Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Januar - Februar 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-03-2007, 16:06   #1
Medlem

Elishae sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: I nytt hus :)
Meldinger: 301
MP Rating: 0% (0)
Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.Elishae er fantastisk mot andre.
Dere som har ammefri fra jobb

Hvor lenge blir dere å ha ammefri?

Arb.giver har ikke sagt noe, vet ikke hva som er vanlig, men jeg blir hvertfall å ha ammefri til sommern...

Sist endret av Elishae; 16-03-2007 kl 18:09.
Elishae er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2007, 08:13   #2
Seniormedlem

emma71 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Follo
Meldinger: 1,535
emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere som har ammefri fra jobb

Arbeidsgiveren min er litt skeptiske til folk som ammer når barnet er over 1 år. "Jammen han er da over 1 år nå, er han ikke?" sa de på personalavdelingen når jeg søkte . Jeg skulle egentlig bare få innvilget en og en måned, og med ny attest fra helsestasjonen hver gang. Jeg sa fra at det blir ikke aktuelt, at jeg hadde planer om å amme frem til sommeren, iallefall til over påske, og kunne ikke gå på helsestasjonen hver mnd så lenge. Så da fikk jeg innvilget til 30/4, og da må jeg levere ny attest hvis jeg fortsatt ammer.

emma71 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2007, 08:21   #3
VIP-Medlem

~Lykke~ sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 6,573
~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Lykke~ har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg søkte fra januar og frem til sommeren, og fikk det innvilget. Det er en time, betalt jeg har fått (jobber kommunalt). Måtte ha bekreftelse fra lege - men ringte helsesøster i stedet

Gi blod!
~Lykke~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2007, 11:54   #4
Medlem

Meldinger: 327
MP Rating: 100% (1)
svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.

Jeg har i grunnen tenkt til å ha ammefri så lenge jeg ammer, jeg.

Her er litt info om rettigheter ved ammefri:

I dagens arbeidsmiljølov §12-8 gjelder følgende:
En kvinne kan kreve den fritiden hun trenger for å kunne amme sitt barn, og minst en halv time to ganger pr.dag eller hun kan kreve redusert arbeidstid i inntil en time pr.dag.

Det er ingen øvre grense for barnets alder i denne bestemmelsen, men arbeidsgiver kan be om bekreftelse fra lege eller helseinstitusjon på at mor fortsatt ammer sitt barn og hvor mye tid som faktisk går med på dette.

Fri til amming gis uten lønn hvis ikke annet er avtalefestet (som innenfor stat og kommune, se nedenfor).

Dette er det som står om amming innen det statlige området:
Statens personalhåndbok
En arbeidstaker som arbeider hel arbeidsdag og som ammer sitt barn har rett til tjenestefri med full lønn etter § 11 i inntil to timer pr. dag. En arbeidstaker som arbeider mellom 2/3 og hel dag og som ammer sitt barn har rett til tjenestefri med full lønn etter § 11 i inntil én time pr. dag. Arbeidstakere som arbeider mindre enn 2/3 dag og som ammer sitt barn, har rett til tjenestefri uten lønn etter reglene i arbeidsmiljølovens § 33.

Innenfor kommunalt område gjelder følgende:
Hovedtariffavtalen i KS. §8.3.7
Arbeidstaker gis fri med lønn i inntil 2 timer pr.arbeidsdag for å amme sitt barn.

(Hentet herfra)

Å elske
er å tenne lys
og tørke tårer
natt og dag.
svisj er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-03-2007, 19:42   #5
Gri
Veteranmedlem

Gri sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Sted: Ås
Meldinger: 4,476
Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.

Eg har ammefri ein time om dagen. Sa til arb.givar at eg ville ha det, viste til reglar om at det ikkje er aldersbegrensa rett. Spurte om dei ville ha attest fra lege/helsesøster, men det trengte dei ikkje. Har ikkje sagt kor lenge eg skal ha det, får sjå det ann, ei stund til i allefall.

Arbeidsgivar har ikkje sagt noko negativt om dette, dei einaste som rynker på panna er eit par kollegar, damer på 50-60 år som lurer på om eg kan halde på med dette til Hanna begynner på skulen
Eg har plan om å amma til Hanna er 2 år om ho vil ha, men skal nok neppe ha permisjon lenger enn max til sommaren tenker eg.
Gammel 18-03-2007, 19:55   #6
Medlem

Meldinger: 327
MP Rating: 100% (1)
svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.svisj er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av svisj
Jeg har i grunnen tenkt til å ha ammefri så lenge jeg ammer, jeg.
Ja, så lenge det er behov for amming i løpet av arbeidstida, altså. Følte bare for å spesifisere.

Å elske
er å tenne lys
og tørke tårer
natt og dag.
svisj er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:09.