Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Januar - Februar 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-01-2007, 20:52   #1
VIP-Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,464
MP Rating: 0% (0)
Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.
Da har Viktor bestemt...

..at nok er nok...nå har vi ikke ammet på 2 dager! Det hele har skjedd helt naturlig og han har bestemt det, eller vel..har vel en liten finger med i spillet..

For 3 uker siden kunne jeg ikke se for meg at vi i det hele tatt skulle slutte å amme, hvordan skulle det liksom bli? Det har jo vært så kos og noe som har vært sterkt tilstede siden han ble født, tross en tung start. Jeg såg egentlig med tristhet fram til en avslutning på ammingen.

Men, på disse siste ukene har det skjedd en utvikling som var helt naturlig...vi begynte å legge han noen kvelder uten pupp siden må legge han alene noen kvelder og det gikk fintfint. Så gjorde vi et oppgjør med den ene nattmatingen mellom kl.4 og kl.6 en gang når jeg begynte på jobb og etter noen netter, så gikk det fint. Men, må si at jeg hadde håpet på å beholde ammingen om morgenen en stund til, for det var så innmari koselig og jeg har god tid tross jobb..men, plutselig så snudde han seg bort og bestemte at han ikke ville ha mer i det hele tatt!Litt rart siden vi har gjort det så lenge, men det er godt også! Men, tror kanskje det blir litt tidligere morgener for oss nå framover kanskje...han våknet nemlig kl.06 i dag ..trodde han ville ha pupp, men nei...så den som ble våken var han, for "sovemedisinen" ville han jo ikke ha lenger! Går seg vel til.

Så nå er den epoken over og synes det ble avsluttet på en fin måte, uten press og styr fra min side...sjefen bestemte!Blitt stor gutt, jo! Hatt en utrolig fin ammeperiode, er glad for at jeg fikk amme så lenge som jeg gjorde!

Spørsmål til dere som ikke ammer lenger:

-hvordan gikk det om morgenen etter at dere sluttet å amme? Våknet de tidligere? Stod dere opp og ga mat med en gang, eller? Lurer til på hva som skjer framover..jeg er jo vant med å amme i gjerne 6-tiden og så sover han til rundt kl.08...det var innmari deilig.....men, nå har vi jo ikke den muligheten lenger....V våknet som sagt kl.06 i dag og han skrek, noe han ikke bruker å gjøre. Men, ville ikke ha pupp som sagt og ikke vann....roet seg etter en stund, men ville ikke sove...mat spiste han heller lite av, prøvde litt grøt i 7-tiden. Noen som gir flaske med melk, velling? Vet liksom ikke om jeg skal gi grøt med en gang, eller? Er jo så vant med å gi melk og så gi grøt når vi har våknet skikkelig og komt oss litt i gang...

Sist endret av Monielle; 12-01-2007 kl 21:25.
Monielle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2007, 21:15   #2
Vi2
Seniormedlem

Vi2 sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 1,760
Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Da har Viktor bestemt...

Eg pleide å gi Emily i 5-6 tiden så sov hun videre til 7-8. Etter at eg sluttet å amme våknet hun et par ganger 5-6, men eg klarte å roe henne med tutten og nå sover hun hver dag til 7-8.
Gammel 12-01-2007, 22:02   #3
Seniormedlem

glovarm sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sande i Vestfold
Meldinger: 2,495
glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.

Så fint dere har løst det

Jeg gir en flaske velling til barna i sengene sine, som de drikker opp alene. Deretter sovner de ca 2-3 timer igjen. Vi står opp ca kl 0900-1000 hver dag alle sammen. Deretter får de brødskivefrokost osv.

Lykke til videre

og

glovarm er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2007, 22:20   #4
VIP-Medlem

Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av glovarm
Så fint dere har løst det

Jeg gir en flaske velling til barna i sengene sine, som de drikker opp alene. Deretter sovner de ca 2-3 timer igjen. Vi står opp ca kl 0900-1000 hver dag alle sammen. Deretter får de brødskivefrokost osv.

Lykke til videre
Takk for svar, begge to!
Ja, nå blir en en ny hverdag på oss...har liksom ikke full kontroll lenger og må ordne oss med nye rutiner.

Viktor bruker ikke smokk, så den blir det vanskelig å roe han med den.

Glovarm:
Hørtes ut som en god ordning!

hvordan gjør du det om morgenen? Står du opp og lager til velling fra bunnen av, kan den evt. lages i stand på forhånd og bare varmes opp? Dine barn er vel vant med hva som skjer og er rolige, men ser for meg en frustrert og ilter V.....og da bør ting skje fort.

Flaske har Viktor aldri brukt og de få gangene vi har prøvd, så gikk ikke det så bra. Men, vi kan jo prøve igjen og kanskje en tutekopp kan brukes? Hadde sikkert vært kos om morgenen med litt varm velling, hvis han våkner tidlig og er sulten? For han er jo ikke vant med å stå opp så tidlig og i dag ga han jo uttrykk for det, han skrek, gnidde seg i øynene og visste ikke helt hva som skjedde..derfor vil jeg prøve litt ut og se hva som skjer...får vel først se hva som skjer i morgen tidlig, om det gjentar seg. Kanskje han sover lenger likevel etter hvert...for jeg må si at jeg håper det...kl.06 er tiidlig.......

Sist endret av Monielle; 12-01-2007 kl 22:23.
Monielle er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 12-01-2007, 22:39   #5
Seniormedlem

Alpengold sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Hordaland
Meldinger: 1,995
MP Rating: 100% (3)
Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.Alpengold har et ubeskrivelig bra rykte.

