Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Januar - Februar 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-10-2008, 08:30   #1
Medlem

Djain sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Fetsund
Meldinger: 327
MP Rating: 0% (0)
Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.
Oppstart i barnehage

Mina har vært heldig å endelig fått barnehageplass 3 dager i uken. Vi startet 1 oktober.

Har til nå levert henne 2 ganger og gått igjen med en gang. (hadde innkjøring i 1 uke)
Hun skriker og gråter og hyler " ikke gå fra meg" og holder seg kjempegodt fast i tøyet mitt, slik at jeg må "bryte" opp fingrene hennes for å "komme meg unna" og barnehagetantene har problemer med å holde på henne (hun ene sa: jøss, så sterk hun er...)
Barnehagen sier at jeg bare skal gå og at når jeg har gått så går det greit, selv om hun er mye lei seg. Men noen av ungene og en av mamma'ene har sagt til meg: Stakars, hun gråter jo hele tiden hun...

Men barnehagetantene sier vel ikke at det går greit om det ikke gjør det?

I tillegg har barnehagen sagt at de ikke har kapasitet til å ta vare på Mina en full dag, og ønsker at hun kun er der et par timer hver gang hun er der (fordi hun blir hysterisk om en av tantene går ifra henne)

Hun er litt snørrete nå, men det er jo tiden for det, og når hun gråter så mye så blir man jo enda mer snørrete... Idag var det min mor som skulle levere henne i barnehagen, og da sa hun ene tanten: hvordan går det med Mina idag... og mamma sier at hun er lei seg og vil ikke og at hun er litt snørrete... og da sier tanten at da har hun ingen ting i barnehagen å gjøre, for det er dumt å smitte de andre...
Når mamma da sa at, jaja, da får vi gå hjem igjen vi da, Mina. Så virket det nesten som om tanten angret seg litt og sa at dersom hun hadde lyst til å komme tilbake litt senere idag, så kunne hun gjøre det.

Jeg liker veldig godt 1 av tantene som jobber der, og Mina er veldig glad i henne. Hun virker kjempe ok. Mens 1 liker jeg ikke så godt (det er hun som sendte hjem Mina idag) og de andre har jeg ikke fått noe oppfattning av enda.

Det er tøft for meg å reise fra henne når hun hyler og skriker og holder seg fast i meg, men alle sier til meg at det er helt normalt og at det vil gå over snart. Stemmer dette?
Ønsker å høre tips og råd som kan hjelpe oss.

Også lurer jeg på om det er normalt å sende tilbake ett snørrete barn? Hun har ikke feber og er i god form (bortsett ifra at hun ikke vil være i barnehagen og gråter)
Synes lissom at de fleste barna i barnehagen er snørrete.

Men på en måte så var det kankje like greit at Mina ikke er der idag, siden hun som hun liker så godt ikke var der.

Sist endret av Djain; 13-10-2008 kl 11:06.
Djain er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-10-2008, 12:01   #2
Medlem

Djain sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Fetsund
Meldinger: 327
Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.Djain har mye å være stolt av.
Sv: Oppstart i barnehage

Ett lite "triks" som vi har prøvd ut og som ser ut til å fungere:

Mina går 3 dager i uken i barnehagen (eller det er det som hun skal etterhvert) og hun vet at jeg jobber de samme dagene, slik at når vi står opp og hun ser at jeg tar på meg jobbe-tøyet mitt, så spør hun: skal du jobbe idag mamma? skal jeg i barnehagen...
Og da svarer jeg: ja, jeg skal på jobb vennen min og da må du være en liten stund i barnehagen også kommer bestemor og henter deg tidlig idag.
Og fra da av starter kaoset... hun blir grinete og gråter og sier at hun vil ikke i barnehagen. Hun gjør alt hun kan for å ikke kle på seg eller spise... og blir helt hysterisk når jeg hjelper henne på med tøyet og starter å kle på meg jakka mi.

