Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2007 > Januar 2007
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-08-2008, 08:56   #1
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 3,479
Blogginnlegg: 42
MP Rating: 100% (1)
Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.
våkner tidligere og tidligere og tiiiidligere og tiiii

ja...og sånn fortsetter det no da... fra å være ei som sov fra 19-08.30
Har vi ei nå som sovner 19 og våkner før 06

hver eneste dag...gjerne 05.15 har prøvd å legge henne seinere men det hjelper ikke..hun er like lys våken...

Hun sover ikke mye på dagen som regel 1 time..maks 2...

Noen som har noen tips for å snu trenden?

Vi driver forøvrig å vurderer å kjøpe ny madrass i senga..for den er ikke god lenger kjenner jeg...men når hege-mor skrev at de hadde byttet til storseng..begynte jeg å tenke litt på det...men det er kanskje fryktelig dumt siden hun hverken går eller klatrer eller noe...

I need help!!

Velkommen til Upsis verden

Sist endret av Upsidaysi; 22-08-2008 kl 11:04. Begrunnelse: feil nick
Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2008, 09:08   #2
Supermedlem

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 1,006
MP Rating: 0% (0)
Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.Bilbo har en strålende fremtid.
Sv: våkner tidligere og tidligere og tiiiidligere og tiiii

Hehe, her har vi det omtrent som hos dere - Lillesøster har også våknet lenge før vekkerklokka i det siste, og denne siste uka har hun også våknet flere ganger om natta

Min erfaring med tre barn, er at det med søvn går i perioder - noen perioder er bedre og noen er dårligere. Når det kommer til det med å våkne før hanen galer, har jeg mest tro på å legge barna igjen og si at det fortsatt er natt. Av og til sovner de da, andre ganger er det bare å stå opp og være klar for dagens strabaser kl. 06.00! Jeg skal love deg at jeg har levert barn i barnehagen kl. 7 flere ganger, og vært på jobb før 7.30. Fordelen med det, er at arbeidsdagen er over kl. 15 og barna kan slippe lange, hektiske ettermiddager i barnehagen. Også får man bedre tid til middagslaging etc.

Jeg har bare dårlig erfaring med å legge barna senere, særlig når de sovner greit når de legges til vanlig tid. Her i huset har innsovingen hos de to større barna justert seg selv, men femåringen legges fortsatt kl. 19. Nå bruker han imidlertid ganske lang tid på innsoving, så vi vurderer å begynne å legge han litt senere. Åtteåringen legger seg kl. 20.

Lykke til upsi, håper det går seg til

Bilbo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2008, 10:14   #3
Moderator

Upsidaysi sin avatar

Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.Upsidaysi har et ubeskrivelig bra rykte.

ja jeg vet det grunn går i perioder...men denne perioden har vært så sabla lang og jeg begynner å bli trøtt...

Hun har pleid å ha slike sove vaner når hun er i ferd med å gjøre noe nytt...så vi får håpe det er et tegn på at hun går snart

Upsidaysi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2008, 10:44   #4
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,161
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

Når legger hun seg for kvelden da upsi?

jeg har vel heller gjort motsatt av Bilbo.. om Alexander jevnlig begynner å våkne tidlig.. ja så sender jeg han tidligere til seng på kvelden. da tenker jeg at han får ihvertfall den søvnen han trenger.. og ender så og si alltid opp med å sove lengre på morningen også.

Eks, til vanlig legger han seg kl 19. hvis han begynner å våkne i 6 tiden, eller før.. så legger jeg han 18.30.. da sover han til 06.30 - 7
Gammel 22-08-2008, 10:50   #5
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,287
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Det var Hege-mor som hadde byttet til stor seng

Ang innlegget ditt, så skrev jeg noe lignende for en ukes tid siden. Jeg aner ikke om det har noen sammenheng, men her i gården har i allefall 2-åsjekslene kommet opp. Og nå sover hun til 07-0730 igjen

Kan du ikke sjekke tennene bare for morro?

