Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Januar - Februar 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-08-2008, 20:25   #1
Veteranmedlem

saramamma sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: vestfold
Meldinger: 3,428
Blogginnlegg: 2
MP Rating: 0% (0)
saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.saramamma har et ubeskrivelig bra rykte.
Smokkebruk?

Simen elsker smokken sin over alt på jord.MÅ ha en i truten og en i lanka når han skal sove Og det er jo vel og greit,hvertfall en liten periode til syns jeg.Den/de er avgjørende for sengeroen hans.

MEN: han leter dem frem når han er trøtt eller sliten etter bhg også---
Og jeg lurer på hvor streng jeg skal være da?Skal jeg ta smokkene fra han?Kaste alle, og bare slutte?*hjerteløs?*
saramamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-08-2008, 21:00   #2
Supermedlem

emma71 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Follo
Meldinger: 1,279
emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Smokkebruk?

Det er ikke så lett nei. Snuppen vil også veldig gjerne ha smokken utenom sengetid, og det varierer hvor strenge vi er. Feks hvis jeg trenger tid til å gjøre noe uten at jeg må fly frem og tilbake for å underholde han får han lov å sette seg å se tv med smokk. Han får aldri lov å leke med smokken, bare sitte stille.
Han kan sovne uten smokk også, så planen er å begynne å forberede han på smokkeslutt frem mot 3-årsdagen. Da skal vi sende smokkene til Kaptein Sabeltann som er den store helten for tiden.

Har vel egentlig ingen facit-svar til deg . Du må gjøre det som føles riktig, men jeg tror det er viktig at de forberedes på smokkeslutten.

emma71 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-08-2008, 21:42   #3
Seniormedlem

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Rogaland
Meldinger: 2,617
*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.*dolsi* har et ubeskrivelig bra rykte.

Uff, ja her har det blitt brukt mye tutt (som vi sier) i det siste.
Blir uansett skjerpings når hun begynner i bhg. igjen for der har hun ikke lov å bruke den, og det aksepterer hun uten problem. Men, det første hun spør etter når jeg henter henne er tutten :ggah:.
Vi prøver at hun ikke skal ha den så mye hjemme til vanlig, men litt blir det jo.
Storesøster hadde den til hun var ca. 3, så det blir vel det samme men Marita antar jeg.
Men, hun elsker den jo overalt på jord da.
Gammel 06-08-2008, 21:54   #4
VIP-Medlem

meowouch88 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 6,028
Blogginnlegg: 3
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har allerede begynt å snakke om nå at vi skal gi smokkene til babyer som trenger dem når det nærmer seg jul. Hun gleder seg når vi snakker om det, men ikke søren om hun vil gi dem fra seg nå

Hun bruker bare smokk når hun er trøtt eller lei seg, men jeg aner ikke hvordan vi skal få sluttet med det. Hun var jo ikke interessert før hun var godt over året og først de siste 6 mnd ca har hun "krevd" den ved forskjellige anledninger. Fordi hun begynte bare fordi hun så kusina ha den, har jeg tenkt at det bare var en fase, så jeg har ikke vært streng i det hele tatt Det merker jeg nå ja
Det ordner seg!
meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 06-08-2008, 22:27   #5
Veteranmedlem

Tingeling132 sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: hjemme:P
Meldinger: 4,783
Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.Tingeling132 har et ubeskrivelig bra rykte.

her er vi ikke strenge i det hele tatt...

snuppa brukte kun smokk da hun sov og evt kjørte bil før... inntil hun begynte hos dagmamma i fjor høst... da fikk hun trøste seg med den da hun var lei seg, mammasyk og trett.. åsså har det blitt mere bruk hjemme deretter...

vi har så vidt snakket om å enten gi den til nissen i jula.. eller gi den til sabeltann neste sommer... vi får se... hun koser seg så fælt med den og kosekluten sin å da...
Gammel 06-08-2008, 23:24   #6
Gri
Veteranmedlem

Gri sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Sted: Ås
Meldinger: 4,439
Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.

Hanna er også veldig glad i smokken sin. Det tok litt overhand for ei tid tilbake og vi har no prøvd å avgrense det til seng, bilen og ein bunde fast i godstolen om trangen eller sorgen blir for stor, for det er først og fremst når ho er trøtt eller lei seg ho vil ha den da er det "Uhu.... smokken.....uhu.... Lambi...."

Har ingen konkret slutteplan enda, men vi må nok gi den til ein eller anna "viktig" om det vert Sabeltann, nissen eller Pippi (vi såg ho hadde eit smokketre i Astrid Lindgren verden i sommar).
Gammel 06-08-2008, 23:43   #7
Seniormedlem

Melis_NM sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 1,758
Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.Melis_NM har et ubeskrivelig bra rykte.

Her har vi vært ganske strenge på ikke smokk utenom soving en stund og etter ett par dager med gnåling gikk gått forbausende bra. Nå ser hun på meg med lurt blikk innimellom og sier "jeg skal ikke sove lenge mamma" Da har hun funnet en smokk et sted og tar den med seg og lurer seg til en kos. Hun er så søt at jeg klarer ikke være streng da Men det er sjeldent altså!

I dag begynte hun i stor avdeling i barnehagen og når jeg kom dit sa lederen for avdelingen at hun skulle få lov til å ha smokken en 14 dagers tid til, men så var det kollektiv smokkeslutt for alle barna der. De ville heller ta kampen med alle på en gang enn å seigpine det. Det stakk litt i mammahjertet da, for jeg hadde vel sett for meg at vi skulle vente litt til, men vi får se kanskje det er greit å kutte ut helt og holdent da..

Melis_NM er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-08-2008, 12:27   #8
Supermedlem

emma71 sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Follo
Meldinger: 1,279
emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.

Hmm, må si jeg reagerer litt på det jeg. Det er vel ikke opp til barnehagen å bestemme at de ikke skal ha smokk lenger?? Jeg antar at de mener under soving på dagtid og ikke generelt ikke bruke smokk lenger, men allikevel?

Ellers kjenner jeg meg igjen på det med å lure seg til en kos . Noen ganger finner vi snuppen sittende oppi senga si med en bok og smokken, akkurat som når vi leser for han om kvelden . Da har han gått dit helt stille og bare satt seg. Eller så kommer han ut i stua med smokken i hånda og sier at han bare skal "holde den litt". Ved første sjanse putter han den i munnen, lille luringen.

emma71 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-08-2008, 12:45   #9
Veteranmedlem

minniepus sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,474
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.

Fram til ferien (i ferien?) forlangte frosken smokken sin når han var trøtt og sliten og sint og lei. Etter ferien har han fint godt å lagt dem (ja, en liten armé ) i senga etter at vi har skifta på badet om morgenen, og så får de ligge der resten av dagen. To ganger har han hatt med seg smokk på sykkelen på vei til barnehagen, og da fint gitt den til meg for å legge i hylla. Begge deler uten at jeg må si fra.
Sammendrag: han bruker bare smokk på natta.
Hvordan og når vi skal få ham til å slutte helt -

minniepus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-08-2008, 12:46   #10
Veteranmedlem

minniepus sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,474
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av emma71 Vis post
Hmm, må si jeg reagerer litt på det jeg. Det er vel ikke opp til barnehagen å bestemme at de ikke skal ha smokk lenger?? Jeg antar at de mener under soving på dagtid og ikke generelt ikke bruke smokk lenger, men allikevel?
De sover kanskje ikke mer?
Det er nok greit for barnehagen å kjøre like regler for alle, og med unger som kan finne på å bytte smokk er det nok bedre å la dem være hjemme.

minniepus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:43.