Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Januar - Februar 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-07-2008, 19:22   #1
Seniormedlem

roxette sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,534
MP Rating: 100% (14)
roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.
hm Er det greit??

Å la Hanna ligge på sofaen litt om kvelden når hun nekter å legge seg. Før sommeren kom har vi aldri hatt problemer med legging om kvelden, da hun har vært så kveldstrøtt, og minsten har heller ikke hatt problemer med å sovne om kvelden, og de har sovnet i 1830 tiden...

Minsten har forskjøvet leggingen ca. en halv time nå i sommer. Men Hanna er blitt et problem. Hun står opp, står opp, står opp og står opp....

Jeg er nå temmelig lei av å sitte inne på rommet sammen henne lenge om kvelden, til hun har sovnet og vel så det. Hun sovner sent uansett. Og det spiller ingen rolle om hun har hatt en dupp på dagen eller ikke.

Nå de siste dagene har jeg latt henne ligge på sofaen i stua ei stund å slappe av. Da har jeg skrudd av tv, og setter meg selv på kjøkkenet, som er litt unna henne, men jeg ser henne. Der ligger hun rolig, og snakker litt med seg selv og bamsen. Og til slutt hender det at det går bra å legge henne i sin seng, ellers ender hun opp i vår seng, sammen med oss. Lengste hun har holdt det gående er til 2145. Da la hun seg sammen med faren i vår seng.

Synes dere det er greit å la henne ligge på sofaen sånn?? Hva mener dere. Jeg var veldig streng og bastant en stund, og la henne de 100 gangene hun sto opp, og hun hylte, og jeg har sittet på stol på rommet hennes. Men jeg orker ikke lenger, siden hun ikke vil sove.

Har både svart rullegardin og gardiner på rommet hennes, så det bør være mørkt nok også.
Gammel 16-07-2008, 21:34   #2
Seniormedlem

Melis_NM sin avatar

Sted: Fredrikstad
Meldinger: 1,758
MP Rating: 0% (0)
Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Er det greit??

Jeg vet mange er uenige med meg, men i forhold til rutiner er jeg veldig for å ikke gjøre ting som gjør det vanskeligere for en selv... Anette sovnet i stua i dag og har gjort det flere dager denne uken siden vi har fri og kan ligge litt lengre. Hun sovner nok litt senere her enn oppe på rommet sitt, men vi har funnet ut at det går helt greit å bryte rutiner i perioder for så å stramme inn igjen.

Merker også på Netta at det er perioder da hun rett og slett holder lenger på kvelden enn vanlig. Jeg må også være i nærheten når hun skal sovne. Holder stort sett med å være i samme etasje, men jeg tror hun liker å høre meg, men noen ganger virker hun bare rett og slett ikke trøtt. Da bryter jeg alt av regler igjen og leser én bok til selv om jeg har sakt godnatt og egentlig slukket lyset. Hun sovner greit igjen kvelden etter dersom hun er trøtt, så jeg tror nok det går greit.

Så lenge det ikke går utover dagsformen så kan det vel ikke skade vel?

Melis_NM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-07-2008, 22:08   #3
Supermedlem

myrsnippa sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,048
myrsnippa har en strålende fremtid.myrsnippa har en strålende fremtid.myrsnippa har en strålende fremtid.myrsnippa har en strålende fremtid.myrsnippa har en strålende fremtid.myrsnippa har en strålende fremtid.myrsnippa har en strålende fremtid.myrsnippa har en strålende fremtid.myrsnippa har en strålende fremtid.myrsnippa har en strålende fremtid.myrsnippa har en strålende fremtid.

Det er jo dere som bestemmer. Det må du aldri glemme!!!
Min erfaring er derimot at barna lærer seg uvaner på en kveld, mens det tar ukesvis å avvenne igjen.
myrsnippa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-07-2008, 22:15   #4
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,874
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg lar poden gjøre slike ting en sjelden gang. Men jeg er beinhard på å ikke la det bli en vane (og det skjer raskt! ), fordi det blir en lei prosess for både oss og ham å venne ham av med det igjen.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-07-2008, 09:03   #5
Seniormedlem

gricar sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 2,575
gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er også redd for å gjøre uvaner til vaner, for det tar litt tid å bryte dem igjen. Prøv heller å holde ut med litt slitsomme legginger en periode, så kan det jo være det snur. HVis hun skjønner at hun ikke kommer noen vei med å hyle og skrike fra sengen sin, kan det jo være det går lettere etterhvert. HVis hun skjønner at hun kommer seg til sofaen på denne måten, kan det være hun fortsetter med dette i lang tid

Det skal ikke være lett . Her er også legging klin umulius for tiden og ofte sovner hun ikke før 2200 .

