer nok etter snart ja, og da skal du se det blir andre stressfaktorer igjen. Det er ikke det samme å gå på butikken lenger for å si det sånn. Elena går alle andre veger enn meg og skal trille egen vogn osv...strevsomt det også (av og til lengter jeg til da hun bare satt der og dalla for seg selv )
|
14-08-2008, 20:59
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 1,006
|
|
|
Vil bare gi deg en klem
Skjønner godt at du blir utålmodig - alt til sin tid, liksom...... Og snart husker du (nesten) ikke hvordan livet var uten gående barn...... Glemselens slør er deilig
Krysser fingre for at det ikke er så lenge før underet skjer, og heier litt på Amalie i kulissene
|
|
|
14-08-2008, 21:34
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,476
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av suupaahGirl
Skjønner godt at du ser det litt mer praktisk at hun går. Som du sier, det er litt mer å tenke over nå, spesielt utendørs.
Men ja, hun har det vel så flotters på alle fire den jenta di og bruker tid og energi på å synge og telle (var det ikke hun som telte til 10? )Så flink at
Hun kommer nok etter snart ja, og da skal du se det blir andre stressfaktorer igjen. Det er ikke det samme å gå på butikken lenger for å si det sånn. Elena går alle andre veger enn meg og skal trille egen vogn osv...strevsomt det også (av og til lengter jeg til da hun bare satt der og dalla for seg selv )
|
Må bare signere denne jeg altså..
|
14-08-2008, 21:49
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,189
|
|
|
Jeg skjønner deg veldig godt jeg, for det er vel våre to Upsi av januarbarna som ikke går helt selv enda. Her fungerer det faktisk best med litt tykke / stive bukser, som dongeri bl.a. for det er de som tåler litt mere krabbing utendørs bl.a.
Dere har vel også vært til fysioterapeut for en vurdering. Jeg vurderer nå å ta en tur dit med min. Må vel henvende meg på Helsestasjonen først, for mannen synes høyre foten (fotbladet) går litt utover når han går........etter gåvogna / når vi holder han i hånda. På en måte virker han litt kalvbent. Jeg vet ikke jeg, han er jo rimelig motorisk aktiv ellers, og klatrer stiger og ellers oppå¨og rundt om kring, samt at han lenge har gått rundt bord o.l. Kanskje greit med en vurdering for vår del...........sånn for sikkerhetsskyld, enda jeg egentlig har bestemt meg for ikke å bekymre meg. Nå går han en del på knærne, samt at han av og til står uten å støtte seg, så det er kanskje en fremgang.
Sist endret av Tiki; 14-08-2008 kl 21:51.
|
|
|
14-08-2008, 22:11
|
|
Moderator
|
|
|
Amalie går også masse på knæra..inne så går hun så og si bare på knæra....ute krabber hun
vet det blir en annen stressfaktor når hun går..men har i grunn den nå også..for hun sitter nemlig ikke i vognen og daller lenger..hun bare sutrerer og gråter fordi hun vil neeeeee som a sier...visse plasser lar vi henne få krabbe rundt, men er jo ikke overalt det lar seg gjøre, og gosj så møkkete hu blir bare etter et par min på gulvet i butikken feks...
(psst...nå teller hun forøvrig til 15 *følerjegmåskrytelitt,erikkebareenutakknemligmammaheller*
14-08-2008, 22:13
|
|
Moderator
|
|
|
Amalie står forøvrig ganske skeivt på foten hu også Tiki...har lagt merke til det..men ikke lagt noe mer i det...
ser ut som a får en liten innovertråkk på begge bein
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:07.
|