Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Januar - Februar 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-03-2007, 21:10   #1
Hjelpeadmin

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 12,514
MP Rating: 100% (11)
Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.Stine-mor har et ubeskrivelig bra rykte.
Hvordan er nettene deres nå?

Trenger jeg å si at sist jeg sov en hel natt uavbrutt var natt til 21 januar 2006?

Vi var på gli med nettene her, men sykdom har gjort ting vanskelig.

Slik har vi det nå:
Kl 19: Tuva ammes og legges.
Kl 22 - 01: Sutring til og fra. Jeg spiller vuggesang på babycallen og sover på sofaen frem til ca 1. Da får hun pupp.

Så sover hun frem til kl 3 / 4 og får pupp. Sover så til hun våkner/blir vekket mellom kl 7 og 8. (Og noen ganger kl 6..)

Dette er en god natt.

Ellers har vi nettene hvor hun skriker til opptil flere ganger i timen.

Denne uka har hun endelig skjønt at mat er godt. Hun spiser plutselig grøt og brød går ned på høykant.

Nå sliter hun med tann nr 8, så på de to timene hun har sovet, har hun skreket til 4 ganger.

Jeg er trøtt.
Gammel 08-03-2007, 21:21   #2
VIP-Medlem

lille krølle sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oppegård
Meldinger: 6,699
MP Rating: 100% (2)
lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.lille krølle har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan er nettene deres nå?

Huff så kjipt da

Har dessverre ingen gode råd å komme med...

Her er det soving fra kl. 20 til 09.30, uavbrutt....men det vil du kanskje ikke høre nå som du er så sliten...
Gammel 08-03-2007, 21:22   #3
Seniormedlem

J@ne sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: I et ferieparadis
Meldinger: 2,584
MP Rating: 100% (2)
J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.

Her har nettene vært urolige helt siden 5 måneders alder.
Gammel 08-03-2007, 21:31   #4
Seniormedlem

store bølla sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 2,628
MP Rating: 100% (1)
store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.

netter ja,
orkar ikkje begynne trur eg. Blir vel bra til slutt.
Gammel 08-03-2007, 21:42   #5
Supermedlem

Marata sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: SOLA
Meldinger: 613
MP Rating: 0% (0)
Marata har en strålende fremtid.Marata har en strålende fremtid.Marata har en strålende fremtid.Marata har en strålende fremtid.Marata har en strålende fremtid.Marata har en strålende fremtid.Marata har en strålende fremtid.Marata har en strålende fremtid.Marata har en strålende fremtid.Marata har en strålende fremtid.Marata har en strålende fremtid.

hu har sovet rundt siden hu var tre mnd. Fra syv til ca 8-8:30

Så jeg klager ikke.
Gammel 08-03-2007, 21:46   #6
Supermedlem

Grysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 1,025
Grysen har et ubeskrivelig bra rykte.Grysen har et ubeskrivelig bra rykte.Grysen har et ubeskrivelig bra rykte.Grysen har et ubeskrivelig bra rykte.Grysen har et ubeskrivelig bra rykte.Grysen har et ubeskrivelig bra rykte.Grysen har et ubeskrivelig bra rykte.Grysen har et ubeskrivelig bra rykte.Grysen har et ubeskrivelig bra rykte.Grysen har et ubeskrivelig bra rykte.Grysen har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har og hatt vår dose av dårlige netter men ting ser ut som de har snudd nå. Jakob spiste dårlig på dagen, enten det var brød, middag, frukt eller grøt. Han ville heller ikke ha pupp på dagtid. Det gjorde at han spiste ofte på natten og sov svært urolig. En dag fikk jeg nok, det ble slutt på nattmaten. Fikk ikke mat før halv seks tidligst. Vi fikk litt motvilje i starten men mindre enn forventet. Han sov likevel ganske urolig og våknet ofte og gjerne lenge om gangen. Så neste steg var inn på eget rom. Det har gjort nettene mye bedre for oss. I starten måtte vi inn flere ganger hele natten og gjerne sitte med han lenge (1-2 timer) før han sov videre før neste runde. Så har det bare gått bedre og bedre. han sover bedre, lenger, tyngre og roligere. Nå kan jeg gå inn og flytte på han, breie på dynen og snakke til han uten at han våkner. Sover oftere og oftere hele natten (05.30-06.45) før han våkner for litt mat og sover videre en time eller to til.
Utrlig hva vaner gjør med sovingen. Merker bare på min egen kropp at jeg er så vant med å våkne til gitte tider at jeg noen ganger fortsatt våkner når han pleide å våkne. Nå ser det ut som vi har snudd Jakob sin vane og min vane er og på vei til å snu.

