Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Januar - Februar 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-02-2008, 15:50   #1
Veteranmedlem

Tingeling132 sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: hjemme:P
Meldinger: 4,806
MP Rating: 0% (0)
Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.
Har vært ute på tyveri...

Å jeg fant denne i januarklubben..

nå har jeg bare en baby, men kjenner meg i hvertfall igjen i mange av punktene der ja...

Å være foreldre forandrer på alt. Men å være forelder forandrer seg også med hver ny baby. Her kommer noen av måtene det å få andre og tredje barn skiller seg fra det første...

1) Dine klær
1. baby: Du begynner å bruke gravideklær så snart din lege/ gynekolog har bekreftet at du er gravid.
2. baby: Du bruker dine vanlige klær så lenge som mulig.
3. baby: Dine gravideklær ER dine vanlige klær.

2) Forberedelser til fødsel
1. baby: Du øver på å puste.
2. baby: Du gidder ikke å øve på å puste, fordi du husker at sist gang gjorde ikke pustingen noen forskjell.
3. baby: Du spør etter Epidural når du er 8 måneder på vei...

3) Barneklær
1. baby: Du vasker nyfødt klærne, koordinerer dem etter farge, bretter dem pent og legger dem i babykommoden.
2. baby: Du sjekker at klærne er rene og sorterer ut kun de som har de mørkeste flekkene.
3. baby: Gutter kan gå i rosa, kan de ikke?..

4) Bekymringer
1. baby: Ved første tegn til ubehag, en liten lyd eller en grimase, så tar du opp babyen.
2. baby: Du tar opp babyen når hennes vræl truer med å vekke din førstefødte.
3. baby: Du lærer treåringen din hvordan han kan trekke opp den mekaniske vogga...

5) Smokk
1. baby: Om smokken faller på gulvet, legger du den bort til du kommer deg hjem og kan vaske og koke den.
2. baby: Når smokken faller på gulvet, vasker du den kjapt med litt juice fra tåteflaska.
3. baby: Du tørker den på skjorta di og putter den inn igjen...

6) Bleieskift
1. baby: Du skifter bleie på babyen din hver time, om det trengs eller ikke.
2. baby: Du skifter bleie hver 2.-3. time. -Om det trengs.
3. baby: Du prøver å skifte bleie før andre rekker å klage på lukta, eller når du ser at bleien "sagger" til knærne...

7) Bading
1. baby: Blir badet hver dag
2. baby: Bades 1 gang i uka
3. baby: Tørkes støv av en gang i blant

8) Aktiviteter
1. baby: Du tar med deg spedbarnet på babytrening, babysvømming og baby-eventyrstund
2. baby: Du tar med deg barnet på babysvømming
3. baby: Du tar med deg barnet til butikken og til tørketrommelen...

9) Å gå ut...
1. baby: Første gangen du har barnevakt til barnet, ringer du hjem 5 ganger.
2. baby: Rett før du går ut døra, husker du å gi barnevakten et telefonnummer du kan nås på.
3. baby: Du instruerer barnevakten at du KUN skal ringes om noen blør...

10) Hjemme
1. baby: Du tilbringer en god del av dagen med å beundre babyen.
2. baby: Du tilbringer en del av hver dag å se til at dine eldre barn ikke kliper, klemmer, dytter eller slår babyen.
3. baby: Du bruker litt tid hver dag på å gjemme deg for barna...

11) Å svelge mynter
1. baby: Når ditt første barn svelger en mynt, drar du rett til barneavdeling på sykehuset og forlanger røntgen.
2. baby: Når ditt andre barn svelger en mynt, venter du tålmodig på at mynten skal gå gjennom systemet og komme ut igjen...
3. baby: Når ditt tredje barn svelger en mynt, trekker du det fra ukelønna...
Gammel 22-02-2008, 16:39   #2
Supermedlem

Maysamor sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Spania
Meldinger: 655
Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.Maysamor har en strålende fremtid.
Sv: Har vært ute på tyveri...

Maysamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-02-2008, 17:04   #3
Supermedlem

Honeybun sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 704
Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.Honeybun har en strålende fremtid.

Gammel 22-02-2008, 19:36   #4
VIP-Medlem

meowouch88 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 6,520
Blogginnlegg: 3
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.

Det ordner seg!
Quote Strwberri:Jeg synes du er tøffeste jeg vet om, Meomin! Ærlig talt!
meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-02-2008, 19:45   #5
Veteranmedlem

saramamma sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: vestfold
Meldinger: 3,742
Blogginnlegg: 2
saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.

fiiine!har bare hørt den med tørke støv en g i uka..
saramamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-02-2008, 20:15   #6
Seniormedlem

store bølla sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 2,628
MP Rating: 100% (1)
store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av meowouch88 Vis post
Kjenner meg så godt igjen på mange punkt.

Spes det med badinga...Stemte godt her. Samme med barnevakten
Ang kler. Hugsar eg handla kler for 4000 kroner då eg var 2-3 mnd på veg med første mann(alle gravide barnebarn får 4000 av bestemor som skal gå til kler og utstyr til baby). Når eg venta A så gadd eg knapt handle,og hadde vel handla 2 bodyar rett før jul. Mente det holdt(Mor mi tok affere til slutt så jenta hadde kler til ho kom til verden)
Kjenner meg og att mtp pustinga
Gammel 22-02-2008, 20:36   #7
Seniormedlem

gricar sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 2,811
gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.

Gammel 22-02-2008, 21:16   #8
Veteranmedlem

Muggi sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 4,851
Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.

Herlig!!

1.januar ventes ett nytt IVF-mirakel
Simone venter spent på Bertine!!

Hvil i fred, lille vakre Minstemann!
Muggi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-02-2008, 13:50   #9
Veteranmedlem

cakegirl_82 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Hommersåk
Meldinger: 4,863
MP Rating: 100% (2)
cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.
glis Sv: Har vært ute på tyveri...

er det sånn det kommer til å bli ja

cakegirl_82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-02-2008, 00:12   #10
Supermedlem

Sunny423 sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 974
Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.Sunny423 har en strålende fremtid.

Hysterisk...

Og jeg kjenner meg igjen i det meste ja, spesielt det med bleieskiftinga og smokken.

Liv M: feb -06
Ida T: nov -07
Sunny423 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:03.