Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Januar - Februar 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-12-2006, 09:37   #1
Veteranmedlem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Nes i Akershus
Meldinger: 4,800
MP Rating: 0% (0)
Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.
Et steg videre

I dag hadde jeg tid og mot til å gjøre noe jeg ikke har gjort på veldig lenge. Jeg gikk inn på SM og søkte opp trådene fra da jeg var innlagt på sykehuset, og fra tiden etter fødsel. Det var tung lesning, men samtidig var det godt å lese det igjen. Tenk, jeg kom igjennom alt, uten å felle så mye som en tåre. Ikke at det hadde plaget meg, men det er godt å føle at jeg kan lese om det tunge og skremmende, og alikevel ha ro og fred i meg. Nå føler jeg meg bare rolig og avslappet, etter å ha lest det, mot å ha vært stresset, trist, og lei, ved tidligere gjennomlesninger.

For spesielt interresserte, så er dette trådene jeg har lest:

Sladder fra Marit_k- første gang jeg ble innlagt med blødninger.

Marit-sladder gjen.... - andre gang jeg ble innlagt med blødninger, og B kom til verden.

Livstegn fra Marit_k- mine oppdateringer fra livet på sykehuset, etter å ha blitt mamma.

Da jeg ble mamma - en slags fødselsrapport

Det er sikkert noen som synes dette høres ut som rene selvpininga, men jeg føler at det er god terapi, og siden jeg fortsatt sliter litt med dette, så kan det være greit å lese det, og bearbeide noen tanker.
Gammel 17-12-2006, 09:46   #2
Seniormedlem

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Meldinger: 2,593
Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.Adrienne har en strålende fremtid.
Sv: Et steg videre

Jeg tror det er veldig viktig at du får bearbeidet det som skjedde, og det å lese gamle tråder tror jeg er en fin terapi. Du var igjennom noe som var veldig traumatisk og skummelt, og jeg tror man må bearbeide slike ting litt nå og litt da, for hjernen klarer ikke å ta inn alt på en gang.

Men du kom ut av det mye sterkere enn du gikk inn i det, og du fikk en fantastisk flott jente, som klarte brasene kjempeflott. Det er det også viktig å ha fokus på, men det vet du jo selvsagt.
Gammel 17-12-2006, 11:22   #3
Seniormedlem

Vimsevips sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 1,626
Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.Vimsevips har en strålende fremtid.

Så flott!
Også er det så god følelse når man selv opplever å komme litt videre, og opplevelsene du hadde trenger tid og bearbeidelse, for de er skumle.

Sitter akkurat nå å for at forloveren min skal klare å holde mini inni magen til over nytt år. H*n skal egentlig komme i slutten av januar, men ho har hatt blødninger med jevne mellomrom siden slutten av oktober..
Gammel 17-12-2006, 12:42   #4
Seniormedlem

oris80 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 1,549
oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.

du hadde en tøff tid ja!! men alikevel så herlig å lese når en vet at enden er fin.. Er godt å få besrbeidet litt.. sitter selv med en tøff opplevelse rundt fødselen..
oris80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-12-2006, 13:03   #5
Geo
Seniormedlem

Geo sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 1,693
Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.Geo har et ubeskrivelig bra rykte.

Januar -06

tørDUlavære?

www.ammehjelpen.no

So ro, minstemann....
Geo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-12-2006, 13:21   #6
Veteranmedlem

Tingeling132 sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: hjemme:P
Meldinger: 4,806
Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.

så godt at du har kommet deg et steg videre marit

Jeg syntes ikke dette hørtes ut som selvpining, men en god bearbeiding av de skumle opplevelsene du hadde.

Gammel 17-12-2006, 14:44   #7
Gri
Veteranmedlem

Gri sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Sted: Ås
Meldinger: 4,476
Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.

No har eg lest gjennom det meste her. Jammen ikkje berrre, berre. Trur nok det er bra terapi å lese gjennom dette

Det er jammen flott at alt har gått så fint!
Gammel 17-12-2006, 15:07   #8
Medlem

rfrøy sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 85
rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.rfrøy har mye å være stolt av.

Nå har jeg lest gjennom innleggene dine og sitter her med tårer i øynene(er visst litt lett rørt for alt som har med barn å gjøre nå etter jeg har blitt mamma)

Det er jo jammen ikke bare og bare du har vært gjennom, og takk og lov for at alt gikk bra til slutt!!!

Håper du greier å bearbeide opplevelsen på en god måte. Det er nok ikke dumt å lese gjennom innleggene dine slik du har gjort!

En fra meg og lykke til videre!!
Gammel 17-12-2006, 18:28   #9
Veteranmedlem

cakegirl_82 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Hommersåk
Meldinger: 4,863
MP Rating: 100% (2)
cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.
glis Sv: Et steg videre

en god klem til deg fra med

cakegirl_82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-12-2006, 21:22   #10
Supermedlem

Amidriel sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 1,363
Amidriel har et ubeskrivelig bra rykte.Amidriel har et ubeskrivelig bra rykte.Amidriel har et ubeskrivelig bra rykte.Amidriel har et ubeskrivelig bra rykte.Amidriel har et ubeskrivelig bra rykte.Amidriel har et ubeskrivelig bra rykte.Amidriel har et ubeskrivelig bra rykte.Amidriel har et ubeskrivelig bra rykte.Amidriel har et ubeskrivelig bra rykte.Amidriel har et ubeskrivelig bra rykte.Amidriel har et ubeskrivelig bra rykte.

Amidriel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:20.