Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Januar - Februar 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-10-2007, 08:37   #1
Seniormedlem

gricar sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 2,805
MP Rating: 0% (0)
gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.
Hostende unge i barnehagen

Jeg har alltid hatt en regel med at Emilia ikke går i barnehagen hvis hun har feber. Eller hvis hun har dårlig allmenntillstand. Sitter likevel med et stikk av dårlig samvittighet for å ha sendt en hostende unge i barnehagen. Hun har sovet fint hele natten, men hostet en del til morningen i dag. Ellers er hun i fin form og fyker rundt som vanlig.

Hva pleier dere å gjøre?
Gammel 10-10-2007, 09:45   #2
Seniormedlem

roxette sin avatar

Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,608
MP Rating: 100% (14)
roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hostende unge i barnehagen

Du trenger ikke ha drålig samvittighet. Dersom allmenntilstanden er bra, selv om hun hoster og er forkjølet, så gjør det vel ingenting å ha henne i barnehagen.

Selv sendte jeg en snufsete unge i barnehagen i dag. Og tidligere når hun har hostet har jeg sendt henne i barnehagen, og hun ikke har hatt feber, eller virket slapp og syk.

roxette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2007, 11:00   #3
Seniormedlem

oris80 sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 1,549
oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.oris80 har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har også den regelen at det skla feber til for å holde de hjemme og selvfølgelig om almentilstanden er dårlig, selvfølgelig..

Har selv sitti men dårlig samvittighet til tusen pga har sendt avgårde en snørrete og hostete unge i bhg.. Men det har gått bra og de dagene har vært like de andre..
oris80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2007, 13:56   #4
Seniormedlem

Melis_NM sin avatar

Sted: Fredrikstad
Meldinger: 2,005
Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg lar Netta gå i barnehagen selv om hun hoster. Jeg ser an almentilstanden, men når jeg kommer dit så hoster jo nesten alle ungene så det er ikke så lett å ungå at det "smitter i ring". Jeg har sendt med hals og god lue og bedt de ringe meg ved minste tegn til forverring. De synes dette er helt greit i hennes barnehage. Men du kan jo høre med de om hva som er vanlig der?
Kristoffer Desember-08

Melis_NM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 10-10-2007, 16:04   #5
Veteranmedlem

TrailerE sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 3,363
MP Rating: 100% (4)
TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.TrailerE har et ubeskrivelig bra rykte.

Så lenge allmentilstanden er bra så hadde jeg sendt henne med god samvittighet.
Gammel 10-10-2007, 19:57   #6
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 2,011
Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.Solstråle. har en strålende fremtid.

Anette hostet mye i natt og litt i dag, ellers i topp form.
Mamma sa at hun kan gå i barnehagen i morgen. Hun jobber i barnehage, hun sa også at hvis alle barn som hoster og er snørret ikke skulle vært i barnahagen. Da hadde det ikke vært noen barn hos oss.

Så lenge barnet er frisk uten om hoste, så ikke ha dårlig samvittighet.

Anette gleder seg til å gå i barnehagen i morgen, så jeg holder henne ikke hjemme pga hoste.
Gammel 10-10-2007, 21:14   #7
Seniormedlem

gricar sin avatar

Sted: Oslo
Meldinger: 2,805
gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.

Takk for svar

Hun gikk i barnehagen i dag og det hadde gått greit, unntatt at hun sov i 10 minutter da hun hostet seg omtrent i hjel i vognen. Derfor var hun litt ekstra sutrete hjemme i ettermiddag. Vi hadde gjester og hun diltet litt ekstra på mamma.
Godt å høre at det er flere som sender små tufse unger i barnehagen. Jeg tror faktisk hun har det morsommere der med litt hoste enn hjemme med en mamma som må jobbe og ikke kan leke hele tiden

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:32.