Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Januar - Februar 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-08-2008, 20:05   #1
Veteranmedlem

Muggi sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 4,818
MP Rating: 0% (0)
Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.
Bleieslutt

Regner med det er noen Første- og febbisbarn som har sluttet eller holder på med bleieslutt.
Vi er godt i gang, men det er endel uhell. Bæsjen er den verste, hun vil alltid ha på bleien når den kommer, og i bhg så har den gått i trusa.
Hun er veldig interessert og stolt, tisser ofte på doen og har lite uhell hjemme. I barnehagen er det litt fler, men ofte bare ett par stk i løpet av dagen.
Er det noen tips for at hun skal bli ennå mer motivert? Problemer er at hun glemmer seg litt bort og jeg tror bleiebarn går å skvetter litt oftere enn vi uten bleie

Hjemme bruker hun kun bleie om natten og om vi skal ut på butikken e.l.

1.januar ventes ett nytt IVF-mirakel

Hvil i fred, lille vakre Minstemann!
Muggi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-08-2008, 21:14   #2
Veteranmedlem

saramamma sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: vestfold
Meldinger: 3,292
Blogginnlegg: 2
saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bleieslutt

Dette gjorde jeg med sara:

Tegnet selv en plakat,ikke med ukedager,bare sommerfugler og gress og trær og sånt.Kjøpte endel klistremerker.For hver gang hun tisset på do kunne hun velge 1.Når bæsjet,fikk hun to!Kjempestas.Hun skjønte godt at dette var moro, og når vi hadde 10 merker,ble det premie i lekebutikken
Funket med henne,på ca samme alder som våre er nå.Men simen hadde ikke dette funket med i det hele tatt
saramamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-08-2008, 21:23   #3
Veteranmedlem

Muggi sin avatar

Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.

Det hørtes jo helt topp ut, men dette var når hun tisset hjemme, du ba dem ikke holde tellingen i bhg? Simone tisser jo ofte 6-7 ganger på en dag, så det kan jo bli endel turer til lekebutikken, men det tror jeg funker på henne. Verre var det med tegningen..

Muggi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-08-2008, 21:55   #4
Veteranmedlem

saramamma sin avatar

Sted: vestfold
Meldinger: 3,292
Blogginnlegg: 2
saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg "stolte" på Sara, og mener å huske at vi to to klistremerker for barnehagedagen uansett jeg Sara ble veldig motivert av det hvertfall:men hun var uansett "lengre" fremme enn hva simen er på å forstå avtaler Kjønnsgreie kanskje?
saramamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-08-2008, 22:15   #5
Supermedlem

kAninen sin avatar

Sted: Nordre Vestfold
Meldinger: 1,209
Blogginnlegg: 1
kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.

Har ikke noe råd desverre.. Magnus vil ikke sitte på potta en gang... for den er jo kald må skjønne
Gammel 04-08-2008, 22:34   #6
Veteranmedlem

Tingeling132 sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: hjemme:P
Meldinger: 4,775
Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.

jeg har tenkt å bruke tipset til SM da vi kommer så langt.. å snuppa blir mer intr. i å prøve

Det har funket for samtlige i vennegjengen her
Gammel 04-08-2008, 22:47   #7
Supermedlem

Honeybun sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 703
Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.

Her har vi sluttet med bleie hjemme. Det har gått veldig gradvis... Har fortsatt på han bleie i barnehagen, men mye pga at han nå begynte i ny avdeling. Merker han føler seg litt utrygg der enda. Vi har og brukt klistermerker. Lagte bare selv på word med masse rundinger ca 12 stk og når det var fullt ut så gikk vi i butikken å kjøpte noe digg (en is el) Dette har sklidd litt ut nå i det siste, men han har funnet litt motivasjonen selv. Syns det er kjempestas stå å tisse på doen som pappa Vi slet og litt med bæsjing. Begynte med potte, for han syntes det var litt skummelt å sitte på doen. Deretter doring og så en dag så ville han ikke ha den heller. Her belønnes bæsj med sjokoladepeng (candyking sine) Visst hun har mange uhell i barnehagen så kan du be de følge henne på toalettet f.eks hver 2 time el. Vet en vennine av meg måtte gi beskjed om det.

Lykke til Flinke store simone
Gammel 06-08-2008, 12:26   #8
Veteranmedlem

HuMor sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 3,572
HuMor har et ubeskrivelig bra rykte.HuMor har et ubeskrivelig bra rykte.HuMor har et ubeskrivelig bra rykte.HuMor har et ubeskrivelig bra rykte.HuMor har et ubeskrivelig bra rykte.HuMor har et ubeskrivelig bra rykte.HuMor har et ubeskrivelig bra rykte.HuMor har et ubeskrivelig bra rykte.HuMor har et ubeskrivelig bra rykte.HuMor har et ubeskrivelig bra rykte.HuMor har et ubeskrivelig bra rykte.

Mira var så og si helt tørr, men etter å ha blitt storesøster har hun gått to skritt tilbake. Hun vil være baby og vi lar henne få være det så lenge hun gidder. Hun har også begynt i barnehage (forrige uke) og der hadde hun så mange uhell den første dagen at vi bruker bleie der til hun blir trygg.
Jeg vet at hun kan holde seg og at hun kjenner når det kommer, så nå lar jeg det bare være opp til henne å si ifra selv når hun vil være stor jente. Da slutter vi med bleie på dagen, det er jeg rimelig sikker på.
Gammel 06-08-2008, 12:31   #9
Veteranmedlem

Muggi sin avatar

Jeg snakket litt med styrer i bhg og hun synes ikke man skulle gi "gaver" fordi hun tisser på do, hun mente at vi bare kunne fortsette som vi gjorde og at hun da vil bli mer og mer tørr.
Vi ser det ann en stund, det skjer jo mye i verden hennes nå, så det kan jo fort bli litt mye.

Gammel 06-08-2008, 14:56   #10
Supermedlem

kAninen sin avatar

Sted: Nordre Vestfold
Meldinger: 1,209
Blogginnlegg: 1
kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.kAninen har et ubeskrivelig bra rykte.

Heldig dere som får det til... Her er det så langt unna som det kan få blitt...

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:12.