|
 |
|
04-08-2008, 20:05
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Sep 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 4,818
|
Regner med det er noen Første- og febbisbarn som har sluttet eller holder på med bleieslutt.
Vi er godt i gang, men det er endel uhell. Bæsjen er den verste, hun vil alltid ha på bleien når den kommer, og i bhg så har den gått i trusa.
Hun er veldig interessert og stolt, tisser ofte på doen og har lite uhell hjemme. I barnehagen er det litt fler, men ofte bare ett par stk i løpet av dagen.
Er det noen tips for at hun skal bli ennå mer motivert? Problemer er at hun glemmer seg litt bort og jeg tror bleiebarn går å skvetter litt oftere enn vi uten bleie
Hjemme bruker hun kun bleie om natten og om vi skal ut på butikken e.l.
|
|
|
04-08-2008, 21:14
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Nov 2005
Sted: vestfold
Meldinger: 3,292
|
Dette gjorde jeg med sara:
Tegnet selv en plakat,ikke med ukedager,bare sommerfugler og gress og trær og sånt.Kjøpte endel klistremerker.For hver gang hun tisset på do kunne hun velge 1.Når bæsjet,fikk hun to!Kjempestas.Hun skjønte godt at dette var moro, og når vi hadde 10 merker,ble det premie i lekebutikken 
Funket med henne,på ca samme alder som våre er nå.Men simen hadde ikke dette funket med i det hele tatt
|
|
|
04-08-2008, 21:23
|
|
|
Veteranmedlem
|
Det hørtes jo helt topp ut, men dette var når hun tisset hjemme, du ba dem ikke holde tellingen i bhg?  Simone tisser jo ofte 6-7 ganger på en dag, så det kan jo bli endel turer til lekebutikken, men det tror jeg funker på henne. Verre var det med tegningen..
|
|
|
04-08-2008, 21:55
|
|
|
Veteranmedlem
Sted: vestfold
Meldinger: 3,292
|
Jeg "stolte" på Sara, og mener å huske at vi to to klistremerker for barnehagedagen uansett jeg  Sara ble veldig motivert av det hvertfall:men hun var uansett "lengre" fremme enn hva simen er på å forstå avtaler  Kjønnsgreie kanskje?
|
|
|
04-08-2008, 22:15
|
|
|
Supermedlem
Sted: Nordre Vestfold
Meldinger: 1,209
|
Har ikke noe råd desverre.. Magnus vil ikke sitte på potta en gang... for den er jo kald må skjønne
|
04-08-2008, 22:34
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jan 2006
Sted: hjemme:P
Meldinger: 4,775
|
jeg har tenkt å bruke tipset til SM da vi kommer så langt.. å snuppa blir mer intr. i å prøve
Det har funket for samtlige i vennegjengen her
|
04-08-2008, 22:47
|
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 703
|
Her har vi sluttet med bleie hjemme. Det har gått veldig gradvis... Har fortsatt på han bleie i barnehagen, men mye pga at han nå begynte i ny avdeling. Merker han føler seg litt utrygg der enda. Vi har og brukt klistermerker. Lagte bare selv på word med masse rundinger ca 12 stk og når det var fullt ut så gikk vi i butikken å kjøpte noe digg (en is el) Dette har sklidd litt ut nå i det siste, men han har funnet litt motivasjonen selv. Syns det er kjempestas stå å tisse på doen som pappa  Vi slet og litt med bæsjing. Begynte med potte, for han syntes det var litt skummelt å sitte på doen. Deretter doring og så en dag så ville han ikke ha den heller. Her belønnes bæsj med sjokoladepeng (candyking sine) Visst hun har mange uhell i barnehagen så kan du be de følge henne på toalettet f.eks hver 2 time el. Vet en vennine av meg måtte gi beskjed om det.
Lykke til  Flinke store simone
|
06-08-2008, 12:26
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 3,572
|
Mira var så og si helt tørr, men etter å ha blitt storesøster har hun gått to skritt tilbake. Hun vil være baby og vi lar henne få være det så lenge hun gidder. Hun har også begynt i barnehage (forrige uke) og der hadde hun så mange uhell den første dagen at vi bruker bleie der til hun blir trygg.
Jeg vet at hun kan holde seg og at hun kjenner når det kommer, så nå lar jeg det bare være opp til henne å si ifra selv når hun vil være stor jente. Da slutter vi med bleie på dagen, det er jeg rimelig sikker på.
|
06-08-2008, 12:31
|
|
|
Veteranmedlem
|
Jeg snakket litt med styrer i bhg og hun synes ikke man skulle gi "gaver" fordi hun tisser på do, hun mente at vi bare kunne fortsette som vi gjorde og at hun da vil bli mer og mer tørr.
Vi ser det ann en stund, det skjer jo mye i verden hennes nå, så det kan jo fort bli litt mye.
|
|
|
06-08-2008, 14:56
|
|
|
Supermedlem
Sted: Nordre Vestfold
Meldinger: 1,209
|
Heldig dere som får det til... Her er det så langt unna som det kan få blitt...
|
 |
|
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:12.
|