Lykke til
Gammel 08-03-2007, 22:01   #7
VIP-Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,464
Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.

Vanligvis så sovner han mellom kl.19 og kl.20...er aldri et problem å legge...og så sover han uavbrutt til kl.7-8.

Kan absolutt ikke klage, nei. Men, skikkelig dreis på sovingen ble det ikke før vi sluttet å amme i beg.av januar.

Akkurat nå er det litt sykdom på gang, så han våkner til litt oftere og litt skrik og skrål. Men, det må man jo regne med.
Gammel 08-03-2007, 22:08   #8
Veteranmedlem

minniepus sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,810
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.

Nettene går helt fint. Det hender han våkner, men det er unntak.
Håper Tuverten gir seg snart.

Frosken min på tre år
sitter bakovervendt så lenge det går
minniepus er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2007, 22:16   #9
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Nettene er vår store utfordring.

Nå har Noah endelig begynt å sove natten gjennom til vanlig, det er kun et par netter i uken kanskje han våkner, og da roer han seg fort igjen.

Theo derimot, har aldri sovet en hel ordentlig natt. En sjelden gang kan han sove uavbrutt fra 21, 21:30 til 05,06, det har kanskje skjedd fire ganger, men dæven så uthvilt jeg har vært de gangene!

Begge legges helst 20, men noen ganger nærmere 21. De har sovet i køyeseng en liten stund nå, da så vi en merkbar bedring i søvnen til Theo. Vanligvis våkner han et par, tre ganger, til vi så etterhvert kapitulerer og tar han over i sengen vår.

Optimismen råder dog allikevel. Theo sover gjennomsnittlig bedre og bedre, bortsett fra noen tilbakefall sånn som i natt, siden det er tenner på vei ut og han har sår stump. Han sover også 100 ganger bedre enn Noah gjorde på hans alder, og er forholdsvis enkel å legge om kvelden, det tar max en time.

Alt i alt regner jeg med at vi har nattesøvnen på plass innen et par år!
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-03-2007, 22:23   #10
Medlem

Pringe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Rett ved parken
Meldinger: 388
Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.Pringe har en strålende fremtid.

Hm...hvor skal jeg begynne...eller hvor skal det slutte...eller vil det slutte???

Jeg drømmer ( i våken tilstand) om den dagen jeg har barn som ligger i senga og ikke ønsker å stå opp....

Neida, jeg skal ikke svartmale for mye.

Nettene er fortsatt preget av mye skrik. Den siste uka har hun vært helt umulig igjen. Står i senga alt fra sju til femten ganger i løpet av en natt.

Vi har hatt en god priode hvor hun har sovnet ganske kjappt og sovet greit med unntak av fem seks oppvåkninger som har latt seg roe med smokk, men nå....er det hyl fra hun legges til tidlig morgen.

Vi har prøvd å finne årsaker til denne lille søvnløse prinsessen...(kan det være en ert under madrassen? )

- det skyldes nok sykdom(hun har vært gjennom fem ørebetennelser, influensa, uttalige øyebetennelser og konstant tett nese selvfølgelig)
- det skyldes nok tenner (tydelig at nr 10 er i ferd med å komme gjennom nå)

Huff...dette ble langt, men vi sover ikke så mye her nei

Storebror født 26.12.2003 Lillesøster født 17.01.2006
Pringe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:31.