Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Januar - Februar 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-06-2008, 21:08   #1
Veteranmedlem

Tingeling132 sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: hjemme:P
Meldinger: 4,783
MP Rating: 0% (0)
Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.
Melis! Eller andre erfarne sydenfarere med barn på 2,5 år :-D

Siden Trultis var min pakkeguru i fjor så har jeg en god del tips på lista fra da..

men ungene har vokst og forandret behovene sine.. jeg vil gjerne ha en detaljert (som mulig) liste med hva vi pakker.. alt fra paracet, leketøy sokker og jakker.. hvor mye av hvert, osv osv

Reiser til tyrkia.. (for dere som ikke har fått det med seg ) så om det har noe å si for pakkelista så si fra
Gammel 30-06-2008, 09:51   #2
Seniormedlem

Melis_NM sin avatar

Sted: Fredrikstad
Meldinger: 1,758
Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Melis! Eller andre erfarne sydenfarere med barn på 2,5 år :-D

Litt missunnelig nå... Skulle gjerne kommet meg ned ivarmen igjen...

Her er mine tips til reisen.

Førstehjelpsboks:
Nesespray (Saltvann og annen) Netta var ikke forkjølet når vi dro, men ble veldig snørrete av all badingen.
Brannsalve
Masse plaster (både pene plaster og sterile vanntette)
Pyrisept og noe å vaske med
Paracet
Liten saks

Diverse:
- Helseteppe til vognen evt ved vannet. Det var helt supert når det var veldig varmt.
- Masse badebleier og vanlige bleier. vi hadde med to pakker av hver for våre to uker og det holdt akurat ikke... Vi la det bare i vogna på vei ned så det tok ikke noe plass / vekt i bagasjen vår.
- Biotex for å skylle opp litt tøy så ikke fruktflekker og sånnt setter seg helt før man skal hjem.

Klær:
- Lette plagg. Det er kjempevarmt der nå har jeg hørt. Ikke noe vits i å dra med seg masse langbukser o.l. Anette brukte ikke langermet i det heletatt der nede. Jeg hadde med alt for mye tøy. Brukte ikke halvparten. Noen plagg var favoritter og de skyllet jeg fort opp på kvelden bare. Hadde jeg ikke hatt med så mye hadde jeg nok også shoppet litt mer
- Hodeplagg som tåler vann. Vi hadde er skjerf bare. Ikke så godt å bli solbrennt i hodet.
- Vi hadde med sånn solfaktor 50 badedrakt til Netta og brukte den en dag hun var litt rød. Veldig glad jeg hadde den selv om vi ikke brukte den mye.
- Badesko. Det er sykt glatt ved noen bassenger og enkelte strender er litt stenete også.

Leker:
- Tegnesaker. Fine å ha både på flyet, ved vannet og på hotellrommet.
- Noen få bøker
- en film eller to dersom det er poppulært. Jeg brukte film som lokkemiddel når jeg ville ha henne med meg opp fra vannet. Syntes det var greit hun fikk kjølt seg ned litt midt på dagen inne i skyggen.

Egentlig bare hva som er mest popp om dagen, men absolutt lurt å ha med litt av hvert.

Ellers er jo Tyrkia sånn som alle andre land... Det man har glemt, det får man tak i der! Bleier og solkrem er mye dyrere enn hjemme så det hadde jeg nok prioritert.

Sist endret av Melis_NM; 30-06-2008 kl 09:54.
Melis_NM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 03-07-2008, 21:40   #3
Veteranmedlem

Tingeling132 sin avatar

Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.

