Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Klubber > Barselklubber > Eldre barn > 2006 > Januar - Februar 2006
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-09-2007, 23:32   #1
VIP-Medlem

meowouch88 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 6,517
Blogginnlegg: 3
MP Rating: 0% (0)
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.
Stakkars lille jenta mi!

Thea fikk masse prikker på magen i går, men allmentilstanden var på topp, så jeg tenkte ikke noe særlig på det. Prikkene var der fortsatt i dag, men allmentilstanden hennes var fortsatt helt fin, så jeg sendte henne tildagmammaen med beskjed om å følge litt med bare. Når jeg hentet henne hadde hun vært i topp form hele dagen og det var hun hele ettermiddagen også... Så plutselig i kveld ble hun helt slapp og fikk nesten 39 i feber. Jeg ringte legevakten og de ba oss komme...
På legevakten ble hun bare slappere og slappere, likevel tok det TRE timer før vi fkk se lege! Når vi endelig kom inn hadde feberen steget til 40! Legen var et nauthue og var absolutt ikke forsiktig. Han stakk den pinnen så fort og langt inn i halsen til Thea at hun begynte å spy som en gal. Stakkars unge! Heldigvis har hun bare luftveisinfeksjon. Jeg begynte jo å tenke hjernehinnebetennelse og sånn jeg...

Nå har hun nettopp sovnet etter å ha fått febernedsettende. Jeg synes så utrolig synd på henne! Hun ynker seg og har vondt i hele kroppen stallars... Jeg er "sykemeldt" fra skolen hvertfall ut uken grunnet sykt barn.

Huff og huff. Synes så synd på henne. Jeg som nettopp har snakket om her inne at Thea nesten aldri er syk! Men jeg skal vel få min del jeg også

Men så lurte jeg på, dere kloke damer... Hvor stor er sannsynligheten for feberkramper? Jeg er selvfølgelig helt paranoid, men jeg tørr ikke sove. Jeg fikk beskjed om å sjekke henne hver tredje time, men tenk hvis ikke jeg våkner da?
Sorry, vet jeg høres ut som den verste hønemoren. Men jeg er så utrolig redd for at noe skal skje med henne!

Sorry for klaging og takk for svar
Det ordner seg!
Quote Strwberri:Jeg synes du er tøffeste jeg vet om, Meomin! Ærlig talt!
meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2007, 08:32   #2
Seniormedlem

gricar sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Oslo
Meldinger: 2,805
gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.gricar har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Stakkars lille jenta mi!

Huff, Meo, stakkars lille Thea. Håpløst med sånne leger.
Når Emilia har feber, sjekker jeg som regel hver tredje time. Setter på vekkerklokken på mobilen og går inn å sjekker pannen eller tar tempen på nytt hvis jeg er usikker om hun må ha ny febernedsettende. Håper Thea blir fort frisk .

Og det er bare naturlig å være bekymret, det er bare sånn vi er skapt det
Prøv å kos deg hjemme med Thea i dag. Dere får sette på en tegnefilm og kose dere litt ekstra.
God bedring!
Gammel 26-09-2007, 12:02   #3
Max
Seniormedlem

Max sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,600
MP Rating: 100% (6)
Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.Max har et ubeskrivelig bra rykte.

Stakkars lille Thea

Jeg bruker alltid vekkeklokke når mine er syke.

Håper hun blir bra fort

Nygift
Max er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2007, 14:11   #4
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2005
Sted: ski
Meldinger: 1,589
pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.pingunn har et ubeskrivelig bra rykte.

Stakar lille Thea!
Masse god bedring!
Gammel 26-09-2007, 14:52   #5
Veteranmedlem

cakegirl_82 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Hommersåk
Meldinger: 4,863
MP Rating: 100% (2)
cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.

off det hørtest ikkje godt ut stakar !!!

cakegirl_82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2007, 15:11   #6
Seniormedlem

store bølla sin avatar

Medlem siden: Mar 2006
Meldinger: 2,628
MP Rating: 100% (1)
store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.store bølla har et ubeskrivelig bra rykte.

Huff stakkars Thea! Sjekk til ho kvar tredje time som dei andre seier her. Har du dobbelseng så ligg gjerne i samme seng som ho så slepp du i hvertfall gå fra rom til rom for å sjekke. Still inn vekkerklokka som dei andre seier.
Feber krampe ja,det hadde jo storebror,det var en grusom opplevelse,han fekk det då har var 2 år. Då fekk eg beskjed om at hadde han først hatt det kunne han lett få det igjen. Derfor har eg vore kjapp med å måle temp og gi han febernedsettande så fort temp nærmer seg 39...Kan love deg at eg sov ikkje eit sekund fra han var 2-7 år når han hadde feber

Men er det så vanlig å få????Kjenner ingen andre enn storebror som har hatt det. Og han fekk det heldigvis berre den eine gangen...

Korleis går det i dag? Håper Thea er mykje betre! og fy slemme legen,tenk å få snuppa til å spy då Og prøv å kose deg med sjuklingen istaden for å bekymre deg(lettere sagt en gjort ja,i know.. )

God bedring!
Gammel 26-09-2007, 19:36   #7
Vi2
Seniormedlem

Vi2 sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Rogaland
Meldinger: 1,760
Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.Vi2 har et ubeskrivelig bra rykte.

Gammel 27-09-2007, 09:01   #8
Seniormedlem

Enni sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: I trøndelag et sted
Meldinger: 1,513
Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.

Huff da. Hvordan går det med Thea nå? Når mine barn har så mye feber tar jeg dem bestandig med inn i vår seng når vi legger oss. De sover som regel så urolig uansett, så da er det like greit.

Storesøster, des. 03 og Lillebror, feb. 06

Enni er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2007, 13:09   #9
VIP-Medlem

meowouch88 sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 6,517
Blogginnlegg: 3
meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.meowouch88 har et ubeskrivelig bra rykte.

Hei, tusen takk for svar! Det går greit med henne på morgningen/formiddagen, men etter luren går feberen rett til værs igjen... Synes så synd på henne. Hun pleier ikke å sitte stille et sekund. Hun pleier å løpe rundt bokstavelig talt hele dagen! Mens nå ligger hun bare stille på armen min og sier "au" skikkelig lavt og forsiktig. Vet ikke hva jeg kan gjøre for henne! Det er en helt forferdelig følelse....
Hun vil ikke spise eller drikke. Men legen sa at hun hadde hovne mandler, så det er vel kanskje derfor?
Det ordner seg!
Quote Strwberri:Jeg synes du er tøffeste jeg vet om, Meomin! Ærlig talt!
meowouch88 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-09-2007, 15:51   #10
Seniormedlem

Enni sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: I trøndelag et sted
Meldinger: 1,513
Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.Enni har et ubeskrivelig bra rykte.

Huff da... Har sikkert skikkelig vondt i halsen. Og er jo ikke uvanlig at feberen stiger utover dagen. Er så trasig når de er så syke. Masse masse god bedring.

Storesøster, des. 03 og Lillebror, feb. 06

Enni er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:20.