Leon liker ikke flasker og alt den flyttende maten. Han våkner mellom 7 og 8 om morgen ,faren tar han i seng og de kjemper sammen en liten halvtime-time ,for noen har absolutt lyst til å dra i lampeledninger ,klatre over på nattbordet osv. Da må pappa stå opp og ta gutten med seg ned. Og da er det brødskive tid. Senere er det grøt ,men grøt har blit noe helt forferdelig mat ,og etter noen dager med full krig ,begynte vi å blande litt frukt i den. Mamma vannligvis ligger i seng til kl.10-10.30. Slik er vår hvermorgen ..
For noen dager siden tok jeg han i seng om morgen ,og da skjedde det noe morsomt ,våknet hans gammel vane eller refleks . Han tok min brystvorte i munen og sugte to ganger.Så slapp han den og lagget en sånn morsom flau grimase a-la "hva er det for noe, mamma?Jeg er en stor gutt"og begunte å le
Gammel 12-01-2007, 22:48   #6
VIP-Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Alpengold
For noen dager siden tok jeg han i seng om morgen ,og da skjedde det noe morsomt ,våknet hans gammel vane eller refleks . Han tok min brystvorte i munen og sugte to ganger.Så slapp han den og lagget en sånn morsom flau grimase a-la "hva er det for noe, mamma?Jeg er en stor gutt"og begunte å le

Lurer på om V glemmer fort, eller om gamle kunster vil komme fram igjen...det kan bli morsomt, ja!

Høres ut som du har en flott morgen, ja!! Kjenner igjen det med å dra i ledninger og klatre overalt...vi tar han inn i sengen om morgenen for å kose litt, men vi må stå opp ganske fort for han går jo helt bananas!Først skal han klatre over meg for å ta vekkerklokken...deretter må den selvfølgelig smakes på før den ofte havner i ansiktet på pappaen.. ...og deretter får sambo 1 stk.baby opp på hodet for han skal ta tak i lampeledningen bak han! Da våkner han i hvertfall! Deretter prøver han noen halsbrekkende øvelser som gjør at vi må redde han fra å stupe kråke og da er det bare på tide å stå opp......men, guuuuri...han er jo så herlig også! Turbogutten!
Gammel 12-01-2007, 23:13   #7
Veteranmedlem

minniepus sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,810
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi sluttet med amming da frosken akkurat hadde passert 10 mnd, og jeg jobbet.
Han våknet stort sett rundt 7, da var det opp, stell og så frokost.
Nå drøyer han ofte til halv 8 - 8 om morgenene, og vi tar fortsatt stell så frokost (brød, vann og yoghurt, snart kumelk).

Lykke til med nye morgenrutiner!

Frosken min på tre år
sitter bakovervendt så lenge det går
minniepus er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-01-2007, 10:58   #8
Veteranmedlem

cakegirl_82 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Hommersåk
Meldinger: 4,863
MP Rating: 100% (2)
cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.
glis Sv: Da har Viktor bestemt...

i slutten når eg ammet om morgenen så våknet yuna klokka 6 og ville ha mat og stå opp. når eg sluttet å amme så begynte hun å våkne i 7 halv 8 tida når hun våkner så får hun grøt og vanlig melk nesten med en gang. yuna skriker alltid når hun våkner.

cakegirl_82 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-01-2007, 19:41   #9
Medlem

rfrøy sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 85
rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.

Her var det også minsten som bestemte at nok var nok, og ville ikke ha mere pupp. Han var da vel 8 mnd og på den tiden brukte jeg å amme morgen og kveld..men plutselig en morgen nektet han å ta pupp og hylte i sinne...men når han fikk en flaske mme var han strålende fornøyd og drakk all melken...så slik sluttet vi med amming.

Merket ikke noe forskjell på sovingen..han har vel ikke akkurat vært den som har sovet mest heller da, og våkner relativt tidlig uansett..men vi brukte å gi han en flaske mme, så sovnet han en stund til...nå er han litt for stor til det, så når han våkner, står vi opp og gir han grøt og melk en stund etter han har stått opp..hvis han vakner veldig tidlig, legger vi ham etter frokost og han sover gjerne 1-2 timer, men sover han fek til kl 7..da er det ikke bønn og han holder ut til etter lunch..

Her har vi gjort det slik at mannen min har stått opp med han når han våknet, og vekket meg når han drar på jobb...i halv 8 tiden (det hører med at mannen min merner at "morgenstund har gull i munn") da står jeg opp, gir Noah frokost og melk, så legger vi oss igjen og sover 1-2 timer til..deeeiili!!!! Dessuten vil han ikke sove i vår seng, så han sover best i sin egen seng...i vår seng er han bare turbo og vil ikke roe seg..

Siste mnd har han vært i bhg 3 dager i uken, så da har jeg lagt han for å sove etter frokost, mens jeg slappet av en stund og stelte meg, så leverte jeg han i bgh i ni-halv titiden..men fra mandag av skal jeg begynne å jobbe, så da er det tidlig opp for mor også
Gammel 13-01-2007, 20:53   #10
Seniormedlem

J@ne sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: I et ferieparadis
Meldinger: 2,584
MP Rating: 100% (2)
J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.

Så fint at det har gått så bra, Moni! Ingenting er jo bedre enn at ammingen får en naturlig slutt!

Jeg sluttet å amme tidlig, men T har lenge fått en flaske MME om morgenen, som jeg har blandet litt grøtpulver i. Nå har han etterhvert hoppet over den flasken om morgenen og sovet litt lenger. Men det hender fortsatt at han får den hvis han er skrubbsulten når han våkner.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:13.