Tusen takk for tips gleder oss så jeg har helt vondt.. derfor litt pakkelister og slik nå.. så tiden går litt fortere

Putter inn mine egne tips fra sist tur, og andre steder på nettet, så får jeg snart en komplett liste

Førstehjelpsboks:
Nesespray (Saltvann og annen) Netta var ikke forkjølet når vi dro, men ble veldig snørrete av all badingen.
Brannsalve
Masse plaster (både pene plaster og sterile vanntette)
Pyrisept og noe å vaske med
Paracet
Liten saks

Noe for magen.. idoform(?)
dehydreringsvæske..
Antibact servietter

Diverse:
- Helseteppe til vognen evt ved vannet. Det var helt supert når det var veldig varmt.
- Masse badebleier og vanlige bleier. vi hadde med to pakker av hver for våre to uker og det holdt akurat ikke... Vi la det bare i vogna på vei ned så det tok ikke noe plass / vekt i bagasjen vår.
- Biotex for å skylle opp litt tøy så ikke fruktflekker og sånnt setter seg helt før man skal hjem.

Myggnetting til vogna (selv om hun ikke kommer til å trenge det..for hun sover ikke der..)
Kamera speilrefleks og digital og videokamera
Diverse pålegg hjemmefra, og knekkbrød.. til snuppa.. frokost blanding av noe slag kanskje også...

Klær:
- Lette plagg. Det er kjempevarmt der nå har jeg hørt. Ikke noe vits i å dra med seg masse langbukser o.l. Anette brukte ikke langermet i det heletatt der nede. Jeg hadde med alt for mye tøy. Brukte ikke halvparten. Noen plagg var favoritter og de skyllet jeg fort opp på kvelden bare. Hadde jeg ikke hatt med så mye hadde jeg nok også shoppet litt mer Jeg skal shoppe masse, så jeg MÅ bare prøve å beherske meg.. men tar med en del skift til snuppa... må vaske alt nytt i maskin før hu kan bruke det.. sær.... Men mitt kan jeg kanksje klare å beherske litt ...
- Hodeplagg som tåler vann. Vi hadde er skjerf bare. Ikke så godt å bli solbrennt i hodet. HVORDAN få henne til å ha på hodeplagg?? hun river av seg alt for tiden...
- Vi hadde med sånn solfaktor 50 badedrakt til Netta og brukte den en dag hun var litt rød. Veldig glad jeg hadde den selv om vi ikke brukte den mye. Sånn hadde vi sist tur, å de er knallfine.. å den vi kjøpte i fjor, passer i år også
- Badesko. Det er sykt glatt ved noen bassenger og enkelte strender er litt stenete også. Allerde innkjøpt

Leker:
- Tegnesaker. Fine å ha både på flyet, ved vannet og på hotellrommet.
- Noen få bøker
- en film eller to dersom det er poppulært. Jeg brukte film som lokkemiddel når jeg ville ha henne med meg opp fra vannet. Syntes det var greit hun fikk kjølt seg ned litt midt på dagen inne i skyggen.

Egentlig bare hva som er mest popp om dagen, men absolutt lurt å ha med litt av hvert.

Med leker og stæsj kan bli utfordrende.. hun har ingen favoritter fortiden.. ikke tid til å lese bøker.. ikke se tv.. ikke tegne, egentlig ikke noe som man må sitte stille lenge av gangen med.. Så der har vi en utfording...

Ellers er jo Tyrkia sånn som alle andre land... Det man har glemt, det får man tak i der! Bleier og solkrem er mye dyrere enn hjemme så det hadde jeg nok prioritert.

Solkrem har vi kjøpt.. bleier skal hamstres

Tusen takk igjen

Å til dere andre.. om dere har noen tips..
Gammel 04-07-2008, 12:09   #4
Seniormedlem

Melis_NM sin avatar

Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tingeling132 Vis post

Noe for magen.. idoform(?)
dehydreringsvæske..
Antibact servietter
Lurt... Antibac hadde vi også med...

