Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Januar - Februar 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-02-2007, 14:01   #1
Seniormedlem

glovarm sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sande i Vestfold
Meldinger: 2,495
MP Rating: 0% (0)
glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.
i lys av husarbeid.

Og tanker om framtiden. Jeg satt og overhørte en diskusjon her en dag. Den omhandlet barn og husarbeid/ ansvarsområder.

Noen tanker? -Hit me

og

glovarm er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-02-2007, 14:44   #2
Seniormedlem

J@ne sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: I et ferieparadis
Meldinger: 2,584
MP Rating: 100% (2)
J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: i lys av husarbeid.

Har du planer om å la dem starte med husarbeid allerede?
Gammel 08-02-2007, 14:49   #3
Seniormedlem

glovarm sin avatar

glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.

jadda. her tørker de over gulvene med magene sine hver dag, så jeg anser at det er på tide med både plikter og ukelønn snart

All respons er god respons

og

glovarm er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-02-2007, 14:56   #4
Seniormedlem

glovarm sin avatar

Jeg fundere litt på dette fordi: Jeg hører at det sies at ungene etteraper alt mulig. Er det bare mor som rydder etter middagen, eller rydder pappa også? Dersom pappa legger seg på gulvet for å leke med de med en gang etter maten, lærer de at mamma skal rydde alene...

Og: Når man er ferdig med lekene om kvelden og de skal ryddes i kassen, kan det tidlig læres at ungene er med på dette, selv om de ikke er spesielt effektive i starten.

Eksempler jeg overhørte i samtalen

og

Gammel 08-02-2007, 15:07   #5
Seniormedlem

J@ne sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Sted: I et ferieparadis
Meldinger: 2,584
J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.J@ne har et ubeskrivelig bra rykte.

Ah, sånn å forstå. Jeg har begynt å ta med Mr. T på rydding av leker. Sånn at han etterhvert forstår at lekene skal ryddes bort etter bruk.

Mr. T elsker forresten støvsugeren, så jeg håper at overtar den jobben så snart han kan gå.

Sitat:
Er det bare mor som rydder etter middagen, eller rydder pappa også? Dersom pappa legger seg på gulvet for å leke med de med en gang etter maten, lærer de at mamma skal rydde alene...
Her i huset rydder både mamma og pappa etter maten. Sånn har det alltid vært, også før poden var påtenkt. Lillegutt sitter i stolen til vi er ferdige.
Gammel 08-02-2007, 16:33   #6
Veteranmedlem

minniepus sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,810
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.

Så snart frosken rekker opp til kjøkkenbenken, skal han få tømme oppvaskmaskinen. Han digger den nemlig.

Tar han av og til med på rydding av leker (f.eks. hos mormor og morfar), ellers er det ikke mye plan rundt husarbeidet her i heimen.
Noen gode poeng du har snappet opp da.

Frosken min på tre år
sitter bakovervendt så lenge det går
minniepus er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-02-2007, 18:07   #7
Seniormedlem

fruen sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vest er Best:-)
Meldinger: 1,902
fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Og: Når man er ferdig med lekene om kvelden og de skal ryddes i kassen, kan det tidlig læres at ungene er med på dette, selv om de ikke er spesielt effektive i starten.
Her synder vi stort Det er såååå mye lettere å rydde alt når ungene er i seng. Men vi tar dem med å rydder på rommene dems innimellom. Eller dvs, mamma rydder og ungene roter/leker imens

Ellers så har vi såvidt begynt å tenke i de baner for storebror. Vi spør han om han kan sette på plass varer noen ganger, (hjelpe til) lærer han hvor skittentøyet skal ligge, han er med å mopper avogtil, har kjøpt en egen liten mopp til han .. Det hender noen ganger at jeg gir han litt småpenger til å putte på grisen når han har vært "flink"..

Seinere tenker jeg at dem skal få faste oppgaver; Eks rydde rommene en gang i uka, gå ut med boss, dekke på bordet, støvsuge. Jeg kommer til å gi en symbolsk sum i ukepenger etterhvert, men vil også gi dem penger til kino, mobilkort o.l utenom. Og en "regel" jeg vil ha er at dem kan tjene mer penger ved å gjøre forskjellig husarbeid. F,eks hvis skal de skal på kino, og jeg syns det er gått mye penger, kan dem få tjene disse kinobill ved å vaske gulv f.eks eller andre småting.
Gammel 08-02-2007, 18:09   #8
Seniormedlem

fruen sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vest er Best:-)
Meldinger: 1,902
fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.

Må også si at jeg syns ikke ungene/tenåringene trenger å gjøre så mye faste plikter... Det handler ikke om hvor mye de gjør, heller at de gjør hva dem blir bedt om
Gammel 08-02-2007, 18:42   #9
Medlem

Babypus2006 sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 289
Babypus2006 har en strålende fremtid.Babypus2006 har en strålende fremtid.Babypus2006 har en strålende fremtid.Babypus2006 har en strålende fremtid.Babypus2006 har en strålende fremtid.Babypus2006 har en strålende fremtid.Babypus2006 har en strålende fremtid.Babypus2006 har en strålende fremtid.Babypus2006 har en strålende fremtid.Babypus2006 har en strålende fremtid.Babypus2006 har en strålende fremtid.

Her i huset gjørnokjeg det meste av rydding og matlaging, skal nok bli mer likestilling når jeg får fast jobb og kan si at jeg jobber like mye som deg så pell deg ut og vask kjøkken gulvet

Nei da, er nok alt for snill med mannen gitt.

Andrea tar ut av tørketrommelen,og rydder opp duplo klossene sine,men ikke på komando nei....

Babypus2006 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-02-2007, 19:47   #10
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2005
Sted: ski
Meldinger: 1,589
pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.

Intresangt tema,
Her skal hvertfal ungene få ta sin del av husarbeid når de blir litt eldre,
jeg er ikke typen som går å plukker opp etter andre hele tiden
Når de blir ltt større skal de også få sette inn sine ting i oppvask marskinen etter hvert måltid, de elsker jo maskinen

Men tar meg selv i det å tenke at de er for små til å hjelpe til nå, men de er jo egentlig ikke det, hvertfal ikke for små til å delta i opprydding av leker, i bhg jeg jobbet i gjor jo alle 1 åringene det, men det er rart med det,når det gjeller sine egne barn, er de liksom så små,
Men denne ståden minte meg på dette, så fra imorgen av er det opprydding av leker før hvert måltid

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:31.