Hehe, her har vi det omtrent som hos dere - Lillesøster har også våknet lenge før vekkerklokka i det siste, og denne siste uka har hun også våknet flere ganger om natta
Min erfaring med tre barn, er at det med søvn går i perioder - noen perioder er bedre og noen er dårligere. Når det kommer til det med å våkne før hanen galer, har jeg mest tro på å legge barna igjen og si at det fortsatt er natt. Av og til sovner de da, andre ganger er det bare å stå opp og være klar for dagens strabaser kl. 06.00! Jeg skal love deg at jeg har levert barn i barnehagen kl. 7 flere ganger, og vært på jobb før 7.30. Fordelen med det, er at arbeidsdagen er over kl. 15 og barna kan slippe lange, hektiske ettermiddager i barnehagen. Også får man bedre tid til middagslaging etc.
Jeg har bare dårlig erfaring med å legge barna senere, særlig når de sovner greit når de legges til vanlig tid. Her i huset har innsovingen hos de to større barna justert seg selv, men femåringen legges fortsatt kl. 19. Nå bruker han imidlertid ganske lang tid på innsoving, så vi vurderer å begynne å legge han litt senere. Åtteåringen legger seg kl. 20.
Lykke til upsi, håper det går seg til