|
 |
|
06-08-2008, 15:52
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,810
|
Frosken sluttet så og si med bleie hjemme i ferien, men etter en del uhell i barnehagen, ville de ha på ham bleie igjen (sist uke, første uka etter ferien).
På mandag denne uken, kom han hjem uten bleie på, og i går var han tørr hele dagen.
For ham funket det å ha på bleie i barnehagen, frem til han ble tryggere på det å gå uten. Han skammet seg nok over uhellene sine, så da var det bedre å ha på bleie og likevel si fra.
Vi har også brukt klistremerker for dobesøk, men klistremerkene har vært god nok motivasjon i seg selv, vi har ikke trengt premie i tillegg.
Lykke til!
|
|
06-08-2008, 20:22
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Nov 2005
Sted: vestfold
Meldinger: 3,742
|
Det var jo ikke store gavene da, en sprettball,ny tegnebok,en is...
|
|
|
06-08-2008, 22:52
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Sep 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 4,851
|
Hun mente klistremerkene
Idag har hun ikke hatt noe uhell, men brukt litt bleie når de var ute i regnværet. Er veldig flink hjemme og veldig stolt. Håper det går seg til etterhvert, hun er jo ikke såå stor ennå.
|
|
|
07-08-2008, 09:08
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 3,575
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Muggi
Jeg snakket litt med styrer i bhg og hun synes ikke man skulle gi "gaver" fordi hun tisser på do, hun mente at vi bare kunne fortsette som vi gjorde og at hun da vil bli mer og mer tørr.
Vi ser det ann en stund, det skjer jo mye i verden hennes nå, så det kan jo fort bli litt mye.
|
Det har også vært min filosofi hele veien, at det å tisse og bæsje er så normalt som det kan bli og at man skal være forsiktig med å gjøre for mye oppstyr rundt det. Det er greit å bli roset, men hvem som helst ville vel få problemer med å gjøre sitt fornødne om man skulle heies frem med jubel og fanfare hver gang man skal gå på do.
|
07-08-2008, 09:55
|
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 2,007
|
Synes Simone er kjempeflink jeg... Anette er ikke det minste interresert i doen om ikke det kan utsette leggetiden i 5 min da, eller noe annet som er kjedelig. De i barnehagen stresser det litt nå som hun er på stor avdeling, men jeg later som om jeg er litt tunghørt på det øret. Jeg tror det må komme av seg selv. Når de spør om vi trener hjemme sier jeg ja da...
|
|
|
07-08-2008, 10:19
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Sep 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 4,851
|
HuMor, jeg er veldig enig med deg, og det fungerer jo sånn vi gjør det nå også.
Melis, tror det er viktig å vente til hun viser interesse. Her var det plutselig bittelitt interesse for doen, og mannen ville veldig gjerne at vi skulle begynne treningen og det har jo godt fint
|
|
|
07-08-2008, 12:14
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,810
|
Det med klistremerker har vi gjort for å gjøre frosken oppmerksom på det å gå på do. Når han har gått naken hjemme, har han kjent at han må tisse eller bæsje ganske lenge, og klart å holde seg til vi kom fram. Så vi trengte en motivasjon for at han skulle kjenne etter selv med bleie eller klær på.
Da vi var på hytta i sommer sa han selv at han ikke trengte få klistremerker lenger, og nå vil han ha av og til.
|
|
07-08-2008, 12:19
|
|
|
Seniormedlem
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 2,007
|
Jeg skal kjøpe klistremerker når jeg kommer i butikken!!!Det er jo verdt ett forsøk! Tror hun trenger litt oppmuntring, og da blir de i barnehagen fornøyde også. Har ikke tenkt til å diskutere metoder med de, for det er ikke alt de gjør jeg er enig i. Så lenge ting funker er det liksom greit for meg!
|
|
|
07-08-2008, 20:35
|
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Nov 2005
Sted: vestfold
Meldinger: 3,742
|
Simen var flink lenge(før jul faktisk) men vips:back in bleia..
Han stopper heeelt opp i det han holder på med når han skal bæsje,da er det bare å fyke bort,og bære han på do..
Når han tisser derimot,tar han bare en liten "kunstpause", sånn 6-7 sekunder.Akkurat så kort at man ikke rekker å reagere en gang
Kommer når det kommer
|
|
|
09-08-2008, 13:10
|
|
|
Seniormedlem
Meldinger: 1,763
|
Vi kjøpte "avvenningstruser" på nett til 50 kr stk, nettopp med tanke på bæsj. Bleieavvenning og dårlig mage er dårlig kombinasjon.
|
|
 |
|
| Diskusjonsverktøy |
|
|
| Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:08.
|