Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Januar - Februar 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-12-2006, 09:18   #1
Seniormedlem

Føniks sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 2,158
MP Rating: 0% (0)
Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.
Hjelp hun er spinnvill.

Lille har blitt helt vill i det siste. Nyeste påfunn nå er å klatre opp i tripp-trapp-stolen. Jeg trodde det skulle hjelpe å skyve den inntil bordet, men da drar hun den frem og skyver den inntil benken eller andre steder hun vil nå. Alle ledninger, knapper, og ting generelt får gjennomgå. Når jeg plasserer henne i grinden, ja da prøver hun å klatre ut ved å stå på lekene der.

Hun kommer nå opp på alt, sofa, bord, stoler, så jeg føler ikke at det er trygt å la henne være et eneste sted alene et sekund.

Noen som har råd til hva jeg kan gjøre, uten at kreativiteten hennes stoppes.
Gammel 20-12-2006, 09:38   #2
Veteranmedlem

Maya80 sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: moss
Meldinger: 3,740
MP Rating: 100% (2)
Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.Maya80 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjelp hun er spinnvill.

Herlig. Har du mulighet til å sette tripptrapp stolen intill veggen og skyve spisebordet forran, husker vi gjordet det når jeg jopbba i bhg da enkelte var helt kriminelle på å klatre på de. Ellers skjønner jeg det kan være slitsom har selv en liten klatre unge her også. ellers sikr så godt som mulig å er det noe hun kan skade seg på ta det vekk legg tepper under soffaer å sånne ting du hvet henne klatrer på.
Gammel 20-12-2006, 10:20   #3
Seniormedlem

fruen sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vest er Best:-)
Meldinger: 1,902
fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.

Som maya skriver kan det være lurt å sette tripp-trappen mellom veggen og bordet. Jeg har også et spinn-vilt eksemplar her Vi lar snuppa åpne på skap og skuffer, dra ut og legge oppi igjen. Men vi har tatt ut alt som er farlig, så midlertidig får tingene en annen plass. Grind foran trappa. Tror jeg har to ting som jeg ikke flytter bare på prinsipp at hun skal lære seg at noe må få stå i fred, at noe er mitt liksom. Det er julelys i vinduet og en potteplante. Det går overraskende bra faktisk. Men det er bare to ting, ellers hadde det ikke godt tror jeg. Jeg har funnet ut at hun må bare få styre, rene kleptomanen her i hus
Gammel 20-12-2006, 10:23   #4
Seniormedlem

fruen sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vest er Best:-)
Meldinger: 1,902
fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.

Og hvis hun klatrer oppover i skufferekka på kjøkkenet kan du ta strikke på skuffene, slik at skuffene ikke klarer å bli åpnet og dermed ikke klatret på. Sånne vanlige skuffe sikringer åpner jo skuffen litt og det lille er nok til at det kan bli klatret på, tro meg Fest strikken rundt knottene på skuffene, flere på en strikk. Vet ikke om det funker på skuffer som ikke har knotter da men..
Gammel 20-12-2006, 10:31   #5
Veteranmedlem

saramamma sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: vestfold
Meldinger: 3,742
Blogginnlegg: 2
saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.

*takkerhøyeremakgterforatjegennåikkeharensåtravelunge*

ANER ikke jeg...Hva gjør man?Sette opp grinder?siemn skjønner nesten ingenting i forhold til frøkna di altså:tilbe:
saramamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-12-2006, 10:51   #6
VIP-Medlem

Meldinger: 5,466
Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.

Vet hvordan det er.......men, guri man så flinke de er også! Jeg er helt imponert! Trodde ikke babyer under året fikk til så mye(lite erfaring med barn før, ja.. ), så jeg er helt lamslått noen ganger.

Du har jo fått flere gode tips, så jeg har ikke så mye å tilføye..vi har jo sikret det som er farligst og ommøblert og omflyttet på en del ting, ja!
Gammel 20-12-2006, 10:57   #7
Medlem

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 450
Prøvende har mye å være stolt av.Prøvende har mye å være stolt av.Prøvende har mye å være stolt av.Prøvende har mye å være stolt av.Prøvende har mye å være stolt av.Prøvende har mye å være stolt av.Prøvende har mye å være stolt av.Prøvende har mye å være stolt av.Prøvende har mye å være stolt av.Prøvende har mye å være stolt av.Prøvende har mye å være stolt av.

Ikke meningen å blande meg egnetlig, men det er jo flott at barnet klarer så mye selv. Kan du ikke vurdere å heller lære henne å klatre ordentlig opp i tripp-trappen. Legg evt en matte under så det ikke er så farlig om hun skulle falle ned. Smilet du får første gangen hun klarer det selv er helt fantastisk.

Vi har prøvd det selv med stort hell.

Gammel 20-12-2006, 11:02   #8
Veteranmedlem

Tingeling132 sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: hjemme:P
Meldinger: 4,806
Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.

du har litt å gjøre om dagen du skjønner jeg!

Snuppa er flink *bannkibordet* alle pynteting og alle skuffer og skap får være i fred etter en god del runder med nei, huff og ikke....

har ingen gode råd jeg, men jeg abonnerer på denne.. for denne dagen kommer vel her også...
Gammel 20-12-2006, 11:17   #9
Seniormedlem

Føniks sin avatar

Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.Føniks har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har jo en storebror som var like vill, og jeg husker at det var til tider nervepirrende og mye sår og blåmerker. Men jeg har jo glemt alle triksene. Hun var tålig fornøyd da hun kom opp i tripp-trappen alene ja. Smilte der hun satt bakfram. Vi har strikker på skuffer og skap, men hun drar i de til de ryker eller lirker de av.
Gammel 20-12-2006, 11:18   #10
Seniormedlem

Føniks sin avatar

Tror ikke jeg rekke å legge på meg mye i dette svangerskapet nei
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:03.