Sitat:
Myggnetting til vogna (selv om hun ikke kommer til å trenge det..for hun sover ikke der..)
Kamera speilrefleks og digital og videokamera
Diverse pålegg hjemmefra, og knekkbrød.. til snuppa.. frokost blanding av noe slag kanskje også...
Fikk forresten kun ett myggestikk på to uker. Tror det er for varmt for myggen der om dagen". Dersom du skal på et turist sted så skal du ikke se bort ifra at de har både Wasa knekkebrød og Kavli ost

Sitat:
Jeg skal shoppe masse, så jeg MÅ bare prøve å beherske meg.. men tar med en del skift til snuppa... må vaske alt nytt i maskin før hu kan bruke det.. sær.... Men mitt kan jeg kanksje klare å beherske litt ...
Ganske mange hoteller har vaskemaskin til utlån da... Du kan jo sjekke det før du drar...

Sitat:
HVORDAN få henne til å ha på hodeplagg?? hun river av seg alt for tiden...
NEI... Du får ikke lov til å bade uten den på hodet!!! Funka etter ett par timer på madrassen mens hun så på de andre barna som koste seg!

Sitat:
Med leker og stæsj kan bli utfordrende.. hun har ingen favoritter fortiden.. ikke tid til å lese bøker.. ikke se tv.. ikke tegne, egentlig ikke noe som man må sitte stille lenge av gangen med.. Så der har vi en utfording...
Netta er også lei alle lekene sine, men med et så begrenset utvalg som hun hadde der nede ble det meste helt topp!! Tror egentlig jeg burde lære litt av det hjemme også. Ikke ha så mye. (Særlig jeg klarer å fjerne noe... )

Ha en kjempefin tur og kos dere masse!!

Melis_NM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-07-2008, 15:49   #5
Veteranmedlem

Tingeling132 sin avatar

Fikk forresten kun ett myggestikk på to uker. Tror det er for varmt for myggen der om dagen". Dersom du skal på et turist sted så skal du ikke se bort ifra at de har både Wasa knekkebrød og Kavli ost

ja det kan vel være store muligheter for det der å kanskje... vi er bortskjemte med spania.. og deres tilgang og norske kjente ting.. vi er ekte nordmenn.. liker å reise til syden.. men vi skal ha kjente ting ja

Ganske mange hoteller har vaskemaskin til utlån da... Du kan jo sjekke det før du drar...

har jeg ikke tenkt på en gang., sjekkes i dette øyeblikk..

NEI... Du får ikke lov til å bade uten den på hodet!!! Funka etter ett par timer på madrassen mens hun så på de andre barna som koste seg!

ja da må vi bare stålsette oss.. å stå på vårt skjønner jeg..

Netta er også lei alle lekene sine, men med et så begrenset utvalg som hun hadde der nede ble det meste helt topp!! Tror egentlig jeg burde lære litt av det hjemme også. Ikke ha så mye. (Særlig jeg klarer å fjerne noe... )

Ja ikke sant.. det sier vel litt om hvor mye/alt for mye de har her hjemme ja..

Takk for gode svar..
Gammel 07-08-2008, 00:19   #6
Veteranmedlem

Tingeling132 sin avatar

bare dytter litt på denne jeg.. en uke og to dager igjen
Gammel 07-08-2008, 09:21   #7
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,521
MP Rating: 100% (6)
Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har alltid med en sånn mini DVD spiller til ungene. Holder dem opptatte både på fly og hotellet når det måtte behøves.

Så kjøper vi en ny leke og litt godteri + drikke til dem hver til flyturen som de pakker i hver sin ryggsekk, og nye leker i syden blir det alltid. Har reist med de 2-3 turer i året siden de ble født, så jeg stresser ikke lenger med hva jeg MÅ huske. Det meste er å få kjøpt der du skal.

Ikke flink til å pakke lett, da

God tur!

Nygift
Max er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-08-2008, 09:53   #8
Seniormedlem

Melis_NM sin avatar

Ikke flere råd bare Gooooooooooood tuuuuuuuur! :ikkemisunneligidetheletatt:

Gammel 07-08-2008, 14:42   #9
Seniormedlem

store bølla sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 2,567
MP Rating: 100% (1)
store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.

Å berre sniker her litt...sukk...god tur!

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:36.