Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Januar - Februar 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-06-2008, 20:22   #1
Veteranmedlem

saramamma sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: vestfold
Meldinger: 3,428
Blogginnlegg: 2
MP Rating: 0% (0)
saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Hjelp: simen har rart eksem!

Han begynte for noen uker siden med noen tørre flekker på brystet bare. de siste dagene har det blitt markant mye rødere og mere hissig.Han klager ikke over kløe eller noe,men dette har spredd seg over deler av overkroppen.
Verst på bryst,under hele venstre arm og albuer/overarmer..på bildene er det blanke i huden kortisonsalve, desperat mor som kliner på i kveld for å se om blir bedring til i morgen..

Bestiller legetime i morgen,men er jo nysgjerrig på hva dette er da!!

Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

han klager som sagt ikke over dette, og det jeg nå har lest om atopisk eksem har jeg skjønt av at klør mye og er ganske irriterende for de som har det..
saramamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-06-2008, 20:39   #2
Hjelpeadmin

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 12,173
MP Rating: 100% (10)
Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjelp: simen har rart eksem!

Så der har mine også, men mine har mer slike runde områder med eksem.
Her behandles det med kortison, A-Derma krem og zyrtec allergimedisin.

Men prinsen er like blid da.
Gammel 24-06-2008, 20:42   #3
Veteranmedlem

saramamma sin avatar

saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Runde områder? De på albuene og overarmer er nemlig mer "runde" og mer flekkvise. Det røde på bryst og underarm mener jeg begynte som små rundinger,men nå altså eskolert..
saramamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-06-2008, 20:47   #4
Hjelpeadmin

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 12,173
MP Rating: 100% (10)
Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.

Ser ut som barnas eksem dette her, altså. De har atopisk eksem.

Men bestill en legetime og få en bekreftelse/avkreftelse og litt sterkere krutt for å få bukt med det.
Gammel 24-06-2008, 21:32   #5
VIP-Medlem

meowouch88 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 6,028
Blogginnlegg: 3
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg aner ikke hva det er
Men måtte bare kommentere hvor flink han er til å posere
Det ordner seg!

Sist endret av meowouch88; 24-06-2008 kl 22:02.
meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-06-2008, 22:01   #6
VIP-Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,034
Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.

Uff, da..her må det nok skikkelig behandling til.

Men, veldig blid og flink til å posere ja!
Gammel 25-06-2008, 01:58   #7
May
Supermedlem

Medlem siden: Jun 2002
Sted: Tønsberg
Meldinger: 729
May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.May har en strålende fremtid.

Ligner på det Ingrid fikk for noen dager siden, og som Gjermund har i blant. Men ingen av dem har hatt så mye, heldigvis. Begynner som et par små, tette "nupper", nesten kviselignende. Litt tørt, men virker heller ikke som det klør. Eller Gjermund klør litt når det blir litt mye av det. Han bruker å få noen flekker spredd rundt på særlig leggene, men også låra og armene, mest på vinteren. Ingrid har altså nettopp fått et lite område (1x2 cm?) på ene armen. Smører med Locobase, men ser ikke ut til å ha særlig effekt på henne enda... A-creme syns jeg dessverre ikke funker, sjøl om mange anbefaler den til både tørr hud og atopisk eksem. Har ikke vært til legen med dette noen gang, i og med at det ikke blir veldig mye av det og det ikke virker veldig plagsomt. Klarer faktisk - og heldigvis! - å holde Gjermunds eksem i sjakk med Locobasen! Eller, fikk en reseptkrem, Ibaril, til Gjermund for et par år siden, da han hadde et veldig gjenstridig lite område. Den funka...

Hvordan er det med Simen nå? Og har du vært hos legen? Er jo egentlig litt nysgjerrig på hva slags utslett det er jeg også, men har som sagt ikke brydd med å gå til legen med det...
May er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-06-2008, 08:51   #8
Seniormedlem

gricar sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 2,575
gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.

Synes og det ligner litt på atopisk eksem. Emilia har dette i perioder. De verste periodene har vi brukt Mildison i en uke. Dette er en kortison krem som er veldig bra, men skal ikke brukes for lenge.
God bedring til skjønne Simen, som er veldig flink til å posere ja
Gammel 25-06-2008, 09:43   #9
Veteranmedlem

minniepus sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,474
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.

Tror han må satse på modellkarriere

Håper dere får bukt med det

minniepus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-06-2008, 11:08   #10
Veteranmedlem

saramamma sin avatar

Da har vi vært hos legen.Jeg ble tilbudt en nødtime, og takket ja bare fordi jeg fikk vite at jeg ellers måtte vente i 2,5 uker

Diagnose: (todelt)

a) atopisk eksem på albuer og oppover utsiden av begge armer.

b) utslett på bryst og under venstre arm:::::::::: legen ante ikke!!!!
Han ropte på en kollega,de dro iarmen til Simen, kikket,strøk,snakket og endte opp med å ta ørti bilder og mailet til hudlegen på sykehuset her i byen.Legen ringer når han får tilbakemelding derfra.

Vi fikk Elocon, som skla smøres tynt en gang om dagen.Den er visst genial mot atopisk eksem(armer) og hjelper mot en evt hudsopp også(noe legen ikke trodde det var)

vi prøver..

som skrevet før,simen viser ikke noe ubehag eller at det klør.Så vi får la livet gå sin gang,inntil legen ringer og den ene uka med smøring er over.
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:02.