Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Januar - Februar 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-01-2007, 10:11   #1
Seniormedlem

roxette sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,609
MP Rating: 100% (14)
roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.
Frukt i biter??

Tenker bare litt jeg... Når dere gir barna frukt, og deler det opp i biter... hvor store biter gir dere da, og hva slags frukt får de???

Jeg gir Hanna banan, gjerne små biter hun putter i munnen selv, ellers lar jeg henne holde en banan selv, og hun tygger av...

Ellers har hun fått tygge av eple når jeg spiser eple... Vurderer å kutte eple opp i båter å la henne spise selv, men er så redd at hun skal sette i halsen. Hun bør vel ikke ha skallet ennå??

Hun har også selv fått spise mandarinbåter, under tilsyn... en om gangen. Har gått bra det.

Og med det samme.... Spiser de skorpene på brødskiva??? Jeg pleier å skjære den av, så hender det hun tygger litt på skorpa også... men igjen,. Er så redd for at hun skal sette i halsen.

roxette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-01-2007, 10:25   #2
Veteranmedlem

Muggi sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 4,851
MP Rating: 0% (0)
Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Frukt i biter??

Her gir jeg frukt/grønnsaker i passe store biter. Eple er for hardt for min fortsatt tannløse så det har hun ikke fått. Da blir det i tilfelle bittesmå biter..

Jeg lager brødskive uten skorpe, men lar henne få skorpen ved siden av å tygge på.. Simone har sluttet å sette ting i halsen. Når vi begynte med brødskive og biter i mat så brakk hun seg ofte, men det er nå sjelden. Her kommer skallet fra tomater og appelsiner ferdig tygd ut..

1.januar ventes ett nytt IVF-mirakel
Simone venter spent på Bertine!!

Hvil i fred, lille vakre Minstemann!
Muggi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-01-2007, 10:26   #3
VIP-Medlem

Zemoc sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 5,678
MP Rating: 100% (1)
Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.

Her får hun eple i båter som hun sitter å spiser på selv, og banan gir jeg henne i biter(blir så mye gris ellers ) Noen ganger bruker vi babysafefeederen, men det er sjelden nå. Hun får kun sitte i stolen sin å spise eple, mens vi er i nærheten.
Appelsin får hun forresten også i passelige biter som jeg gir henne.
For verden er dere bare tre i mengden
For meg er dere alt
SA 06.06.08
Zemoc er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-01-2007, 10:29   #4
Veteranmedlem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Nes i Akershus
Meldinger: 4,800
Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.

Benedikte får druer som jeg deler i 4, ganske store eplebiter som hun gnager på, halve bananer, klementiner hvor jeg deler båtene i 2 eller 3, kiwi i småbiter og pære i småbiter.

Hun spiser ikke skorpene på brødskiva ennå, men gnager litt på de, når hun har spist opp den andre maten sin.
Gammel 17-01-2007, 10:58   #5
Supermedlem

pixie sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 1,496
pixie har en strålende fremtid.pixie har en strålende fremtid.pixie har en strålende fremtid.pixie har en strålende fremtid.pixie har en strålende fremtid.pixie har en strålende fremtid.pixie har en strålende fremtid.pixie har en strålende fremtid.pixie har en strålende fremtid.pixie har en strålende fremtid.pixie har en strålende fremtid.

sofie får hele druer, eple i store båter, hele gulrøtter, brød i store biter med skorpa på....hun setter ikke ting i halsen lenger...(helt utrolig at hun klarer å tygge det med så få tenner, men det går bra..)
pixie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-01-2007, 11:44   #6
Veteranmedlem

Tingeling132 sin avatar

Sted: hjemme:P
Meldinger: 4,806
Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.

snuppa får klementinbiter (oppdelt) og druer delt i 4, bananer i biter... men kanskje vi skal prøve oss på eple trodde det kanskje var for hardt enda jeg..
Gammel 17-01-2007, 12:31   #7
Seniormedlem

Melis_NM sin avatar

Sted: Fredrikstad
Meldinger: 2,007
Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.

Her går det meste ned. Enten hun får det i store eller små biter. Hun gnavler på epler og pærer, agurker og gulrøtter og spiser mandarinbåter og druer. Frukt og grønt er kjempepoppis om dagen. Vi bare prøvde oss frem, og hun har aldri hatt problemer med å sette i halsen.
Kristoffer Desember-08

Melis_NM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-01-2007, 12:40   #8
Veteranmedlem

minniepus sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,810
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.

Frosken liker best å få hele eplet, men biter og båter er også pop.
Bananen deler vi i tre på langs (den deler seg selv hvis man klemmer litt, funker best på max havelar bananer).

Frosken min på tre år
sitter bakovervendt så lenge det går
minniepus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-01-2007, 12:48   #9
VIP-Medlem

meowouch88 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 6,520
Blogginnlegg: 3
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.

Thea får ca alt dere har nevn, men ikke skall på eplet. det liker hun ikke... Men hun har skinnet på mandarinen og så bruker hun tennene til å gnage ut kjøttet uten å spise skinnet.
Det ordner seg!
Quote Strwberri:Jeg synes du er tøffeste jeg vet om, Meomin! Ærlig talt!
meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-01-2007, 14:17   #10
Seniormedlem

midi sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Utpå bøgda!!
Meldinger: 2,908
midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.midi har et ubeskrivelig bra rykte.

Tuttemor har fått banan,apelsin,mandarin og kiwi her. Eple får hun ikke enda,da jeg hadde en skrekk opplevelse med poden da han var litt over året. Han satte en bit fast i halsen,sto rett forran meg og det redsels blikket han sendte meg da han snudde seg mot meg, glemmer jeg ALDRI.
Det gies ikke slike frukter uten tilsyn her..

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:56.