Lykke til med hva dere enn gjør
Gammel 17-07-2008, 11:04   #6
Seniormedlem

roxette sin avatar

roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av gricar Vis post
Jeg er også redd for å gjøre uvaner til vaner, for det tar litt tid å bryte dem igjen. Prøv heller å holde ut med litt slitsomme legginger en periode, så kan det jo være det snur. HVis hun skjønner at hun ikke kommer noen vei med å hyle og skrike fra sengen sin, kan det jo være det går lettere etterhvert. HVis hun skjønner at hun kommer seg til sofaen på denne måten, kan det være hun fortsetter med dette i lang tid

Det skal ikke være lett . Her er også legging klin umulius for tiden og ofte sovner hun ikke før 2200 .

Lykke til med hva dere enn gjør
Bør kanskje kjøpe sovepose med seler og feste henne t sengen. For hun står opp igjen hele tiden og kommer inn i stua. Så hun ligger ikke bare å hyler i senga. Nå har vi flytta lillebror inn på vårt rom igjen, for med hennes søvnproblemer nytta det ikke å dele rom. Da holdt hun han våken, klatret opp i hans seng og beit han i kneet og tok kvelertak på han.,.

Så slitsomt. Er i praksis alenemor for tiden, for faren jobber fra morgen til kveld. Gleder meg til det blir enklere tider, og til graviditet og bekkenproblemer er over.
Gammel 17-07-2008, 19:09   #7
Veteranmedlem

Maya80 sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: moss
Meldinger: 3,613
MP Rating: 100% (2)
Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.

Tror nok alle har å er igjenoom den perioden med att dem står opp 100 ganger å må følge dem tilbake. Regner det du er igjenom nå, å da tror jeg om du ikke vill ha en ennå hardere å tøffere avening fra soving i stua å ta det nå. Her holdt vi ihvertfall på med å følge vår 2 åring 2-3 uker å jeg hvet det er slitsomt. Jeg har selv gjort tabben ved å ikke arbeide for en ting med førstemann å uvaner som å la dem sove i senga,stua etc for di man ikke orker å ta kampen fører gjerne til seinere att man må holde på ennå lenger en nødvendig.
Det kommer flere kamper man må ta opp å jeg tror man vinner på å holde ut en stund.
Gammel 17-07-2008, 19:11   #8
Seniormedlem

roxette sin avatar

Nå i kveld satt jeg med henne den tiden det tok til hun sovnet... Måtte sitte i over en halv time. Slitsomt å gjøre det hver kveld, kan jo raskt bli en vane det også, men er jo bedre enn at hun blir oppe på sofaen her, det har hun kun gjort noen få ganger da...

Nytter ikke bare å legge henne. Hun klatrer ut av senga selv om klokka blir 23 om kvelden, så det er ingen hensikt. Sta som et esel.

Tar imot alle gode råd, som gjør at legging blir enklere, og at hun vil sove av seg selv...
Gammel 17-07-2008, 19:19   #9
Veteranmedlem

Maya80 sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: moss
Meldinger: 3,613
MP Rating: 100% (2)
Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.

Halv time synes jeg var bra, men skal ikke undervurdere din slitsomhet. Her har jeg ikke sittet inne hos alex, men konsekvent når han kommer ut soveromsdøra å være der raskt følge han inn i senga å sakt god natt å bredd over dyna. Att han romstrerer rundt i rommet er greit for meg men han får ikke gå ut av rommet, med engang han gjør det så følger jeg han tilbake. Her har han også å kan gjøre det ennå å være våken til både 22-23 om han er sta nok. Men den siste 2 ukene har han sovnet lettere å med ikke så mye følge tilbake. Jeg teoe du vinner på andre ting man må jobbe med seinere å ta kampen som man vill dem skal.
Gammel 23-07-2008, 14:04   #10
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Eidsvoll
Meldinger: 2,421
MorStine har et ubeskrivelig bra rykte.MorStine har et ubeskrivelig bra rykte.MorStine har et ubeskrivelig bra rykte.MorStine har et ubeskrivelig bra rykte.MorStine har et ubeskrivelig bra rykte.MorStine har et ubeskrivelig bra rykte.MorStine har et ubeskrivelig bra rykte.MorStine har et ubeskrivelig bra rykte.MorStine har et ubeskrivelig bra rykte.MorStine har et ubeskrivelig bra rykte.MorStine har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ville definitivt ikke gjort det. Jeg er beinhard på rutiner, er også redd for å gjøre uvaner til vaner.

Vi har pose på Sebastian, begynte med den ved juletider, da hadde vi dette problemet. En kveld var han forbanna, men etter det kaller han den for kosepose og vil ikke sove uten, var kjekk i vinter, for da sparket han ikke av dynen heller. Vi fester den selvfølgelig ikke fast, den er er bare på slik at han ikke får klatret ut.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:44.