Det vi har gjort, er at jeg har snakket mye om barnehagen og hver gang sier hun til slutt at det er greit å reise dit neste gang, men når dagen kommer, så vil hun allikevel ikke. Så i helgen sa jeg: Dersom du ikke vil i barnehagen til mandag, så kan bestemor være her sammen med deg, men da blir det ikke noe film eller tv-titting, og bestemor er ikke her for å leke med deg (hun er ikke flink til å leke med seg selv) men hun er her for å hjelpe deg når du må på do og når du er sulten.

Og på mandag skulle bestemor levere henne.. og hadde virkelig problemer med å få henne med seg, men klarte det til slutt ved å love at hun skulle være der en liten stund sammen med henne.
Men, som sagt, ble hun sendt hjem fordi hun var snørrete og da strålte hun som en sol, fordi hun skjønte at nå fikk hun lov til å være med hjem allikevel.
Heldigvis sa barnehagetanten at hun kunne komme litt senere på dagen om hun ville.
Og da avtalte bestemor med Mina at de skulle gjøre det.
Men hun ville ikke tilbake allikevel, og da sa bestemor det samme som jeg hadde sagt, at dersom hun ønsker å leke, så må hun bort i barnehagen og leke med barna der, for bestemor hadde nok annet å gjøre (også lot mamma som om hun ryddet og ordet ting)
Hun var snill som bare det lenge, men sa selv at hun kjedet seg, og var også litt lei seg når bestemor sa hun ikke kunne leke med henne.

Men dagen gikk, og når jeg kom hjem var hun i strålende humør og sa hun hadde savnet meg mye og ville leke. Men jeg sa: Mina, vi ble jo enige om at du må være i barnehagen for å leke, og at når ikke du er flink jente og er der når mamma jobber, så må du leke alene. Når du er flink å er i barnehagen, så kan mamma leke med deg når du kommer hjem fra barnehagen, og da kan du også få se film om du vil.
Så da lovet hun meg at hun helt sikkert skulle gå i barnehagen imorgen...

Men idag så startet det nesten helt likt som igår... og da sa jeg: Mina, vi ble jo enige igår om at du skulle være flink å gå i barnehagen 1 time også kommer bestemor og henter deg, så kan dere reise på sørum fritidsgård og se på dyrene, og når jeg er ferdig på jobb, så kommer jeg å henter dere der.
Men hun ville fremdeles ikke, så da sa jeg det er greit, men bestemor leker ikke med deg og det blir ingen tur til sørum.
Så reiste jeg på jobb og etter en liten stund sammen med bestemor, så sa Mina at hun ville på sørum, men bestemor sa det samme som jeg hadde sagt, og da sa Mina at hun kunne gå en liten tur i barnehagen.

Når de kom fram dit, så gråt hun og ville ikke at bestemor skulle gå. Men bestemor gikk til slutt og sa: jeg henter deg snart, vil du vinke til meg i vinduet. Og straks bestemor var ute av døren, så stod Mina i vinduet og vinket. hun så litt lei seg ut, men hun hadde sluttet å gråte.

Når bestemor hentet henne istad, så var hun kjempeblid, og barnehagen sa at hun hadde ikke grått noe mer etter at bestemor gikk, og at det hadde gått så fint.

Så da går det seg kanskje til allikevel
Gammel 14-10-2008, 12:13   #3
Seniormedlem

glovarm sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sande i Vestfold
Meldinger: 2,472
glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.

uff! Dette synes jeg personlig hørtes litt voldsomt ut?! Du skriver at du hadde innkjøring med henne i 1 uke. Det var jo lenge, hvertfall lenge nok til at du selv kanskje har et inntrykk av hvordan barnehagen og miljøet er der? Ser de andre barna glade ut? Har du snakket med flere voksne? Vært på foreldremøte?
Jeg ville snakket med styrer, avdelingsleder og så ville jeg pratet med barnet mitt hjemme

glovarm er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-10-2008, 12:14   #4
Seniormedlem

glovarm sin avatar

Medlem siden: Oct 2005
Sted: Sande i Vestfold
Meldinger: 2,472
glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.glovarm har et ubeskrivelig bra rykte.

Da rakk du å skrive mer, før jeg hadde postet

glovarm er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:11.