.........................
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2008, 11:04   #6
Moderator

Upsidaysi sin avatar

ååå he he.. silkepels...
kanskje det er tenner ja... hun har fire jeksler fra før..mulig det er no flere som kommer..men det er jammen ikke enkelt å komme til der for å se nei men hun sover litt urolig om natta også for tiden...våkner av og til...

Hun er vant til å legge seg kl 18.30, men da skjedde det ofte at hun våknet etter en time og holdt det gående...umulig å få kontakt med henne...sovnet til slutt men gråt og gråt til hun sovnet...

vi drøyde den til 19 og da våknet hun ikke igjen...kanskje vi skal passe på å ikke legge henne for sent ja...skal prøve å legge henne før sju i dag...se om det hjelper, for nå i det siste har det jo sklidd litt mer mot 19.30 også

Gammel 22-08-2008, 11:43   #7
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,287
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Nei det er ikke lett å komme til for å se, men kanskje du kan kjenne? Det kjentes ut som noen harde kuler bak der. Og to-årsjekslene kan jo komme når som helst nå de

Det du beskriver høres i allefall akkurat ut som hos oss. Og det var attpåtil i ferien liksom Veeeeeeldig morro å våkne kl 5 og sånn da....

.........................
silkepels er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2008, 13:01   #8
VIP-Medlem

*star* sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 5,903
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.

Har også en som har våknet tidligere og tidligere i det siste. Og da atpåtil bør være mer sliten enn før siden han har begynt i barnehagen (sover ikke noe mer der på dagtid enn hjemme).
Her har det vært litt sånne perioder. Men nå lurer vi på om han våkner tidlig fordi han faktisk er sulten. Trodde han spiste bra nok til middag i går, men må nok prøve en grøtbolle også før leggetid.
Gammel 22-08-2008, 13:41   #9
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 401
Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.Tante Pose har en strålende fremtid.

Her i huset går det andre veien, han sovner senere og senere og senere....
Hvis han sover før 21 om kvelden er vi overlykkelig. Står opp i 07 tiden, sover en time rundt 12 og holder det gående....
I går fikk han bare sovet en halv time på dagen, og det gikk mye bedre på kvelden, så vi må nok begynne å vekke ham etter en halvtime hver dag.
Kanskje han er klar for å slutt med dagsoving snart, går jo ikke i barnehage så det blir litt roligere dager enn for andre barn.

Jeg har verdens vakreste barn

Tante Pose er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-08-2008, 21:05   #10
Seniormedlem

Isse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,476
Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.

Det jeg har funnet ut etter mye styr med denne søvnen er at det ikke er så mye å gjøre. Man må bare fortsette med den rytmen man har(til en viss grad) til det bedrer seg igjen. Slik har det iallefall vært her.
Han sov fra 20-08 før..nå fra 20-07, og 1-2 timer på dagtid, så de sover ca like mye. Om hun har en slik periode, og du er trøtt kl 06 må du nesten bare legge deg tidligere, holdt jeg på å si..For det er nok bare slik en må regne med innimellom..Iallefall når det har vart en stund ville jeg iallefall lagt meg tidlig slik at 06 var et vanlig tidspunkt å stå opp på.

Victor har noen ganger våknet 5 og krevd morgen..Da har vi lagt han igjen...Selv om han er lys våken slik han er kl 07, så sovner han til igjen hver gang. Vi passer bare på å holde det mørkt og stille..snakke lavt, og si at det fortsatt er natta..

Jeg var jo max frustrert for ikke mange ukene siden pga at victor ikke ville legge seg hverken på dagtid eller på kvelden..Det ga seg helt plutselig..Vi fortsatte slik vi hadde gjort det, og tilslutt sover han fint på dagene..Så jeg vet ikke..Denne søvnen er og blir et mysterium..

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:59.