Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Januar - Februar 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-01-2007, 19:37   #1
Veteranmedlem

Tingeling132 sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: hjemme:P
Meldinger: 4,806
MP Rating: 0% (0)
Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.
:( Ikke nok med at snuppa ikke spiser for tiden..

Hun drikker nesten ikke heller... i dag har hun levert nesten helt tørre bleier... det har vært pittelitt der, men ikke mye.. har måtte kjenne og lukte om det har vært noe for jeg har ikke klart å se det...

Hun har hatt løs mage i 1,5 uke... i går drakk hun ca 4dl på hele dagen, i dag ca 2dl...

Er såå redd for uttørking, sykehusinnelggelse osv..

Hun drikker kun melk... får ikke i henne noe annet.. har prøvd saft, vann, juice fra kopp, glass, flaske...

Hva skjer ved evt sykehusinnelggelse?? og hva kan jeg evt gjøre for å få i henne væske??

Jeg har tenkt å ringe legevakta i mårra, skal se an nattbleia først tenkte jeg...

Det skal sies at hun er i form, blid, aktiv og viser ikke tegn til ubehag.. men det gjør VONDT i et mammahjerte at hun ikke spiser.. og når hun da nesten ikke drikker heller..
Gammel 20-01-2007, 19:41   #2
Supermedlem

Lillebik sin avatar

Meldinger: 1,298
Lillebik har et ubeskrivelig bra rykte.Lillebik har et ubeskrivelig bra rykte.Lillebik har et ubeskrivelig bra rykte.Lillebik har et ubeskrivelig bra rykte.Lillebik har et ubeskrivelig bra rykte.Lillebik har et ubeskrivelig bra rykte.Lillebik har et ubeskrivelig bra rykte.Lillebik har et ubeskrivelig bra rykte.Lillebik har et ubeskrivelig bra rykte.Lillebik har et ubeskrivelig bra rykte.Lillebik har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Ikke nok med at snuppa ikke spiser for tiden..

Huff da Er ikke alltid så lett å være mamma.

Bare en liten ting. Når Imre var syk nå og jeg ikke fikk i han noen ting, la jeg han på stellebordet å sprøytet inn vann i munnen hans på samme måte som vi gir han medisin. Dette gjorde jeg flere ganger daglig og gjerne 100 ml hver gang. Han var absolutt ikke enig i at dette var så gøy, men må man så må man.

Har du prøvd det?

Du vet kanskje dette, men blåbærsaft skal hjelpe på løs mage. Det gjør iallefall det her.

Sist endret av Lillebik; 20-01-2007 kl 19:44.
Lillebik er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-01-2007, 19:55   #3
Seniormedlem

fruen sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Vest er Best:-)
Meldinger: 1,902
MP Rating: 100% (2)
fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.fruen har et ubeskrivelig bra rykte.

Huff, stakkar... Vet at dette er tøft for mammahjertet Men sånn medisinsk sett så høres hun langt fra uttørket ut Er hun i tilsynelatende god form, god allmentilst lider hun ingen nød. En forholdsvis tung bleie i døgnet er greit. Ett par gode * sjekketriks*:

-Ha bleien på i 6 timer og da bør den være tisset i.
-Se på øynene, er dem normale, innsunket? Store og matte?
-Dra litt i huden på håndbaken, hvis ikke huden "glir" rett ned igjen, men står igjen og det tar litt tid før den "faller på plass" er det tegn på uttørking.
-Hvordan er huden? Bleik, klam?

Og ellers er det et godt råd å gi vann med sprøyte, tilby drikke ofte, gjerne med te-skje også, hvert tiende minutt ved løs mage og oppkast.

God bedring, håper snuppa blir frisk snart!
Gammel 20-01-2007, 20:20   #4
Veteranmedlem

minniepus sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,810
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.

God bedring til snuppa.
Her har frosken endelig fått orden på magen sin etter å ha vært løs siden nyttår.

Frosken min på tre år
sitter bakovervendt så lenge det går
minniepus er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-01-2007, 21:49   #5
VIP-Medlem

Zemoc sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 5,678
MP Rating: 100% (1)
Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.Zemoc har et ubeskrivelig bra rykte.

Kanskje prøve litt spennende drikkemåter? Drikke fra kopp, med sugerør e.l. Eplejuice og blåbærsaft er bra for løse mager..

God bedring til lillesnupp i allefall Og god bedring til mammahjertet
For verden er dere bare tre i mengden
For meg er dere alt
SA 06.06.08
Zemoc er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-01-2007, 23:19   #6
Veteranmedlem

Muggi sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 4,851
Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg skjønner frustrasjonen din VELDIG!! MEN Simone elsker den leskedrikken til Nestlè. Den er med sugerør og det gjør det ekstra morro. Hun blir vill når hun ser den boksen..
God bedring til vidunderet! Håper hun får mat og drikke-vett snart!

1.januar ventes ett nytt IVF-mirakel
Simone venter spent på Bertine!!

Hvil i fred, lille vakre Minstemann!
Muggi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-01-2007, 23:23   #7
Veteranmedlem

Tingeling132 sin avatar

Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.

Lillebik: tipset ditt med "tvangsdrikking" skal prøves.. må vel få tak i sånn pipett på apoteket først... ??

Fruen: regner med å få sjekket bleia i morgen tidlig.. da har hun jo hatt den på i 12-13 timer.. og deretter sjekke lunsj-bleia... de andre tegna har hun ikke i hvertfall... ikke neda...

Minniepus: løs mage siden nyttår ja.. det er noe dritt (bokstavelig talt...)

Zemoc: vi har prøvd med sugerør.. (det er en morsom leke man kan bite i.. ) vi har også prøvd imsdal-flasker med diverse tuter osv.. men hun skal bare ha dr.brown eller avent flasker..

Muggi: Ja kanskje denne boksen med sugerør hadde vært noe... skal kjøpes førstkommende mandag..

Tuuusen takk for tips og trøst jenter, trenger det nå... har sååååå vondt i mammahjertet... er livredd for innleggelse og masse styr pga dette..
Gammel 20-01-2007, 23:26   #8
Veteranmedlem

Muggi sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 4,851
Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.Muggi har et ubeskrivelig bra rykte.

Dette går fint, Tingis.. Så lenge hun er fornøyd så er det som oftes veldig bra!!

MEN jeg skjønner deg godt. Jeg har vært ultrafrustrert over den musespisingen her, men etter at jeg roet meg så ble det faktisk bedre..

1.januar ventes ett nytt IVF-mirakel
Simone venter spent på Bertine!!

Hvil i fred, lille vakre Minstemann!
Muggi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-01-2007, 23:29   #9
Veteranmedlem

Tingeling132 sin avatar

ja det er vel noe med det at de merker at vi stresser med det å... så det gjør ikke saken bedre....

jeg har lest bøker, surfet og styrt her og har funnet ut at ingen barn har dødd av underernæring så lenge de har blitt tilbydt mat, så fra nå skal jeg bare stresse med drikkinga.. for den ER faktisk livsviktig etter alt jeg har lest..
Gammel 21-01-2007, 08:25   #10
VIP-Medlem

Medlem siden: Aug 2005
Meldinger: 5,464
Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.Monielle har et ubeskrivelig bra rykte.

God til deg, skjønner at du er stresset og frustrert. Først matnekt og nå drikkenekt...får håpe at de gode tipsene du har fått hjelper!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 13:33.