Har hatt nesten tre lignende episoder eg og.
Førstegangen:
Eg gikk høygravid med nr 1 og låg og hvilte på hybelen, låg og venta på ein kompis,søvna selfølgelig og våkna av at det smalt i døra og det stod ein gammal narkoman i stua, han sa bare faenfaen og forsvant like raskt som han kom.
ANdre gangen i et tettbygd bygge felt, klokka var 24 og eg var akkurat ferdig med å vaske hus, skulle tø
mme bøtta, går igjennom kjøkkenet da eg ser at det står og ein mann og ser på meg i vindu. eg får totalt noia men greier likvell å løpe inn på kontoret og ta bil nr på mannen.
Me fekk installert alarm dagen etterpå.
Tredjegangen var i fjor vinter, eit par dager etter termin. H satt oppe og drakk jordmorkaffe og såg å ein bra film, eg hadde lagt meg kjei som eg var.
da han hadde kommet midt vei i filmen var det noen som stod og knakka på vindu inn mot garden!
Vedkommende dreiv også å lyste opp ansiktet sitt med mobilen(det blei jo bare enda skumlere!) Mannen tok sats og løpte opp trappa til andre etg, kom anpusten inn på soverommet vårt og sa at det stod en pervo på stuevindu og lyste opp ansiktet sitt

Eg fikk velta meg ut av senga og hadde på meg morgon kåpa gikk ut i gangen og såg denne mørkeskapningen ute på gården. H stod bak meg og plutselig utbryter han; det er jo mumle!
(mannen på nabogården)
Han gikk ned og lurte på hvorfor han ikkje han hadde banka på døra.

Mumle mumlet et eller annet svar, og lurte på om me hadde funnet bilnøklene hans? han hadde visst vært oppe hos oss tidligere på dagen?!
Spennende med naboer gitt..
Håper du får svar at politiet om hvem som var der pb og hva han egentlig ville